Het grote AliExpress forum

Tees

Donateur
Ik neem toch aan dat neef Ali voor heel de EU BTW afdraagt? Zou je geen cent meer moeten hoeven betalen aan de postbode...
Alleen voor bedrijven die geen OSS hebben komen er nog kosten bij die de postbezorger int. Maar voor die €4 bij PostNL doe ik niet zo moeilijk, is dat met BPost (of wie t dan ook bezorgt) niet zo goed geregeld?
 

JeSko

Forumguru
@Tees

We hebben een brief van B post gehad met de melding dat op pakketten buiten Europa BTW betaald dient te worden, en dit ten alle tijde cash aan de postbezorger. Teveel gedoe voor mij :tongue:
 

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Neen hoor, was een officiële brief en dezelfde melding hebben we ook in onze Bpost App gehad. Dit ligt trouwens niet aan Bpost, maar aan Ali zelf.
 

Erik1977

Forumguru
Ik bestel best vaak op DH Gate. Is een site uit Thailand. Daar haal ik de voetbalpakjes voor de boys vandaan. En af en toe een shirt voor mijzelf.

De laatste paar bestellingen zijn iedere keer geannuleerd wegens leveringsproblemen. Krijg het geld wel binnen drie dagen terug maar daar heb ik niks aan. Dus na 01 juli nog niks nieuws binnen gekregen.....
 

Michelv.

Forumguru
Bij Ali is het nu inderdaad gelijk btw betalen als je de bestelling door drukt, dus bij de post geen gezeur.

de btw zie je pas bij het doordrukken van de bestelling, de prijzen die je “gewoon” ziet bij Ali zit de btw nog niet bij inbegrepen.
 

Captain Hook

Forumguru
@JeSko Cash aan de postbezorger? :fool:
In welke stenen tijdperk is dat?

Welk (groot) bedrijf wil er nou met cash aan de deur betaald worden?
Ik zou haast een tip voor het boevengajes posten: volg de postbode... ;)

BTW: AE berekent zelf al de BTW bij het afrekenen. M.a.w. dan zou je niks meer aan de deur en/of bij je lokale postbedrijf moeten/kunnen betalen!

Zo heb ik 2 rolletjes soldeer besteld, en de BTW staat keurig op de factuur:
Clipboard078.jpg
 

PizzaPieter

Forumguru
Bestellen in China doe ik al tijdje niet meer.

Niet echt duurzaam om spullen apart verpakt voor mij (volume x keer zo groot) te laten verzenden/extra vracht/extra verpakking om voor mezelf paar euro te besparen.

Paar euro verdiend en bijgedragen aan overstromingen vorige week en deze week in België, Duitsland en ZuidNL.

#ikdoenietmeermee.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Captain Hook

Forumguru
Kan nog leuk worden, zo tegen het einde van het jaar:

https://edition.cnn.com/2021/08/23/business/global-supply-chains-christmas-shipping/index.html

The vast network of ports, container vessels and trucking companies that moves goods around the world is badly tangled, and the cost of shipping is skyrocketing. That's troubling news for retailers and holiday shoppers.
...
The biggest price jump was along the route from Shanghai to Rotterdam in the Netherlands, with the cost of a 40-foot container soaring 659% to $13,698. Container shipping prices on routes from Shanghai to Los Angeles and New York have also jumped.
...
Retailers brace for impact
"Name almost anything and it seems like there's a shortage of it somewhere," Biesterfeld added. "Retailers are struggling to replenish inventory as fast as they're selling, let alone prepare for holiday demand."
...
For consumers, the supply chain crunch is likely to mean higher prices.



Nu al iets om rekening mee te gaan houden... ?!?
 

PizzaPieter

Forumguru
Als het niet om duurzaamheidsredenen is, dan gaan anderen straks niet meer bestellen om financiële redenen.

(Ik begrijp dat niet alleen AE items uit China komen, maar het bundelen van goederen is allicht goedkoper en minder milieubelastend dan iedereen los een volumineuze verpakking bestllen.)
 

JeSko

Forumguru
Bestellen bij Ali blijkt dan toch geen extra kosten met zich mee te nemen. Deze zijn aangekomen zonder extra onkosten via Ali, gewoon op letten dat er bij vermeld staat (VAT included), dan betaal je geen extra taksen, die zijn nl al verrekend.

20210913_161258_copy_1512x2016.jpg
 

ena

Forumguru
Gefeliciteerd met je aankoop! En passen ze netjes? Zijn deze voor op de motorkap? Ik heb me laten vertellen dat die voor op de motorkap van Ali niet netjes passen, omdat de originele een beetje bolling hebben wegens de gebolde vorm van de motorkap (tenminste op de Kodiaq is dat zo), en die van Ali daarom niet helemaal netjes passen...? Het is daarom dat ik ze by SuperSkoda (Kopacek) heb besteld voor ruim 50 euro ipv op Ali voor 5 euro...
 

JeSko

Forumguru
Dank @ena

Deze zijn voor de motorkap en achterklep, is beide 90 mm bij een oude Superb. Echter levert Ali ze nooit met de juiste paspennen, degene achteraan gaan mooi passen met de pennen op de achterzijde van het logo, voorkant moet ik aanpassen. Van de bolling heb ik nog geen last gehad met vorige Ali logo's, dit is al mijn derde set Ali logo's ( ik verander nogal eens graag :D ) en nooit is het passen een probleem geweest. Ik werk wel met een heatgun, daardoor kan het zijn dat de logo's even "wak" worden en netter aansluiten. Of deze ook zo goed passen weet ik nog niet, ben even uitgeschakeld met m'n rug.
 
Bovenaan Onderaan