Amundsen Het grote Amundsen-topic

EdK

Forumguru
Voor het Windows-besturingssysteem raden we aan om de downloadmanager te gebruiken, die u door het gehele proces van downloaden en uitpakken van de gegevens zal leiden. Download hem hier. Alle gedownloade bestanden zijn in ZIP-formaat.

Tsja en voorheen kon je die dan ook downloaden door op hier te klikken , maar blijkt nu wat moeilijker te zijn voor Skoda om hun site goed te updaten !!
 

EdK

Forumguru
Vandaar mijn vraag naar een foto van de kaartversie.....
20190526_123726_resized.jpg

Jonge jonge wat koste dat downloaden een geduld.....
Maar goed uiteindelijk binnengehaald en uitgepakt en gekopieërd naar de leeg gehaalde SD kaart.
Na SD kaart weer terug in zijn slot gedaan te hebben werd deze gewoon geaccepteerd ( 16Gb kaartje ) en meteen even een routegepland die hij gewoon zoals hoorde uitvooerde.
 

Rallye

Forumguru
Dat is, zo heb ik zojuist gecheckt, inderdaad dezelfde versie als die van VW van begin december. Op mijn Amundsen wordt alleen de laatste regel (SHIELD etc.) niet weergegeven.
 

EdK

Forumguru
heb je het bestand gewoon 'los' uîtgepakt (met WinZip of zo) of via het speciale tooltje van Skoda?
Zoals al gezegd dat speciale tooltje van Skoda is momenteel niet te downloaden bij hun .... ondanks hun tekst Klik Hier !
Maar goed heb het gewoon na lang wachten gedownload en de ZIP file op me desktop gezet in een map
Daarna in die map de ZIP file uitgepakt ( met de ziptool van windows ) en die bestanden gekopieërd naar de SD kaart !
SD kaart had ik ervoor de bestanden ge CUT en paste in een backupmap op me desktop zodat die leeg was.

Dus zoals alle keren ervoor een appeltje eitje met de windows 10 laptop
 

EdK

Forumguru
Van te voren even kijken of je kaartje 16Gb is, zoja dan zou het gewoon moeten lukken.... ook jou..:pardon:
 

Okki

Donateur
@EdK dank voor het in mij gestelde vertrouwen, mede daardoor is de update gelukt :tegek:

Bij de VW kaarten exact hetzelfde gedaan, maar dat lukte niet.

Nu even kijken of bij de tunnel uit de chicane goed aangegeven staat.....net op tijd klaar...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

octavia99

Senior Member
Voor de geïnteresseerde kreeg ik volgende reactie op 16-04:
Voor 2019 komt er nog een nieuwe update, deze gaat binnen enkele weken beschikbaar komen (exacte datum is nog niet bekend). Waarom deze vertraagd is is helaas niet bekend. De update is nog niet te vinden in de webshop omdat deze nog niet verschenen is, maar deze is wel alvast voor te bestellen bij de dealer. Het artikel nummer hiervan is TPC119FXWEU.
Nog niet leverbaar in Nederland maar al wel illegaal te downloaden en op marktplaats beetje vreemde volgorde.'
Maar zal dus wel snel in de winkel liggen.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Toen ik nog het abo bij Skoda had om online te updaten hoefde je alleen de landen te downloaden waar je de komende maanden naar toe ging. Zonder abo moet je 25gb downloaden en ook uitpakken en naar SD kaart kopieren. Daarna een install in de Columbus van 45 minuten. Jammer dat je niet net als bij TomTom een deel van de kaarten kan downloaden.
 

jongetje

Forumguru
@RonaldSkodiaq volgende keer een amundsen nemen (maar daar gaat dit topic toch ook over, niet over de columbus). Kun je het op een de kaart updaten in je computer en is het direct klaar
 
heeft iemand nog een link naar de navigatie kaart update handleiding? Ik kan hem in de search niet echt vinden.
Heb een amundsen in mijn januari 2019 Skoda Rapid. Aangezien het hulpprogramma niet te downloaden is bij skoda....
 

Okki

Donateur
  • Origineel Skoda navikaartje in pc
  • Map op pc maken "backup navi"
  • Op kaartje alles selecteren en kopieëren maar map "backup navi" op pc
  • Op kaartje alles selecteren en verwijderen (niet formateren)

  • Vanaf Skoda site navibestand downloaden naar pc
  • Na download op pc een map aanmaken "navi 2019"
  • Gedownload bestand (zip) uitpakken naar map "navi 2019"
  • In de map "navi 2019" alles selecteren en kopieëren naar kaartje (als het goed is een map en een txt bestand)
  • Kaartje weer in de auto

Let op: downloaden, uitpakken en kopieëren kost best wat tijd
 

Rallye

Forumguru
VIN noteren. Originele SD-kaart uit de auto, schrijfbeveiliging (palletje aan de zijkant van de kaart) uitzetten, kaart in de computer. SD-kaart back uppen. SD-kaart leeghalen. VIN invoeren op http://updateportal.skoda-auto.com/. Kaartupdate downloaden. Ontzippen naar de SD-kaart. Kaart uit de computer. Schrijfbeveiliging terugzetten. Kaart weer in de auto.
 

GJ M

Forumguru
Allen,

Een vraag mbt de media discovery van VW (vergelijkbaar met amundsen meende ik). Toen mijn ouders de auto kochten kon de navigatie kaart er niet uit. Hierna is er een nieuwe unit in gezet en ingeleverd door de vw dealer. Kan het zijn dat ze een verkeerde unit er in gezet hebben (de pro versie)? Ook hebben ze een nieuwe originele SD-kaart gekregen. Echter bij het opstarten van de navigatie heeft het systeem aan dat er geen leesbare bestanden op zitten. Kan bet zijn dat de kaart ook nog aangemeld dient te worden door VW? De auto komt van origine trouwens uit frankrijk, ik neem aan dat dit niets uitmaakt?

Graag jullie visie :dankje:
 

Rallye

Forumguru
De Discovery Media is inderdaad de MIB Amundsen. Een nieuwe navi moet worden aangemeld door de garage; de kaart niet, al wordt hij bij de Amundsen wel door het het systeem aan deze specifieke navi gekoppeld.

Wat vragen:
1) Heeft de garage het systeem na in inbouw niet getest?
2) De Discovery Media heeft een origineel VW SD-kaartje nodig (de Pro niet). Is die aanwezig?
3) Kun je daar zelf bij VW de kaarten voor downloaden (zie https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/nl/nl/index/downloads/maps-download#/) en op het kaartje zetten en proberen?
 

GJ M

Forumguru
@Rallye

Dank je voor het snelle antwoord.

1) De garage heeft het wel getest, maar dacht in de eerste instantie dat het aan het kaartje lag. Hierop hebben zij een nieuwe besteld. Helaas ook na het nieuwe kaartje geen succes...
2) Het SD-kaartje is origineel VW.
3) Ik heb dit nog niet geprobeerd. Het nieuwe kaartje is als het goed is up-to-date. Mede hierom, maar ook zodat de garage niet kan zeggen dat er met het kaartje iets geprobeerd zou zijn heb ik dit nog niet gedaan.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij zijn de kaartjes er in lege en volle versies. Staat er wel iets op?

Zou wel lachen zijn als de garage het zonder te merken een Pro geïnstalleerd heeft...... Dan heb je inderdaad andere kaarten nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: GJ M
Bovenaan Onderaan