Amundsen Het grote Amundsen-topic

Kovae

Nieuw lid
Hallo iederen,

sinds april '16 de gelukkige eigenaar van een rapid spacebak. Nu wou ik voor de eerste maal navigatie updaten maar tkomt niet goed:

1) had nieuw sd kaartje gekocht en hier de update op uitgenomen (advies dealer bij aankoop) ... wordt helaas niet aanvaard door amudsen ook niet als ik origineel en nieuw kaartje plaats.

2) dealer melde me de bestanden op origineel kaartje overschrijven ... maar dit is blijkbaar beveiligd tegen bewerken

Ik geraak er niet meer aan uit en had graag de update gedaan vooraleer ik in verlof vertrek. Kunnen jullie me helpen?

ps ik merkte ook dat er 2 update's waren voor mijn wagen: één van +- 12gig en één van +- 3gig, weet iemand de verschillen? Is de kleine update mss BeNeLux kaarten? Op de site staat er geen info bij.
 

Rallye

Forumguru
@Kovae Ik zie wel vaker dat de schermen die worden getoond na invullen van het VIN per persoon verschillen. Ik krijg bijvoorbeeld dit te zien (op de computer ziet het er net zo uit, behalve de tablet-melding):

1F438D84-B8A6-418B-B276-0866DF3DB1F8.png

Jij ziet dus een ander scherm?

Wel een verwarrend advies van je dealer trouwens. Bij een Amundsen ben je gebonden aan het originele kaartje. Bij een Columbus niet, maar die wordt niet geleverd in de Rapid..... Niet erg professioneel dus.
 

Kovae

Nieuw lid
@Rallye was de eerste maal dat ik kennis maakte met de update site (1ste ervaring met interne gps ook) en had meer duidelijkheid/info verwacht. Belangrijkste is dat het dank zij jullie gelukt is.
Bij de dealer was ik bij verkoop gaan informeren maar dees mannen rijden niet me ne rapid denk ik ...of ze wisselen van wagen als de navigatie een update nodig heeft .
 

Rallye

Forumguru
@Kovae Fijn dat het gelukt is! Als ik de pagina zo bekijk, staat daarop welke download je voor welke landen moet hebben en, bij het filmpje, dat je voor de kaartupdates de originele SD-kaart nodig hebt. Vervolgens kun je het filmpje nog bekijken. Dat lijkt me alle benodigde info. Gewoon uit interesse: wat mis je dan nog?

Het enige dat verwarring brengt is de opmerking van je dealer, die gewoon fout is. Weinig professioneel.
 

Fabia 123

Forumguru
Beste allemaal,

Ik wil binnenkort mijn Amundsen mib2 updaten.
Heeft iemand een duidelijke handleiding hoe dit moet?
Alvast bedankt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Op Skoda portal je VIN nr invullen en kijken of er een update is. Deze op je computer downloaden.
Wat op je sd kaart staat kopieren naar elders als back up. Kaartje leegmaken en nieuwe bestanden er op zetten.
Wanneer je het met een Mac doet, bij leegmaken kaartje en verwijderen na afloop, een progje als CleanMyDrive gebruiken om te zorgen dat ook de verborgen bestandjes weg zijn.
Alleen het originele kaartje gebruiken.
 
Kaart geupdated. Bron data is van Navteq 2017-Q3 volgens de eigenschappen van de bestanden.
Voor diegene die een te kleine SD kaart hebben: Verwijder bepaalde landen die je nooit gebruikt of kopieer alleen de landen die gaat gebruiken ( \markets\eu\map\MapRegions\ ) naar je SD kaart.
Ter indicatie bestanden totaal per land van 2018/2019 versie. Rusland dus 1 GB.

upload_2018-9-7_15-50-38.png
 

Knul

Lid
Is het mogelijk om de Amundsen een firmware update te geven? Heb een Amundsen in m'n Fabia II uit 2010 zitten, en die is voor zover ik weet nooit geupdate. Ben benieuwd of er dan meer functies vrijkomen.
 

Rallye

Forumguru
Je hebt een RNS310-Amundsen dus? Volgens mij zijn hier nauwelijks updates voor, zeker vergeleken met bijvoorbeeld de RNS510-Columbus. Van nieuwe functies op deze navi kan ik mij niet herinneren er iets over gelezen te hebben.
 

elandjes

Nieuw lid
Recent de nieuwe update van kaart gedaan in mijn amundsen (karoq). Nu valt me op dat op verschillende snelwegen de maximum limiet niet wordt getoond.

Iig a4 tussen Leiderdorp en Den Haag
En a12 tussen Utrecht en Bodegraven tonen geen limiet.

Zijn er meer snelwegen waar de limiet niet (meer) wordt getoond?
Lijkt me een dingetje van de kaart data
 

Rooverz

Actief lid
Recent de nieuwe update van kaart gedaan in mijn amundsen (karoq). Nu valt me op dat op verschillende snelwegen de maximum limiet niet wordt getoond.

Iig a4 tussen Leiderdorp en Den Haag
En a12 tussen Utrecht en Bodegraven tonen geen limiet.

Zijn er meer snelwegen waar de limiet niet (meer) wordt getoond?
Lijkt me een dingetje van de kaart data
Het lijkt erop als hiervoor bewust gekozen is. Het valt mij op dan binnen de bebouwde kom en op N wegen wel altijd de snelheid wordt getoond, maar op de snelweg niet. Misschien wilt men voorkomen dat de snelheid (door de vele veranderingen) verkeerd wordt getoond en er boetes uit voortkomen?
 
Bovenaan Onderaan