Amundsen Het grote Amundsen-topic

robzie

Senior Member
Effe de laatste nieuwe update gedowloaded, eens kijken of er echt iets veranderd is. Feit tot heden is, daar waar het spannend wordt, de navi me nogal eens in de steek laat, helaas.....ondanks regelmatig updaten.
 

JayDie

Lid
In mijn Skoda Fabia heb ik een Amundsen systeem, met navigatie en bluetooth telefoon koppeling. Twee weken geleden kreeg ik een nieuwe telefoon en deze was zo gekoppeld. Muziek afspelen via de telefoon over de speakers van de auto via bluetooth ging perfect. Ook het bellen werkte gewoon.

Echter, sinds afgelopen week gaat er iets mis met het bellen. Wanneer ik een telefoonnummer kies (via de Amundsen, telefoon is gekoppeld via bluetooth), dan hoor ik de blie-blie-bliep dat het nummer gekozen wordt, op mijn smartphone zie ik dat het nummer gekozen wordt, maar dan komt de boordcomputer (bij het stuur) met "dialup failed". Het telefoontje gaat gewoon door op mijn mobiel, Amundsen ziet niet dat er gebeld wordt en het "home screen" van de optie "phone" (waar je nummer kan kiezen, telefoonboek, etc) komt in beeld.

Ik heb al de koppeling volledig verwijderd, opnieuw gekoppeld, etc. In m'n telefoon staat dat hij alles via bluetooth doet. Afspelen van muziek (bv. via YouTube) gaat wel gewoon via bluetooth via de speakers.

Iemand een suggestie? Ik wil nog proberen met iemand anders z'n smartphone; als het dan wel werkt, weet ik dat het aan mijn smartphone ligt....
 

Fabia 123

Forumguru
@JayDie ,

De Amundsen heeft wel eens last van functie-uitval, en dat lijkt hier ook het geval. Een recet wil dan vaak helpen.
Met draaiende motor. Druk de ronde startknop linksonder 15 seconden in. De Amundsen gaan dan opnieuw opstarten, soms twee maal doen en daarna werkt alles (meestal) weer goed.
We horen hier graag of het geholpen heeft.
 

JdeGroote

Senior Member
Topic regel niet tegengekomen op forum reden deze aan te maken.

Vandaag de Yeti voor de Yeti van een naamgenoot geparkeerd. Deze heeft waarden audio-parameter Amundsen met behulp van VCDS voor me uitgelezen en gewijzigd. Effect duidelijker midden-, en hoge tonen, verstaanbaarder spraak.

Met dank aan de naamgenoot;-P

Effect direct merkbaar. (Waarschuwing! begrenzing volume is mede verwijderd)
 
Laatst bewerkt:

aiva tco adoks

Forumguru
En welke parameters heb je nu veranderd? Waar stonden ze op en staan ze nu op.

Mooi dat het werkt bij je maar
Iets meer info zou mooi zijn.
 

JayDie

Lid
Dank voor de reacties. Even een update.

Ik had die topics ook gevonden, @Rallye . Dank! Daaruit haalde ik de tip om voordat je de auto in stapt bluetooth aan te zetten op je smartphone (ik heb dat niet standaard aan staan) en dan auto op contact. Niet pas bluetooth aan wanneer je auto al op contact staat.

En... het bellen via de carkit deed het weer... Ik ga het even in de gaten houden. Mocht het toch weer mis gaan (ik ga ook nog eens testen als de auto al op contact staat en dan smartphone bluetooth aanzetten), zal ik die reset doen (dank, @Fabia 123 ).

Heb er nooit eerder last van gehad. M'n smartphone heeft in de tussentijd (weet niet of het voor of nadat hij het laatst werkte) een update gehad. Om dat uit te sluiten wilde ik met iemand anders zijn smartphone proberen, maar ik vermoed dat het dat dus allemaal niet is, gezien hij nu weer werkt...


Dank tot zover! Fingers crossed...
 

guusd

Nieuw lid
Bij mijn skoda fabia type 3 met Amundsen kan ik de contacten van mijn mobiel uitlezen om te bellen.
Bij mijn contacten in mijn mobiel heb ik ook de adressen toegevoegd. In navigatie kan ik bij reisdoelen wel contacten selecteren en er doorheen scrollen. Alleen pakt hij de adressen niet. Dit is wel erg jammer.

Vcards importeren lukt ook niet. Heb in google alles geexporteerd naar vcard formaat maar
helaas niks zichtbaar in het scherm. Heeft iemand een oplossing om de contacten van je mobiel te gebruiken voor navigatie?
 

guusd

Nieuw lid
Is het iemand gelukt om in een fabia 3 met Amundsen infotainment systeem een DAB module in te bouwen.
Een skoda verkoper zei dat dit mogelijk was (prijs rond 200 euro) maar een andere verkoper kwam daar weer op terug?
 
Bovenaan Onderaan