Amundsen Het grote Amundsen-topic

Bakkertje

Forumguru
@MaxN en @Antera jullie hebben helemaal gelijk, de handleiding spreekt over modellen tot 2015.
Onderstaand filmpje gaat over de dension gateway in een fabia 3:

Overigens staat op de laatste pagina een emailadres van sales@dension.com
Ik gok zomaar dat een mailtje daar naartoe leidt tot het echte antwoord.
 

EdK

Forumguru
Hou er rekening mee dat zodra je met een plak DAB antenne gaat werken de ontvangst in algemeen bagger is.
 

guusd

Nieuw lid
Dank voor alle hulp maar ben bang dat de ene skoda verkoper zijn mond voorbij gepraat heeft.
Dit is een lastig verhaal en ik zal het met FM moeten doen.

Even een reactie op Edk. Ik heb in mijn Fabia 1 een DAB radio ingebouwd met plakantenne en het
ontvangst was superstrak. Geen enkele ruis.
 

EdK

Forumguru
Even een reactie op Edk. Ik heb in mijn Fabia 1 een DAB radio ingebouwd met plakantenne en het
ontvangst was superstrak. Geen enkele ruis.
Zelf had ik bij me Zenec navi systeem de DAB unit erbij genomen
Eerst orginele meegeleverde plakantenne gebruikt, hierna een tweetal andere binnen antennes geprobeerd.
Ruis bij de DAB heb ik nooit gehad is bij mijn weten een FM iets !
Maar bij installeren voor de deur thuis prima signaal en uitstekend geluid
Dan gaan rijden en dan gewoon op bepaalde plekken in dorp waar ik leef signaal uitval
Een rit vanuit dorp boven A'dam naar Kaatsheuvel werd het signaal steeds beter hoe dichter bij Lopik hoe verder er weer vanaf hoe onbetrouwbaarder het signaal werd met gevolg wegvallen van de zender.
Nu met de Amundsen heb ik dit probleem geheel niet meer, voor deel hierbij is wel dat hij bij velen zenders die ook nog in FM uitzenden er word overgeschakeld van DAB naar FM en vica versa.
Maar met de buiten antenne nu is de uitval zoals boven beschreven vrijwel nihil !
 

hemi24

Forumguru
Formaat en volgorde luistert soms erg nauw..! Denk hierbij aan toevoeging van land of spatie in de postcode...

Zo kan het systeem onderscheid maken tussen volgende 2 weergaven:

Kennedyplein 222, 5611 ZT Eindhoven, Nederland​

Kennedyplein 222
5611ZT Eindhoven
Nederland​
 
Laatst bewerkt:

guusd

Nieuw lid
Zal eens een testje doen. Ik denk dat er een ander technisch obstakel is.

Google maps kan heel goed omgaan met non-excacte straatnamen. Bv mijn moeder woont op de beyerinckstraat maar als ik beijerinckstraat intoets, brengt hij mij prima waar ik wezen wil.
Edmundsen werkt met een exacte database waar je in filtert met behulp van de zoekactie. Als ik mijn google adressen koppel aan de database van edmundsen, dan is dat database technisch een uitdaging. Het kan wel maar vereist extra programmeer werk. Hij zou dan met een voorstel moeten moeten komen. Bedoelt u dit ........
 

AndreM

Forumguru
Toch @Antera als is mijn DAB+ enige tijd met de volume op max heb gehad.
Nou dan hoor ik toch echt ruis hoor.......:pieker:............in mijn oor. :D
Of is het suizen.........:sterretjes:
 

ralma

Lid
Al sinds mijn laatste Amundsen navigatie update in augustus welke zoals gewoonlijk weer vreselijk achterloopt op de feiten kreeg ik steeds de melding dat de volgende update in november zou komen.
Van de week dus even kijken en ja er zijn twee updates beschikbaar, alleen jammer dat het de kaartupdate is die ik in augustus al heb gedownload maar nu verschijnt er als boodschap dat de volgende update in augustus 2018 verschijnt.
Waar zijn ze mee bezig bij Skoda, sinds mei al bezig met een app die nog steeds niet naar behoren werkt en nu weer een navigatie update die nergens op slaat.
Zijn er ergens updates voor de Amundsen te downloaden die wel werken en misschien wat meer up to date zijn?
 

Rooverz

Actief lid
Al sinds mijn laatste Amundsen navigatie update in augustus welke zoals gewoonlijk weer vreselijk achterloopt op de feiten kreeg ik steeds de melding dat de volgende update in november zou komen.
Van de week dus even kijken en ja er zijn twee updates beschikbaar, alleen jammer dat het de kaartupdate is die ik in augustus al heb gedownload maar nu verschijnt er als boodschap dat de volgende update in augustus 2018 verschijnt.
Waar zijn ze mee bezig bij Skoda, sinds mei al bezig met een app die nog steeds niet naar behoren werkt en nu weer een navigatie update die nergens op slaat.
Zijn er ergens updates voor de Amundsen te downloaden die wel werken en misschien wat meer up to date zijn?
Viel mij ook al op.... Elk half jaar updates lijkt meer op elk jaar updates....
 

EdK

Forumguru
Tsja elk half jaar daar voldoen ze niet echt aan is mij nu opgevallen na een jaar een amundsen in de Fab te hebben.
Maar dat ze niet werken dat heb ik nog niet ervaren, is gewoon te downloaden en te installeren (in windows10 omgeving)
En wat betreft up to date ? Tsja waar men nog druk bezig is met het wegennet aan te passen daar klopt er geen donder van maar dat geld ook met men TT van de zaak met 2 maandelijkse updates.
Maar ikzelf gebruik het als een hulpmiddel en hou nog steeds de borden in de gaten.
En tot heden heeft de Amundsen me nog naar elk ingegeven locatie gebracht.
Dus tsja hoe up to date wil je het hebben ? wat zijn jullie verwachtingen daar in ?
Tijd terug met een collega (zzp) meegereden in zijn Ford transit en die liep ook alleen maar te klagen over de navi en gebruikte google maps erbij om ergens te komen.
Wel dit heb ik bij de Skoda nog niet nodig...

Oja ik krijg geen steekpenningen van een VAG of PON voor deze tekst.
 

Rallye

Forumguru
Nou, ik vond het al opvallend dat de nieuwe Twenteroute (geopend mei ‘18) op de laatste kaarten staat.

@EdK Overigens is de update behalve dit jaar juni wel altijd (sinds ik kijk, dus juli 2016) in juni en november geweest. Dus alleen dit jaar is Skoda laat en heeft pas in augustus de kaarten klaargezet die al vanaf april op de VW-site stonden.

@ralma Wat je constateert is dat Skoda op basis van je VIN bepaalt wat de laatste updates voor je auto zijn, maar niet bijhoudt of je die al gedownload of geïnstalleerd hebt. Eigenlijk vind ik dat wel geruststellend.....
 
Bovenaan Onderaan