Amundsen Het grote Amundsen-topic

64rhfx

Senior Member
De klantenservice verwijst je naar Here met inderdaad een standaard antwoord. In mijn andere auto zit IgO en daar ben ik beter tevreden mee. Verschillende layouts, verschillende stemmen en uitstekende rijbaan aanduiding. Echt de VAG versie is erg summier.
 

Karoq_leaserijder

Actief lid
Dus ook maar eens een poging gedaan om de Navi op te waarderen.
SD kaart uit de Navi gehaald. Dit blijkt een 16GB kaart te zijn.
Backup gemaakt op de laptop; 12.5 GB totaal.
Bezoek aan http://updateportal.skoda-auto.com/nl-NL/
VIN ingevuld.
Op mijn laptop kreeg ik ook de keuze uit diverse kaarten.
Gekozen voor "ECE A1 2019/2020 - only for 32GB SD" omdat deze 12GB is en dus op de SD kaart past.
De gedownloade ZIP is ruim 13GB groot, uitgepakt (met 7-zip) bijna 14GB.
De folder met de naam "MAPS" verwijderd van de SD kaart, SD kaart niet geformatteerd.
De uitgepakte folder met de naam "maps" gekopieerd op de SD kaart.
Voor de zekerkheid het .txt bestand er ook maar bij gezet.
SD kaart veilig verwijderd uit de laptop.
Weer terug in de Navi.
Tada!!

Foto voor:

Foto na:
 

EdK

Forumguru
Tsja en nu allemaal maar hopen dat jullie wel jullie vakantieadres kunnen vinden nu VAG laat afweten met zijn update net voor de vakantie.....:banghead::banghead::banghead::sleep:
 

GJ M

Forumguru
Volgens mij zijn de kaartjes er in lege en volle versies. Staat er wel iets op?

Zou wel lachen zijn als de garage het zonder te merken een Pro geïnstalleerd heeft...... Dan heb je inderdaad andere kaarten nodig.
Update: de desbetreffende garage heeft weer een andere unit in het dashboard kastje geplaatst. Nu werkt alles weer naar behoren :tegek:

Waarschijnlijk toch een verkeerde unit (pro) geweest :deuk::deuk::deuk:
 

Rallye

Forumguru
De 19/20 versie stond in december al bij VW. De nieuwe in juni. Ik zou zeggen dat er best een half jaar verschil tussen zou moeten zitten.





Maar om eerlijk te zijn heb ik nog geen verschillen ontdekt.......
 

ralma

Lid
Pas geleden nog maar eens de "klantenservice" benaderd, ze zouden nu toch onderhand wel weten waar de update van mei beschikbaar is.
Onderstaand het antwoord dat je dan na dagen wachten toegestuurd krijgt.
Daarna sturen ze ook nog een mail hoe ze je geholpen hebben.
Nou ja geholpen, zo iets noem ik een open deur intrappen oftewel een typisch niets zeggend antwoord waar je niets aan hebt.
Resultaat is dat ik mijn vertrouwde Tom Tom met up to date kaarten en real time verkeersinformatie maar blijf gebruiken en de Amundsen maar als veel te dure Radio/mediaspeler gebruik.


Geachte heer Alma,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Er is geen algemeen antwoord te geven op de vraag wanneer en hoe vaak er een update beschikbaar komt voor een navigatiesysteem. Afhankelijk van het type en de leeftijd van het navigatiesysteem kan dit variëren tussen één of twee keer per jaar, maar naar mate de leeftijd van een systeem ouder wordt, kan dit ook één maal per twee jaar zijn.

Wij hebben geen inzage in de verschijningsdata van nieuwe navigatie-updates. Onder het hoofdstuk Service & Onderhoud op onze website, kunt u kiezen voor het onderwerp "Audio&Navigatie/Multimedia/Infotainment". Via deze manier kunt u nagaan of er voor het navigatiesysteem in uw auto een update (online of via een datadrager) beschikbaar is.

Met vriendelijke groet,

Bram Baartman
SKODA Customer Care
UPcgCwmDGz2xLPFnej8SHuINruuO9bJ2asIfR0w2-SMdumgI7ZF21gn5t1Wac0-rdTK1qG0bqSp-PACnwsw2M5faaJEX4GyIkxv7a1p87AqIpKbLf0ms3rr_XoTMp9C-5_qBZnUpb98iMgsIwhOgh1dZkeoOh6T4rK96oQbnEArzkmXnZ-G6I246NP3DIvTi=s0-d-e1-ft
 

jongetje

Forumguru
Bijzonder antwoord (maar verbaasd me niets) op het update portal staat dat er 2 maal per jaar een update komt naar blijkbaar is dat voor Skoda erg lastig... je verkoopt voor meer dan duizend euro (bovenop de prijs van een standaard systeem!!!) een ingebouwd navigatiesysteem en vervolgens duren updates telkens langer. Ik heb voor nog eens 200 euro smartlink geactiveerd en gebruik 9 van de 10 keer Android auto. Dat is tenminste up2date dan een systeem dat als je al 10 minuten file rijd meldt dat er langzaam rijdend verkeer is op de weg.

Skoda is dan wel gratis, bij veel andere merken betaal je ook nog eens voor een update, maar dit is allemaal erg rommelig.
 

EdK

Forumguru
dan een systeem dat als je al 10 minuten file rijd meldt dat er langzaam rijdend verkeer is op de weg.
Ohhh dat vind ik altijd een genot dat als ik er dan zou moeten zijn het er niet is en met 130 kan doorrijden
Blijer kunnen ze me dan niet maken....:D:D
 

AndreM

Forumguru
Skoda is dan wel gratis, bij veel andere merken betaal je ook nog eens voor een update, maar dit is allemaal erg rommelig.

Ik kijk er al naar uit dat ik weer een Octavia krijg van de zaak.
Vanwege het wagenparkregelement moest ik na 4 jaar een O3, weer Opel gaan rijden.
Nu rij ik geen standaard uitvoering maar gewoon de duurste en dan krijg je bij een nieuwe auto een navigatie met kaarten van meer dan 3 jaar oud. Als ik over de A4 rijdt van Vlaardingen naar Rijswijk, rij ik door het weiland volgens de navi. Ik heb al een aantal malen gehad dat de navi het adres niet kon vinden, dus Google maps maar gebruikt. Hoor ik later dat de klant daar al 10 jaar zijn bedrijf heeft. :banghead:
Belachelijk als je dan nog eens €199,- moet neertellen voor een update die ook nog eens niet Up to date is.

Voor mijn werkgever heb ik samen met 6 collega's 2 dagen in een Toyota Corolla station 1.2 benzine automaat mogen test rijden.
Ik heb toen de vraag bij de importeur neergelegd of bij deze auto de kaart update gratis is.
Daar kon men geen antwoord op geven en na mijn gegevens genoteerd te hebben zou ik snel antwoord krijgen, nou niet dus. We zijn nu 6 weken verder zonder antwoord. Maar goed het wordt toch geen Toyota, ik had een A4-tje vol met opmerkingen en irritaties over de auto.
Daarna heb heb ik 3 dagen in een 1.0 benzine Octavia station met DSG mogen rijden, dat voelde als thuiskomen.
Wat een pittige motor is dat. Ok, mijn huidige diesel heeft een koppel van 300Nm en de O3 200 Nm en daar zit wel wat verschil in. Maar in de sportstand gaat de O3 er behoorlijk vandoor.

En nu over de kaarten, ik heb mijn oude Skoda dealer gebeld en krijg ik te horen dat de kaart update nu life time is geworden.
Wauw, dat noem ik nog eens service, dus mensen niet zeuren zolang je het gratis bij een VAG auto krijgt!

En de uitslag van de test week, die was unaniem voor de Skoda Octavia. :yeehaa:
Binnenkort worden de eerste 50 auto's besteld en dat zijn geen lullige aantallen.

En ik, ik moet nog 2 jaar tobben met mijn Opel navi. :laugh:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Ik heb een oude amundsen maar wel met de laatste 2019 update. Nu kwam ik er achter dat er niet goed om wordt gegaan met een route waar bestemmingsverkeer in zit. Komt dat iemand bekend voor? In al die jaren nog nooit mee te maken gehad dus ook nooit last van.
 

EdK

Forumguru
of weet er intussen iemand hoe ik mijn amundsen kaart kan vervangen door eentje van 32 gbyte zonder daar woekerprijzen voor neer te leggen?
Op dit moment is het nog steeds zo dat de volledige kaarten waarbij staat dat je een 32Gb SD kaart moet hebben nog gewoon op een 16Gb te installeren zijn en werken....
Maw je hebt nog geen woekerprijzen te betalen als je de tekst van Skoda gewoon negeert
 
Misschien is dit al eerder gevraagd maar, zit het SD kraartje van je navigatie achter het gesealde labeltje? Er staat do not open... Dus twijfel nu.
Sinds vandaag pas eigenaar van een O3fl en wil even de navigatie updaten voor de vakantie. IMG_20190829_175249.jpg
 
Bovenaan Onderaan