Amundsen Het grote Amundsen-topic

rogierl

Senior Member
Ik lees tegenstrijdige berichten; ik heb dus een Amundsen.

Concreet is mijn vraag: kan ik een update uitvoeren door de NIEUWE map te kopieren naar een usb stick en deze usb stick in de usb poort te steken? Dat dus het infotainment systeem deze aanvullende bron ziet en het zaakje over de bestaande (op sd-kaart aanwezige) kopieert??

Of is het idee dat ik de map op de bestaande (vanaf fabriek aanwezige) sd kaart vervang?
 

Yeti2015

Forumguru
Ik lees tegenstrijdige berichten; ik heb dus een Amundsen.

Concreet is mijn vraag: kan ik een update uitvoeren door de NIEUWE map te kopieren naar een usb stick en deze usb stick in de usb poort te steken? Dat dus het infotainment systeem deze aanvullende bron ziet en het zaakje over de bestaande (op sd-kaart aanwezige) kopieert??

Of is het idee dat ik de map op de bestaande (vanaf fabriek aanwezige) sd kaart vervang?
Je moet de software die nu op de SD kaart staat verwijderen (evt. op je pc opslaan) de kaart niet formatteren.
En dan de software downloaden en op de SD kaart installeren.
En je moet de originele SD kaart gebruiken.
 

Rallye

Forumguru
Die berichten zijn niet tegenstrijdig, maar er zijn twee systemen: de MIB Columbus kan worden geüpdatet via USB, maar de MIB Amundsen heeft altijd de originele SD-kaart nodig.
 

EdK

Forumguru
ik heb dus een Amundsen.
SD kaart uit je wagen halen en unlocken door lipje aan zijkant
De download die je wil plaatsen downloaden
Deze file op je desktop plaatsen, dan unzippen de gedownloade file
Dan zal je een map krijgen met de naam "MAP" met hierin weer 2 mappen.

Nu alle files van je SDkaart selecteren knippen en opslaan in een nieuwe map op je desktop zodat je een backup houd !
Maw je SD kaart is nu leeg.
Nu pak je de nieuw gedownloade en uitgepakte file en ga je in totdat je de map "map" ziet, die selecteer je en plak je dus in de root van je SD kaart.
Dan wacht je tot alle files gekopieerd zijn.

Als je nu je SD kaart selecteerd dan zie je dus " MAP" staan klik je daarop dan zal je 2 mappen zien staan.

Nu moet je de SD kaart weer locken aan zijkant met palletje ...

Nu de SD kaart weer terugplaatsen en dan zou de navi het weer moeten doen.

USB kun je gebruiken voor updaten van de iconen voor de radiozenders
 

GJS

Senior Member
Apart dat je voor MIB2 nu al de 20/21 versie krijgt, het is nog niet eens 2020.
Ik heb voor mijn Amundsen de MIB1 versie (P89) uit deze post https://www.skodaforum.nl/forum/i/navigatie-updates-2018-2019-en-2019-2020.36489/page-36#post-846112 vorige week gedownload en geïnstalleerd en ik krijg nu dit als versie informatie:

Nav-ECE_202.jpg


Als ik bij Skoda kijk staat er nog de oude en bij VW staat nu dezelfde versie als in eerder genoemde post, voor de zekerheid nogmaals gedownload en een bitcompare gedaan, zijn i.d.d. identiek.
Datum van de update op de VW site is 7 nov 2019
 
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
Een tijdje geleden postte ik al over een vreemde melding bij het opstarten van Apple CarPlay. Iedere keer probeerde ik er een foto van te maken, maar de melding verdwijnt super snel van het Amundsen display. Helaas dus een onscherpe foto maar de tekst is met een beetje moeite wel te lezen.
Wie kan mij vertellen wat ik hiermee aan moet? Het content komt van een combinatie iPhone 7 met de nieuwste iOs en een Karoq van MY20. Mijn abonnement bij T-mobile is gewoon up to date en loopt stilzwijgend door.
 

Bijlagen

  • IMG_0343.JPG
    IMG_0343.JPG
    57,3 KB · Weergaven: 81

RAZ1180

Nieuw lid
Een tijdje geleden postte ik al over een vreemde melding bij het opstarten van Apple CarPlay. Iedere keer probeerde ik er een foto van te maken, maar de melding verdwijnt super snel van het Amundsen display. Helaas dus een onscherpe foto maar de tekst is met een beetje moeite wel te lezen.
Wie kan mij vertellen wat ik hiermee aan moet? Het content komt van een combinatie iPhone 7 met de nieuwste iOs en een Karoq van MY20. Mijn abonnement bij T-mobile is gewoon up to date en loopt stilzwijgend door.

Dit is geen Carplay issue maar een TomTom issue. Ik heb hetzelfde namelijk en zie bij jou ook het TomTom icoontje links staan. Ik heb er helaas nog geen oplossing voor gevonden, TomTom reageert ook nauwelijks :(
 

Wilmar

Nieuw lid
Ik ben op zoek naar een update voor het sd-kaartje, maar krijg nog steeds de melding dat ik kaart 2019/2020, bestand STD1_P81_EU_201920.zip kan donloaden, maar die is van eind mei. Is er voor de SD-kaart geen update of mag ik niet meer gratis downloaden Octavia van december 2013.
 

Bakkertje

Forumguru
@Wilmar het kaartmateriaal kun je downloaden bij VW, zie:
https://webspecial.volkswagen.de/vw...3b9&navi=92ab958b-755e-4843-99a9-2f5bee0c4bb5

Kies daar voor een golf en dan tot 2015, kies dan de discover media (dat is de Amundsen van VW) en daar kun je vervolgens de kaarten downloaden.
Even aangenomen dat je een MIB 1 Amundsen (zie hieronder) hebt moet dit gewoon werken.
sd-card-navigatie-skoda-amundsen-plus-europa-8507f394bc72828dde-1100-615-2-85-1.jpg
 

Rutjes

Lid
SD kaart uit je wagen halen en unlocken door lipje aan zijkant
De download die je wil plaatsen downloaden
Deze file op je desktop plaatsen, dan unzippen de gedownloade file
Dan zal je een map krijgen met de naam "MAP" met hierin weer 2 mappen.

Nu alle files van je SDkaart selecteren knippen en opslaan in een nieuwe map op je desktop zodat je een backup houd !
Maw je SD kaart is nu leeg.
Nu pak je de nieuw gedownloade en uitgepakte file en ga je in totdat je de map "map" ziet, die selecteer je en plak je dus in de root van je SD kaart.
Dan wacht je tot alle files gekopieerd zijn.

Als je nu je SD kaart selecteerd dan zie je dus " MAP" staan klik je daarop dan zal je 2 mappen zien staan.

Nu moet je de SD kaart weer locken aan zijkant met palletje ...

Nu de SD kaart weer terugplaatsen en dan zou de navi het weer moeten doen.

USB kun je gebruiken voor updaten van de iconen voor de radiozenders
Vanmorgen ook de bovenstaande stappen doorlopen. Het downloaden, backuppen en knippen en plakken van alle file op m'n laptop duurde langer dan het inlezen in de auto. Alles werkt weer en is up tot date.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
De vraag zal hier vast eerder gesteld zijn maar ik kan met de search niks vinden.
In onze Fabia uit 2018 met Amundsen is maar plek voor 1 SD card, daar staat dus de navigatie database op.
Kan ik daar ook mp3 bestanden bij op zetten?
 
Bovenaan Onderaan