HarrieSkoda: Octavia Combi 3 FL vRS 245

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb altijd begrepen dat deze auto relatief veel last heeft van wielspin. Dat zal er niet minder om zijn geworden.
En idd, ik vind die 0-100 tijd ook volstrekt oninteressant. De tussensprintjes, daar gaat het om en daarvoor is de 100 -200 tijd een goede indicatie. En dat zit wel goed, denk ik zo
 

JeSko

Forumguru
0-100 vind ik net mega interessant, daar gebeurt het, 100-200 is leuk in Duitsland, ben je verder weinig mee in het huidige verkeer.
 

leon-cupra

Forumguru
zeer mooie waardes. :thumbsup:Maar in de winter zal het met de fluwelen voet rijden worden. Banden doen ook wel veel maar volgas vanuit de 0 zonder wheelspin, dat kan alleen maar Bram :deuk:
Michelin pilot sport 4S zijn zeker aan te raden met dit vermogen. Had deze ook op mijn RS. Geven enorm veel grip. Was een enorm verbetering tov de standaard banden die erop lagen. Wel redelijk prijzig en redelijk snel versleten.

En cijfertjes doen er helemaal niet toe. Hoe de wagen rijdt, hoe de vermogensafgifte is, hoe breed hij de smile op jouw gezicht tovert, hoe boos je vrouw kan maken met een sprintje aan de lichten … veel leuker en “belangrijker” dan dat de RS nu in 5sec naar de 100 optrekt. Justmy2cent ;)
 

HarrieSkoda

Forumguru
@JeSko Thnx! Geen idee wat 0-100 km/h doet. Ik heb geen dragy of iets dergelijks. En heel eerlijk ben ik ook niet zo'n freak die dit meet.
Voor zover ik weet is 6,6 sec wat standaard voor deze blokken staat.

@Kanerr Dat wordt op korte termijn eens Duitsland verkennen!

@Rosinfield Dat de vRS'en last van wielspin hebben, dat klopt. Dat is het enige nadeel wat ik van deze auto's zou kunnen vinden. Anderzijds moet ik zeggen dat dit wel gedeeltelijk opgelost wordt door de elektronische sper die een 245 uitvoering heeft. Tijdens de proefrit heb ik dit ook kunnen ervaren.

@leon-cupra Thnx! Ik rijd eigenlijk altijd al wel rustig, behalve die enkele keer dat ik zin heb om wat 'sporty' te rijden. Dus banden slijten wel ietsjes harder als met de vorige Octavia, maar het zal niet schrikbarend zijn. Misschien dat het vermogen nu iets vaker aangesproken gaat worden totdat dit uiteindelijk ook weer gaat wennen :D.
 

Schippersss

Forumguru
Super mooi resultaat zeg! Dat zal eraan blijven trekken, als je ziet tot hoever het koppel loopt. Hebben ze daar bij vag techniek netjes gedaan.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Spector Thnx! Moet even uitvogelen welke wegen in Duitsland nog 'unbegrenzt' zijn en dan wordt hij eens even uitgelaten...

@Schippersss Thnx! Het gaat als de brandweer inderdaad. Jij gaat binnenkort ook met een glimlach rondrijden ;)!

@tim_j Thnx! Als er iemand zuinig is op zijn auto......... Dan ben ik het volgens mij wel, dus is in goede handen :tongue:.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Even de enginebay verfraaid. Althans de een zal het verfraaien vinden, terwijl de andere denkt; wat doe je nu...

Enige wat mij betreft nog zou mogen verdwijnen is de vaste motorkap steun.

1k0.jpg
 

Fmoon

Forumguru
Die plastic kap die je voor hebt zitten boven je inlaat. Ik heb contact gehad met Skoda over dat er al 2x een thermostaathuis kapot is bij mij. Ik heb dit ook met het bedrijf besproken die mij nog optijd heeft kunnen helpen en die zeggen dat het bij de Kodiaq eigenlijk niet voorkomt met hetzelfde blok. Hun en ook Skoda hebben het idee dat het eigenlijk te heet word onder de motorkap wat gevolgen kan hebben voor het plastic thermostaathuis. De Kodiaq heeft meer ruimte om dat huis en kan sneller zijn warmte kwijt. Ik zou het kapje weghalen denk ik, of zal het geen gevolgen hebben voor de afkoeling? wellicht zit die er daarom standaard niet op?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zal allemaal wel loslopen... Kapjes zijn niet voor niets als standaard uitrusting geleverd op een Golf GTI die al meer vermogen levert dan een standaard Octavia vRS.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Weinig te melden in dit topic. De vRS doet het buitengewoon en geniet er met volle teugen van.
Ook het tanken wordt weer enigszins leuk gemaakt door prijzen onder de € 2,- per liter. Met een verbruik van 1:10 is dat wel zo fijn.

Binnenkort zullen naar alle waarschijnlijkheid de winterwielen gemonteerd worden. Qua uiterlijk van de auto geen verschil, aangezien dit ook de Turini's zijn. Met dit natte wegdek is het vermogen echt niet over te brengen vanuit stilstand en is het meer 'schaatsen' dan rijden.
Tussensprintjes blijven leuk en geniet nog elke dag van het (voor mij) perfecte geluid wat het Fox systeem met zich meebrengt.

Eigenlijk ben ik stiekem drukker met de Ibiza wat ook geen straf is :D.
 
Bovenaan Onderaan