Amundsen Het grote Amundsen-topic

Oké bedankt,
Heb gekeken en is inderdaad wel het SD kaartje.

Kan je het zip bestand van de Skoda site er zo opzetten of uitgepakt erop zetten?
 

Mugjuh

Donateur
In Scala en Kamiq zit ook een Amundsen als je er voor kiest, deze heeft ook ondersteuning voor draadloze Airplay en draadloze Android Auto komt eraan.

In hoeverre is de hardware anders van deze Amundsen ten opzichte van de andere huidige modellen?
Kunnen we op de huidige modellen ook draadloze ondersteuning verwachten voor bovenstaande?
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Dat denk ik niet, al was het maar om “commerciële redenen”. Overigens zijn er ook Amundsen zonder wifi (bijvoorbeeld die van mij) dus daar gaat het sowieso niet lukken.....

Het ding heet dus Amundsen... geen die idee waar die extra D vandaan komt die veel mensen (niet alleen jij) er in weten te krijgen;)
 
Laatst bewerkt:

Zwets

Lid
In heb de kaarten van de VW site gepakt nadat ik eerder de laatste kaart van Skoda had gepakt. Inderdaad geeft die van VW een nieuwer versie nummer aan. Zie bijlages
skoda.jpg VW.jpg
 
Hallo,
Ik heb een fabia 3 combi uit november 2015 met een amundsen navigatiesysteem (volgens mij MIB2). Dit systeem is voorzien van bluetooth en ik kan hier dus mijn telefoon aan koppelen. Als ik maps op mijn telefoon wil gebruiken (heb geen smartlink) kan ik dan de stem van maps over de autoluidsprekers laten lopen via BT. Dat lukt mij alleen als ik de amundsen op media zet en dan kies voor de bron BT. Probleem is dan dat ik alleen aanwijzingen hoor van Google maps, maar niet kan overschakelen naar de autoradio.
Mis ik iets of is dit een beperking van het systeem?
 
Dat is geen beperking, maar een eigenschap: je gaat de radio het BT signaal laten doorgeven.
De radio kan maar 1 signaalbron tegelijk aan, dus als je de autoradio wilt horen zul je in "audio" tussen radio en BT moeten schakelen.
Cruijff zei het al: "da's logisch".

Dus met andere woorden. Als ik op de amundsen de radio als bron heb geselecteerd, is het niet mogelijk dat de navigatieinstructies van maps op de telefoon (die met bt is verbonden met de amundsen) op de radioweergave van de amundsen 'inbreken' .
Vreemd aangezien flitsmeister dat wel voor elkaar krijgt. Jammer, maar het is niet anders.....
 

Ordinarrator

Actief lid
...
De radio kan maar 1 signaalbron tegelijk aan, dus als je de autoradio wilt horen zul je in "audio" tussen radio en BT moeten schakelen.
Cruijff zei het al: "da's logisch".

Dat vind ik eerlijk gezegd helemaal niet zo logisch. De radio moet toch ook onderbroken kunnen worden door een inkomend telefoongesprek?

Zo werkt mijn huidige parrot ten minste wel: alles wat de telefoon (over bluetooth) afspeelt wordt door de radio als inkomend gesprek behandeld (en dus ingebroken op de huidige uitvoer)

FM heeft die mogelijkheid 'ingebouwd', maps niet.
Bij Flitsmeister is die functie ook nodig, maps gaat er vanuit dat je die solo gebruikt.

Wat bedoel je daarmee? (Audio)output is toch output?
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij heeft FM de mogelijkheid elke melding als apart gesprek te verzenden. Elke melding is dan één gesprek, waarna de telefoon de muziek weer de ruimte geeft. Maps lijkt dat niet te doen, als ik het goed begrijp; die maakt één gesprek van de hele rit en laat er niets anders tussen.
 

Ordinarrator

Actief lid
Volgens mij heeft FM de mogelijkheid elke melding als apart gesprek te verzenden. Elke melding is dan één gesprek, waarna de telefoon de muziek weer de ruimte geeft. Maps lijkt dat niet te doen, als ik het goed begrijp; die maakt één gesprek van de hele rit en laat er niets anders tussen.

Tsja, als de app niet aangeeft dat het 'telefoongesprek'/audiobericht eindigt, dan houdt het op natuurlijk..al kwam ik er laatst achter dat onze bedrijfauto gewoon radio en aanwijzingen van AppleMaps via Carplay door elkaar heen afspeelt:)

Ik ben trouwens op zoek naar een vervanger voor mijn huidige Swing (F2, 2010 )waarbij een fijne integratie en bluetooth telefoonverbinding eigenlik een must zijn, en ik heb vastgesteld dat als ik bij Skoda audio wil blijven het haast wel een RNS315 (met bluetooth) moet worden, omdat nieuwer: MIB(2) last heeft van component protection, of domweg anders ingebouwd wordt.


Nu heb ik hier in de buurt eentje gevonden die een geldig MACadres op de sticker heeft, dus met bluetooth. Heb ik nu goed begrepen dat ik die 1op1 kan vervangen? of moet ik daar nog dingen voor (laten) aanpassen, afgezien van een microfoon plaatsen. Ik heb overigens geen stuurbediening en maxidot display en (nog) geen achteruitrijdcamera.

 
Bovenaan Onderaan