Het grote AliExpress forum

Tja.. daar heb je eigenlijk niet zo heel veel aan..
De verschillende eigenschappen tussen DOT3 en DOT4 maken eigenlijk de tester onbruikbaar.. dr is niet echt 1 tester die ze allemaal aan kan.. waarschijnlijk meet hij puur de weerstand.. hoe lager = hoe meer water dus betere gekeiding en geeft dan een oranje/roiod lampje..

ook zit er onderling bij de verschillende fabrikanten van DOT4 verschil in..
wil je het goed testen dan zou je de vloeistof moeten verhitten om het kookpunt vast te stellen..

wel opmerkelijk dat hij niet geschikt is voor DOT 5.1 maar wel DOT5.
DOT3/4/5.1 zijn allen op glycol gebaseerd terwijl DOT5 op silicone basis is en daarmee een totaal andere remvloeistof is..
 

kwillems

Donateur
Je hebt gelijk: DOT5 is een heel ander soort vloeistof dan DOT5.1. DOT5 is ook niet hygroscopisch en trekt dus geen waterdamp uit de lucht aan.

Los van het voorgaande wil ik toch een andere redenering voorhouden. Het zal best zo zijn dat de samenstelling van bijvoorbeeld DOT4 remvloeistof per fabrikant verschilt. Mogelijk (- dat weet ik niet -) zitten daar stoffen bij die invloed hebben op de geleiding. Dat neemt echter niet weg dat naarmate er meer water wordt opgenomen in de remvloeistof de geleiding ervan toeneemt. De gele en rode lampjes branden dan dus wellicht eerder / te vroeg. Dat scenario is dan altijd nog beter dan wanneer de gele en rode lampjes te laat branden.

Ik zag op YouTube een testje van zo'n pen met nieuwe remvloeistof, waaraan vervolgens in stappen water wordt toegevoegd. Precies die test ga ik uitvoeren als de pen binnen is. Als de test net zo goed verloopt als in het filmpje dan is de pen voor mij voldoende bruikbaar.
Zo niet, dan heb ik € 3,79 verspild. Daar kom ik wel overheen.

<aanvulling>
Zie hier de test die ik deed: https://www.skodaforum.nl/forum/i/o...avia-iii-fl-1-0-tsi.46297/page-5#post-1010924
</aanvuling>
 
Laatst bewerkt:

kwillems

Donateur
Of iets met een duurtest: een week onder een geparkeerde auto.
En als het niks is kan ik altijd nog iets van een oude autoband proberen te maken toch? :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Eltjo

Forumguru
Zijn toch geen spatlappen man! Die rubberen lappen zitten tegenwoordig alleen nog maar op een vrachtwagen.
Dit is veel netter.
 

Wolf75

Senior Member
Heeft i Screenshot_20230125_201159_AliExpress.jpg emand toevallig deze 2 kleurige doorlights voor zijn Superb? Ik ben benieuwd of deze in het echt ook mooi op de grond schijnen, of dat ik beter safe kan gaan en de witte kopen.
 

Sjoda Octaaf

Actief lid
Zonet besteld:
Spatlappen (voor en achter), https://nl.aliexpress.com/item/1005004392624182.html
Geschatte levering: 3 maart 2023
Kosten: € 15,75 inclusief verzendkosten
Post graag even wat foto's als gemonteerd zijn, ben benieuwd hoe het aansluit op de schermen.
Een kennis had een kier(tje) tussen de spatlap en de scherm, had het opgelost met zwart kit :banghead:
Wellicht neem ik ze ook, als ik nu de achterkant/onderkant van de bumper zie.
Twijfel nog bij superskoda, oom Alie of toch voor origineel
 

nicknameless

Forumguru
Bij Ali een door holder besteld.

Bij het detailen wil de achterklep vaak niet open blijven staan. Met dit hulpstuk kun je bijvoorbeeld de achterklep of deur(en) vastzetten in bepaalde standen.

-16573763761274594866.jpg

203565877512582576.jpg

23 januari besteld, vandaag (2-2) ontvangen terwijl de geschatte levertijd rond 15-2 zou zijn.

€ 18,23 26%OFF | Ondersteuning Staaf Voor Auto Polijsten 32-48Cm Intrekbare Aluminium Holding Voertuig Kofferbak Deksel Deur Fixing Gereedschap Ondersteuning
 

kwillems

Donateur
Post graag even wat foto's als gemonteerd zijn, ben benieuwd hoe het aansluit op de schermen.
......
Twijfel nog bij superskoda, oom Alie of toch voor origineel
Zie hier mijn bevindingen, https://www.skodaforum.nl/forum/i/o...avia-iii-fl-1-0-tsi.46297/page-5#post-1010790
Ze passen dus niet goed.

<Aanvulling>Nog binnen 24 uur ontving ik de melding dat mijn geld binnen 1 tot 3 dagen teruggestort gaat worden. Keurig afgewikkeld toch? Ik hoef het spul niet eens terug te sturen.</Aanvulling>
 
Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Voor € 12 Pookknop met hoes besteld bij Ali; zag er best aardig uit; probleem was dat de knop niet geheel over de stang paste. Geen idee waarom, maar hij moest nog ca. 5 cm verder. Filmpje gemaakt en geld terug gekregen.

Logo besteld en zag er best aardig uit. In de advertentie was deze met 2 paspinnen afgebeeld, zoals bij de S2. Was een gokje, maar helaas betrof dit alleen de 8 cm versie en had de 9 cm variant 3 pinnen. Buiten dat had de achterkant een kromming, terwijl het vlak moet zijn. Dus logo maar weer doorverkocht.
 
Laatst bewerkt:

EdjeB

Actief lid
Heeft iemand toevallig deze 2 kleurige doorlights voor zijn Superb? Ik ben benieuwd of deze in het echt ook mooi op de grond schijnen, of dat ik beter safe kan gaan en de witte kopen.
Tbh ik vind de witte tekst er echt strak eruit zien. Liever dan die met kleuren :)
 
Bovenaan Onderaan