Amundsen Het grote Amundsen-topic

Ik heb al geïnformeerd bij Skoda Nederland maar die hadden er (nog) geen antwoord op:
Ik heb een Amundsen / RNS 310 dus zonder de plus. Bij mijn weten kwam er altijd aan het begin van het nieuwe jaar een navigatie update uit. Dit zou het FX platform moeten zijn en de laatste update is V10 van 2018. Maar ik zie nog nergens V11. In de skoda webshop krijg ik wel een update te zien maar daar staat ook bij vermeld dat het een AZ platform versie betreft.
Iemand een idee of er nog een nieuwe versie gaat komen?

Voor de geïnteresseerde kreeg ik volgende reactie op 16-04:
Voor 2019 komt er nog een nieuwe update, deze gaat binnen enkele weken beschikbaar komen (exacte datum is nog niet bekend). Waarom deze vertraagd is is helaas niet bekend. De update is nog niet te vinden in de webshop omdat deze nog niet verschenen is, maar deze is wel alvast voor te bestellen bij de dealer. Het artikel nummer hiervan is TPC119FXWEU.
 

Liv

Nieuw lid
Vraagje, ik heb gezocht op het forum maar vind het niet direct terug.

Ik heb een Fabia van juni 2017. Vorige maand heb ik een update van de navigatie gedraaid op aanwijzing van de dealer en met behulp van de uitleg op dit forum. Ging allemaal prima (ook met mijn Mac waar ik ook her en der wat problemen over las).

De navigatie aanwijzingen zelf zijn echter sindsdien behoorlijk raar. Zelfs binnen Rotterdam wordt na berekenen van de route gezegd "let op: tolwegen op de route". Verder als ik bijv. weer vlak bij huis ben wil ie me allerlei rare kanten op sturen (via de snelweg (ik woon dicht bij de ring) wat echt een heel stuk om is, zowel qua km's als tijd), dit was voor de update niet. Ik heb vervolgens bij opties de route van meest economisch naar het kortst gezet, maar dat heeft het niet verbeterd.

Zit dit nu echt in de kaart, in iets anders wat geupdate is, in een instelling die niet goed staat?
Ga anders de oude versie maar weer terugzetten op het kaartje.
 

jongetje

Forumguru
Hoera! Ik zie nu op het updateportal een kaart voor Europa staan: ECE A1 2019/2020 - only for 32GB SD
Fijn dat Skoda nu ook weer zelf een volledig Europe kaart heeft geplaatst.
 

EdK

Forumguru
Wat zijn ze nu aan t klooien bij Skoda

Only for 32Gb SD card terwijl het bestand maar 12Gb groot is ????
Wat wil men hiermee nu bereiken bij Skoda ??
Dat we ontevreden klanten worden ?
Ik snap hun gedachten gang totaal niet meer..

Hoe moeilijk is het nu om een portaal te creëren waar ik afhankelijk van waar ik woon ( land )
een X aantal landen zelf kan selecteren tot een X aantal Gb.
Als ik dan bv in NL woon dat ik dan geheel scandinavië en west europa kan selecteren en dus downloaden en op me kaart kan zetten.
Dit kon ik in de begintijd van de GPS bv bij Garmin doen met mijn NAVI voor op de motor.
En daar zat toendertijd nog een intern geheugen in dat veel kleiner was.....
 

Okki

Donateur
Precies @EdK ...zo deed ik dat ook op mijn Garmin. Gewoon selecteren welke landen van Europa je wil hebben.
Perfecte oplossing....(maar kan volgens mij nu ook niet meer bij mijn laatste update)
 

TurboT

Forumguru
Wat zijn ze nu aan t klooien bij Skoda

Only for 32Gb SD card terwijl het bestand maar 12Gb groot is ????
Wat wil men hiermee nu bereiken bij Skoda ??
Dat we ontevreden klanten worden ?
Ik snap hun gedachten gang totaal niet meer..

Hoe moeilijk is het nu om een portaal te creëren waar ik afhankelijk van waar ik woon ( land )
een X aantal landen zelf kan selecteren tot een X aantal Gb.
Als ik dan bv in NL woon dat ik dan geheel scandinavië en west europa kan selecteren en dus downloaden en op me kaart kan zetten.
Dit kon ik in de begintijd van de GPS bv bij Garmin doen met mijn NAVI voor op de motor.
En daar zat toendertijd nog een intern geheugen in dat veel kleiner was.....

Kan je gewoon niet het bestand downloaden en daarna de overbodige landen per nap verwijderen. Dat zou ook moeten werken?
 

EdK

Forumguru
Dat zou ook moeten werken?
Ik durf je dit niet te zeggen !
Ik heb dit nog nooit geprobeerd bij de Amundsun en ik ga dat zelf ook niet uitproberen met me orginaale SD kaart.
Want gaat het goed fout dan moet ik me papieren navi weer gaan zoeken en hopen dat die nog leesbaar zijn....
En nu zit er iemand op stoel naast me te slapen tijdens de rit ( lekker rustig ) en dan gaat ze zich weer met de rit bemoeien...:D
 

rgb

Lid
Hoera! Ik zie nu op het updateportal een kaart voor Europa staan: ECE A1 2019/2020 - only for 32GB SD
Fijn dat Skoda nu ook weer zelf een volledig Europe kaart heeft geplaatst.
Gedownload en bekeken. Ik zie echt geen verschil met ECE2019. Nog steeds oude wegen ondanks ze in “HERE map creator” al zijn aangepast.
 

EdK

Forumguru
Maar goed mijn orginele SD kaart van Skoda is dus 16Gb en die is meegeleverd een jaar terug toen ik de wagen nieuw aanschafte.
Maw als ik de 32Gb versie wil gebruiken dan moet ik dus eerst naar mijn dealer toe om een 32Gb SD kaart aan te schaffen ( orgineel ) en dan kan ik pas de update doen...
Dan voelt het voor mij dus niet meer als gratis updaten....
 

TurboT

Forumguru
Maar goed mijn orginele SD kaart van Skoda is dus 16Gb en die is meegeleverd een jaar terug toen ik de wagen nieuw aanschafte.
Maw als ik de 32Gb versie wil gebruiken dan moet ik dus eerst naar mijn dealer toe om een 32Gb SD kaart aan te schaffen ( orgineel ) en dan kan ik pas de update doen...
Dan voelt het voor mij dus niet meer als gratis updaten....

Ik zou lekker klagen bij de Skoda op facebook. Eens zien wat ze hiervan zeggeb. Simply clever voor hun
 

EdK

Forumguru
Conditions
Please note that after the update all previous function may not be available at all or in the original scale.Please note that updates may not be compatible with all previous devices. Compatibility of your MIB device with other devices can be found on http://compatibilitylist.skoda-auto.com. Performing this update you acknowledge aforementioned and assume the risk and liability arising therefrom.

Bovenstaande tekst krijg je als je de 32Gb versie wil downen...


klagen bij de Skoda op facebook.
Heb geen smoelenboek en ga dat ook niet nemen !!! Dus je mag klagen voor mij als jij wel smoelenboek hebt....:pardon:
 

jongetje

Forumguru
Rustig maar. Ik heb een 16GB kaartje en na de update nog ruim een GB vrij... 32GB is dus helemaal niet nodig.

Gedownload en bekeken. Ik zie echt geen verschil met ECE2019. Nog steeds oude wegen ondanks ze in “HERE map creator” al zijn aangepast.


Dit is ook gewoon nog de kaart van afgelopen november. Het voordeel is dat je nu heel europa op een kaart hebt ipv dat je een deel moest kiezen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rgb

EdK

Forumguru
Zojuist op 16GB kaart gezet. Ik kan bevestigen dat het gewoon past.
Maar goed het werkt dan ook nog in de Amundsen in de wagen ?
Want passen en uiteindelijk gewoon werken zijn voor mij toch wel twee dingen die belangrijk zijn (vooral dat laatste)
 

Rallye

Forumguru
Gek dat VW nog geen nieuwe versie heeft? @Skivo Kun je eens een foto van je kaartversie maken? Kijken of het een nieuwere versie is dan VW heeft......
 

jongetje

Forumguru
Dit is ook gewoon nog de kaart van afgelopen november. Het voordeel is dat je nu heel europa op een kaart hebt ipv dat je een deel moest kiezen.
Gek dat VW nog geen nieuwe versie heeft? @Skivo Kun je eens een foto van je kaartversie maken? Kijken of het een nieuwere versie is dan VW heeft......
Zoals ik al zei is dit dezelfde versie van november, alleen nu met een Europa kaart ipv een deel.
 

Rallye

Forumguru
@jongetje Heb je dat geconstateerd of ergens uit afgeleid. Als ik de mappen in beide zip-bestanden (niet al te diepgaand overigens) vergelijk, zijn die van Skoda nieuwer. Vandaar mijn vraag naar een foto van de kaartversie.....
 
Bovenaan Onderaan