Amundsen Het grote Amundsen-topic

Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door Steve H, 28-05-2009.

1. Rallye

Rallye Forumguru

Na intoetsen van mijn VIN voor de kaartupdates van mijn Octavia krijg ik dit te zien:

3C4CD626-3201-4955-8F84-341FB00D0D61.png

Tot voor kort kreeg ik de ECE2018 te zien. Ben benieuwd wat dit nu weer is.....

dirkie996 vindt dit leuk.

2. jongetje

jongetje Senior Member

Dat is meestal voordat er een update komt.

3. dirkie996

dirkie996 Forumguru

Hopelijk is dit zo. Ik zou nog graag eens 'n update doen van het kaartmateriaal voor ik op verlof vertrek.
    De laatste keer dat ik dit deed, was in November 2017 ( kaarten 2018).
    Ik zou ook graag de poi met flitspalen en trajectcontroles installeren( van Europa), maar weet niet hoe ik eraan moet beginnen. Weet iemand 'n how to?
    Ik moet er wel bij vertellen, dat ik op pc-gebied maar 'n beperkte basis ken.
    In mijn Octavia III fl RS van juni 2017 zit 'n Amundsen met 8" scherm. Welke versie is dit dan bij VW?

4. hemi24

hemi24 Forumguru

Misschien is de onderstaande link wat je zoekt (selecteer: Golf > Golf vanaf 2015 > Discover Media )...

https://webspecial.volkswagen.de/vw...04f&navi=f7d60bb5-e4c7-4f15-a629-ed994e464a9f

5. Rallye

Rallye Forumguru

Dat is voor de kaarten inderdaad. @dirkie996 heeft dan jog geen touchscreen, dus dezelfde versie als ik heb. Voor de poi’s zijn op het forum howto’s te vinden.

6. scartuz

scartuz Nieuw lid

Heb je toevallig een link naar dat programma? (het forum zijn 128 pagina's) :)

7. Rooverz

Rooverz Actief lid

https://www.scdb.info/de/installation-vw/
    Daar kan je kant en klare bestanden kopen voor seat/volkwswagen/skoda

En als je pagina 128 doorleest staat daar een link naar de laatste versie V7.1
    Het vereist alleen wel wat kennis om dit programma te gebruiken.

8. scartuz

scartuz Nieuw lid

Ok dank, gevonden!
    Het is vnl voor zelf een database op mn skoda te krijgen. Bij installatie van de poi aangemaakt via de skodasite krijg ik een error op 38%.

Rooverz vindt dit leuk.
  9. Sk_Hans

Sk_Hans Senior Member

Bedankt voor de tip. Ik heb het bestand net ook gekocht en gedownload. Ik ga het later proberen te installeren.

Ik had vorige week de eerste boete met mijn Kodiaq. Dat was 4km te hard en 33 euro. Je hoeft met die waarschuwing maar een zo'n paal tijdig op te merken en je hebt het al drievoudig terugverdiend.

Rooverz vindt dit leuk.
  10. EdK

EdK Forumguru

Flitsmeister gebruiken heb je ook de mobiele erbij en dit houd mijn portomonee redelijk vol moet ik zeggen
    Totdat die imitatie belasting inspecteur thuis er weer eens inkijkt, is die alsnog leeg....

11. Sk_Hans

Sk_Hans Senior Member

Ik wil geen telefoon in mijn auto gebruiken. Die ligt netjes opgeborgen in mijn tas (kan ik nog steeds handsfree telefoneren als het moet), of soms zelfs thuis.

12. EdK

EdK Forumguru

Kan ik me wel iets bij voorstellen hoor, maar mijn ervaring is met die bestanden dat er veel valse meldingen gegeven worden van mobiele controle's omdat ze daar ooit of wel eens staan.
    En doordat ze in dat bestand staan krijg je standaard de melding.
    gevolg is vaak dat je op bepaald moment niet meer reageert op zo'n melding en alsnog een boete op de mat hebt..

Beste remedie ben ik uit ervaring achter gekomen is dat je je gewoon aan de snelheid houd !
    En dat dit kwa reistijd minimaal scheelt bij aankomst van je reisdoel

13. EdK

EdK Forumguru

Ach 300 euri voor een blauwe tand unit ?
    één keer een boete voor niet handsfree bellen en hij is er bijna uit...
    Dus tsja, ff zoeken in de 2e hands markt of sloopbedrijven of je wat orgineel tegen komt

14. Rallye

Rallye Forumguru

Je kunt FM dan toch aanzetten voor je wegrijdt?

15. jongetje

jongetje Senior Member

Hoera! De 2018/2019 kaarten zijn beschikbaar op het portal.

16. EdK

EdK Forumguru

nee joh

17. MarcGeerts82

MarcGeerts82 Nieuw lid

Kan ik de stem van mijn amundsen veranderen? Deze vrouw kan nogal irritant zijn :-)

18. Rallye

Rallye Forumguru

@MarcGeerts82 Dat kan niet voor de Nederlandse stem. Voor andere talen volgens mij wel.

@jongetje Ik kan zo op de iPad (ff geen computer bij de hand) geen versienummer zien. Kun jij dat wel?

DC6FC3DE-B27B-4AE4-8BB9-722D2702483D.png

MarcGeerts82 vindt dit leuk.
  19. MarcGeerts82

MarcGeerts82 Nieuw lid

@ralley Omg... moet ik dus die irritante vrouwenstem blijven aanhoren :sterretjes::tegek::fool:

20. fonzamundo

fonzamundo Forumguru

Nieuwste kaarten zijn versie STD2_1030_EU1_201819
    Nog aan het downloaden, dus kan nog niks vertellen over aanpassingen :)

Deel deze pagina