Amundsen Het grote Amundsen-topic

EdK

Forumguru
Ach ik kijk met de kerst wel weer eens .... heb ik ook de tijd om één en ander te updaten.
En tsja ik kom nog overal waar ik wil, met of zonder navi...
Maar komt misschien dat ik van de generatie papieren navigatie ben en anders even stop om te vragen aan een local aldaar....:pardon:

Moet je uiteraard niet mensenschuw zijn....
 

guusd

Nieuw lid
ik heb in mijn google contacten een komma tussen de straatnaam en plaats gedaan bij 1 adres maar Amundsen (dank voor de terechtwijzing) neemt het adres niet over. Het adres ziet er leeg uit, zie ook bijgevoegde screenshot.

JNs38, lukt net jou om direct het adres uit de contacten vanuit je mobiel te selecteren?
 

Bijlagen

  • 20181125_145334 - lowres.jpg
    20181125_145334 - lowres.jpg
    646,8 KB · Weergaven: 30

guusd

Nieuw lid
Thx. jns38. Via jouw link kom ik in mijn google contacten. Als ik daar op het adres doorklik naar googlemaps vindt
hij probleemloos het adres. Google maakt er wel wat van dankzij de slimme algoritmes.

Kun je me eens een screenshot van een adres sturen in google contacten waarvan je zeker weet dat dit in de auto ook werkt als je er naar toe wilt navigeren? Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien.
 
Als je in google contacts op het adresveld klikt, zie je 3 stippen verschijnen. Hier op klikken en je kunt het adres wat specifieker maken. Dit werkt niet altijd even goed, maar de meeste adressen kloppen dan wel. (Sorry ben niet thuis, screenshot lukt even niet.)
 

guusd

Nieuw lid
Daar heb ik al eens naar gekeken en dat ziet er allemaal goed uit.
Als je eens een screenshot zou willen opsturen graag.
 

Jstruijk

Senior Member
Nieuwe kaarten voor de Amundsen zijn zojuist verschenen op de Update Portal: http://updateportal.skoda-auto.com

Ik heb wel het idee dat de informatie nog niet helemaal compleet is, ik mis het eea lijkt het...

MapsDear customer, below are 2 different map updates for your navigation system
ECE 7 2019/2020For downloadingECE 7 2019/2020 (5,00GB)
Do not download unnecessarily 5,00GB
  • Check first map version in your navigation.
  • Further update of GPS data will be in August 2018.
  • Před ukládáním mapy na SD kartu - prosím proveďte formátování na Systém souborů FAT32 a Velikost alokační jednotky 4096 bajtů
ECE 4 2019/2020
Argentina, Australia, Bahrain, Botswana, Brazil, Egypt, Israel, Jordan, Kuwait, Lesotho, Mexico, Morocco, Mozambique, Namibia, New Zealand, Oman, Qatar, Reunion, Saudi Arabia, South African Republic, Tunisia, United Arab Emirates, Swaziland
For downloadingECE 4 2019/2020 (7,00GB)
Do not download unnecessarily 7,00GB
  • Check first map version in your navigation.
  • Further update of GPS data will be in August 2018.
  • Před ukládáním mapy na SD kartu - prosím proveďte formátování na Systém souborů FAT32 a Velikost alokační jednotky 4096 bajtů
ECE 6 2019/2020For downloadingECE 6 2019/2020 (7,00GB)
Do not download unnecessarily 7,00GB
  • Check first map version in your navigation.
  • Further update of GPS data will be in August 2018.
  • Před ukládáním mapy na SD kartu - prosím proveďte formátování na Systém souborů FAT32 a Velikost alokační jednotky 4096 bajtů
ECE 2 2019/2020
Albania, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Cyprus, Estonia, Greece, Kosovo, Latvia, Lithuania, Macedonia, Moldova, Montenegro, Romania, Russia, Serbia, Turkey, Ukraine
For downloadingECE 2 2019/2020 (4,00GB)
Do not download unnecessarily 4,00GB
  • Check first map version in your navigation.
  • Further update of GPS data will be in August 2018.
  • Před ukládáním mapy na SD kartu - prosím proveďte formátování na Systém souborů FAT32 a Velikost alokační jednotky 4096 bajtů
ECE 1 2019/2020
Albania, Andorra, Austria, Belarus, Belgium, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Gibraltar, Greece, Hungary, Ireland, Island, Italy, Kosovo, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxemburg, Macedonia, Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Ukraine, United Kingdom, Vatican City
For downloadingECE 1 2019/2020 (5,00GB)
Do not download unnecessarily 5,00GB
  • Check first map version in your navigation.
  • Further update of GPS data will be in August 2018.
  • Před ukládáním mapy na SD kartu - prosím proveďte formátování na Systém souborů FAT32 a Velikost alokační jednotky 4096 bajtů
ECE 3 2019/2020
Brunei, Chile, India, Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand, Turkey
For downloadingECE 3 2019/2020 (4,00GB)
Do not download unnecessarily 4,00GB
  • Check first map version in your navigation.
  • Further update of GPS data will be in August 2018.
  • Před ukládáním mapy na SD kartu - prosím proveďte formátování na Systém souborů FAT32 a Velikost alokační jednotky 4096 bajtů
ECE 5 2019/2020For downloadingECE 5 2019/2020 (8,00GB)
Do not download unnecessarily 8,00GB
  • Check first map version in your navigation.
  • Further update of GPS data will be in August 2018.
  • Před ukládáním mapy na SD kartu - prosím proveďte formátování na Systém souborů FAT32 a Velikost alokační jednotky 4096 bajtů
 

Rallye

Forumguru
Wel grappig. Ik zie veel minder dan jij:

“Updates kaarten en software
KaartenDear customer, below are 2 different map updates for your navigation system
ECE 2018/2019
Albania, Andorra, Austria, Belarus, Belgium, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Gibraltar, Greece, Hungary, Ireland, Island, Italy, Kosovo, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxemburg, Macedonia, Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Ukraine, United Kingdom, Vatican City
Om te downloadenECE 2018/2019 (12,00GB)
De gsm of tablet kan de bestanden niet downloaden.
  • U moet een bestand opslaan op een SD-kaart. Daarom staan we alleen downloaden op de computer toe.
  • De volgende update van de GPS-gegevens is beschikbaar in mei
ECE 2 2018/2019
Albania, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Cyprus, Estonia, Greece, Kosovo, Latvia, Lithuania, Macedonia, Moldova, Montenegro, Romania, Russia, Serbia, Turkey, Ukraine
Om te downloadenECE 2 2018/2019 (3,00GB)
De gsm of tablet kan de bestanden niet downloaden.
  • U moet een bestand opslaan op een SD-kaart. Daarom staan we alleen downloaden op de computer toe.
  • De volgende update van de GPS-gegevens is beschikbaar in mei”
Die ECE 1 2019/2020 uit jouw overzicht lijkt mij wel iets. Dan zou ik, in tegenstelling tot wat ik bij de VW-kaarten geconstateerd had, geen kaarten hoeven te wisselen.
 

Rooverz

Actief lid
Ik zie idd ook zeer uitgebreid alle kaarten. Voorheen zag ik alleen Oost en west Europa. Nu zitten daar dus ook alle andere werelddelen bij. Foutje aan de kant dus van Skoda :) ik probeer nu de kaarten te downloaden van 2019/2020. Ben benieuwd :)
 

Rooverz

Actief lid
Zitten maar een beperkt aantal landen bij. Wel bv NL, BE, UK, maar bijvoorbeeld geen Duitsland, Oostenrijk etc.....

Wie heeft voor mij nog het meest recente kaartmateriaal van Europa? Mis nu de helft namelijk.... :(
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Dat was bij VW ook het probleem: geen kaart die Duitsland en Spanje samen bevat. En aangezien de snelweg die zich het dichtst bij mijn huis bevindt in Duitsland ligt zou het toch wel fijn zijn als je die twee in één bestand zou hebben.....
 

Rooverz

Actief lid
Dat was bij VW ook het probleem: geen kaart die Duitsland en Spanje samen bevat. En aangezien de snelweg die zich het dichtst bij mijn huis bevindt in Duitsland ligt zou het toch wel fijn zijn als je die twee in één bestand zou hebben.....
Gekke is dat in de omschrijving wel Duitsland etc staat vermeld. Voorheen was het bij eerdere updates wel compleet. Ga er dus vanuit dat het een fout is die hersteld gaat worden.
 

Rallye

Forumguru
Nee, de fout zit hem in de omschrijving. Niet in de kaarten. Zie de kaarten van VW. Er lijkt beslist te zijn dat je alleen bepaalde combinaties kunt downloaden die (gek genoeg op dit moment ver) onder de 16Gb blijven. In plaats van dat je zelf combinaties kunt maken. Ik ben bijvoorbeeld niet geïnteresseerd in Scandinavië, maar wel in Spanje, Italië, Tsjechie, Hongarije en het VK. Ook Duitsland, België, Luxemburg en Oostenrijk (evt. Zwitserland) zijn dan interessant. IJsland of Malta zou ik weer niet hoeven. Waarom niet zelf laten mixen en matchen tot je de 16Gb hebt bereikt. En als ontzorging een 32Gb-optie aanbieden.....
 
Laatst bewerkt:

Rooverz

Actief lid
Nee, de fout zit hem in de omschrijving. Niet in de kaarten. Er lijkt beslist te zijn dat je alleen bepaalde combinaties kunt downloaden die (gek genoeg op dit moment ver) onder de 16Gb blijven. In plaats van dat je zelf combinaties kunt maken. Ik ben bijvoorbeeld niet geïnteresseerd in Scandinavië, maar wel in Spanje, Italië, Tsjechie, Hongarije en het VK. Ook Duitsland, België, Luxemburg en Oostenrijk (evt. Zwitserland) zijn dan interessant. IJsland of Malta zou ik weer niet hoeven. Waarom niet zelf laten mixen en matchen tot je de 16Gb hebt bereikt. En als ontzorging een 32Gb-optie aanbieden.....
Ok, ik kan ongeveer 7 verschillende land/kaart variaties downloaden. Alleen staat er bij de helft geen omschrijving welke landen zijn toegevoegd. Zijn de bestanden niet te combineren?
 
Bovenaan Onderaan