Het grote AliExpress forum

HarrieSkoda

Forumguru
Heb ook al verschillende bestellingen binnen zonder extra kosten. Zoals je zegt, zolang je maar kijkt dat er bij staat VAT INCLUDED, zit je goed.

Ik zie overigens al wel gelijk aan de foto’s dat het Ali kwaliteit is.. doffe zwarte kleur en niet helemaal effen, of ik moet er gruwelijk naast zitten?
 

JeSko

Forumguru
Logo's zijn gewoon mooi hoor @HarrieSkoda , effen lak en niet dof. Is een close up met de smartphone en heb er al met mijn handen aangezeten. Wellicht zijn ze niet zo perfect als die van Kopacek, maar ach, dat is mijn auto ook verre van.

20210913_174607_copy_2116x2822.jpg 20210913_174537_copy_2116x2822.jpg
 

JeSko

Forumguru
Kleur is niet één op één @ena , vuile auto en de camera van mijn smartphone maken het verschil echter Groter dan het werkelijk is.
 

TurboT

Forumguru
Bestellen bij Ali blijkt dan toch geen extra kosten met zich mee te nemen. Deze zijn aangekomen zonder extra onkosten via Ali, gewoon op letten dat er bij vermeld staat (VAT included), dan betaal je geen extra taksen, die zijn nl al verrekend.

Bekijk bijlage 91667
Heb je hier een linkje hiervan? Heb namelijk interesse in zo’n logo :-).
 

JeSko

Forumguru
Alstublieft @TurboT

€ 7,79 | 80Mm 90Mm Abs Embleem Voor Skoda Fabia 1 2 Octavia A7 Rs Superb Rapid Yeti Karoq Vision Auto head Voor Achter Boot Achterklep Sticker https://a.aliexpress.com/_mP2FDEL

Wel even de juiste diameter aanduiden, bij een Superb 2 is het twee keer 90 mm, maar dat kan voor uw auto een andere afmeting zijn. De pinnetjes moet je wel effe aanpassen, deze dienen om het logo kaarsrecht te plaatsen, maar vooraan op mijn motorkap zitten geen doorboorde gaten voor deze richtpennen, dus ik verwijder ze voor montage van het logo. Maar dat is misschien bij uw auto niet nodig, als je bv 80 MM vooraan en 90 achteraan hebt qua logodiameter, passen de pinnetjes wel één op één.
 

TurboT

Forumguru
was idd makkelijk. Wasbenzine als lijmverwijderaar werkt perfect. Ik vond alleen de Aliexpress emblemen niet goed plakken. Moest ruitenkit gebruiken om het te plakken….
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Oei zelf geen last van gehad, deze emblemen plakken er ook weeral een hele poos foutloos op, herplakken omdat ze bv niet helemaal recht hingen was met mijn logo's geen optie. Wat extra kit kan echter nooit kwaad.
 

JeSko

Forumguru
Ja maar de meeste plakken het één keer als aanpassing en het blijft zitten, ik ben nogal een kameleon :geek:
 

JeSko

Forumguru
@TurboT

Logo's zitten erop, en deksels, vooraan blijft het niet goed zitten, komt aan één zijde telkens omhoog. Achteraan zit het perfect, mijn voorgaande logo's plakte allen perfect, en sloten mooi aan, voorzijde ditmaal dus niet, heb het idee dat dit logo de rondingen van de motorkap niet goed volgen, daardoor komt het aan één zijde telkens omhoog. Jij had er ruitenkit tussen gespoten, blijft het dan mooi? Kan dit de lak niet beschadigen?

Grts Jefrey

20210918_124646_copy_2268x3024.jpg 20210918_123247_copy_2016x1512.jpg

Dacht dan zelf aan zoiets.

https://m.autodoc.be/ma-profesional...vLJapoPO0mQKyNohoJ6NjrOdEezQrsJUaAuZnEALw_wcB
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Gewoon met acrylaatkit proberen. Dat is een soort ramenkit en blijft flexibel.

Feit dat het overschilderbaar is, wil ook wel zeggen dat het niet zo’n ‘heftig’ spul is.

Wel balen dat de bolling van de motorkap mist...
 

JeSko

Forumguru
Dank @HarrieSkoda

Ja gek eigenlijk, eerste keer dat het niet lukt, en ze komen telkens los nu, ben zelfs bang dat ik ze onderweg verlies :D bestel ik die kit van je, en bewerk ik achteraf het logo wat met de heatgun ( heel voorzichtig ) dan komt die kromming er vast wat beter in te zitten.
 

Tees

Donateur
De meeste kitten zijn niet zo aggressief hoor, hoef je je geen zorgen over te maken. Ik gebruik zelf vaak PolyMax (of een ander MS polymeer) voor dit soort toepassingen, heb ik ook gebruikt om de logo's op m'n oude wieldoppen te vernieuwen. De nieuwe logo's paste ook niet helemaal goed (hol ipv bol), en dit vult prima op.
 

TurboT

Forumguru
@TurboT

Logo's zitten erop, en deksels, vooraan blijft het niet goed zitten, komt aan één zijde telkens omhoog. Achteraan zit het perfect, mijn voorgaande logo's plakte allen perfect, en sloten mooi aan, voorzijde ditmaal dus niet, heb het idee dat dit logo de rondingen van de motorkap niet goed volgen, daardoor komt het aan één zijde telkens omhoog. Jij had er ruitenkit tussen gespoten, blijft het dan mooi? Kan dit de lak niet beschadigen?

Grts Jefrey

Bekijk bijlage 91791 Bekijk bijlage 91792

Dacht dan zelf aan zoiets.

https://m.autodoc.be/ma-profesional...vLJapoPO0mQKyNohoJ6NjrOdEezQrsJUaAuZnEALw_wcB


Ruitenkit werkt perfect. Voordeel is dat het flexibel blijft. Plus het is zwart. Ik heb een dot in het midden gedaan. Pas op dat je niet te veel gebruikt. Af halen moet ook makkelijk zijn. Je kan dit bijvoorbeeld met wasbenzine doen.

Polymax heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee. Het lijmt als een malle, maar verwijderen?
 
Bovenaan Onderaan