HarrieSkoda: Octavia Combi 3 FL vRS 245

bsnline

Senior Member
Begrijp goed dat je twijfelt i.v.m. de kosten, heb ik zelf ook en daarom dus ook alleen een middendemper delete gedaan.

Wat betreft je vraag of het goed te doen is voor dagelijks gebruik:
Jazeker! Daarom heb ik ook alleen voor een middendemper delete gekozen :)

Echt dik tevreden. Ik verwacht niet dat je er spijt van zal gaan krijgen, zeker niet als je ook met kinderen en het als dagelijks auto rijdt.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zo, daar zijn we weer. En zoals het vorige bericht al deed vermoeden, zat er iets aan te komen.
Op een slimme manier toch nog aan een mooi systeem weten te komen. Nooit verwacht dat dit ervan zou komen, maar soms kun je iets niet laten liggen :D.

Weliswaar een gebruikt Fox uitlaatsysteem. Verdorie wat ziet die er smerig uit... Daar kan ik niet tegen.

1k0.jpg


Enkel met een klein sopje er overheen al een behoorlijk resultaat kunnen boeken. Daar wordt een mens vrolijk van.

1k0.jpg


Nu nog een RVS polish er overheen en dan is het helemaal goed!

1k0.jpg


Wellicht is de oplettende kijker al opgevallen dat de klem/sok tussen het Y-stuk en de middendemper vervanger mist, alsmede de klem/sok tussen de middendemper vervanger en de downpipe. Hiervoor even onder de auto gelegen om alles goed op te meten en de juiste klem en sok te bestellen.

Diameter Fox systeem = 70mm
Diameter originele downpipe = 65mm

Dus 1 x verloop van 70mm --> 65mm benodigd & 1 x sok 70mm benodigd.
Nu kwam ik onderstaande sok van RVS met klemmen tegen. Dit lijkt mij er prima uit te zien.

1k0.jpg


Echter had ik wel een vraag over een verloopstuk van 70mm --> 65mm. Degene die ik hiervoor tegenkwam ziet er als volgt uit.

1k0.jpg


Horen er normaal gesproken niet van die inkepingen in te zitten, zodat door de klemmen het verloopstuk naadloos op de pijp aansluit, zoals hieronder?

1k0.jpg


Zo ziet overigens de aansluiting van de downpipe op de middendemper eruit bij een vRS 245 mét OPF.

1k0.jpg


1k0.jpg


Verder de vraag of onderstaande ringetjes vereist zijn om de uitlaat niet uit het rubber te laten schieten?

1k0.jpg


Als ik alles helder heb, gaan de verloopstukken/sokken/klemmen en heel het pretpakket besteld worden en dan zal hij er op korte termijn onder hangen. Ik ben zééééééér benieuwd!!
 

bsnline

Senior Member
Mooi systeem! Kijk regelmatig online of er gebruikte systemen worden aangeboden, kan nooit wat vinden helaas.. maar goed dat je wat hebt gevonden ;) geintje, gezonde jaloezie van mijn kant haha.

FOX systemen hebben een mooi geluid onder een o3 RS.
 

EdK

Forumguru
Nu kwam ik onderstaande sok van RVS met klemmen tegen. Dit lijkt mij er prima uit te zien.
Die klemmen zijn ook van RVS en kun je echt met ratel of slagmoersleutel goed vast zetten
Zakelijk gebruiken wij die ook veel in pomp installatie ( soepel / stug ) en eigenlijk nooit problemen mee gehad !!
 

Goofy@5E

Forumguru
Van een fox ga je geen spijt hebben, vind ze prijs/kwaliteit het beste op de markt, rij der zelf al 5 jaar mee, juist 1 puntje, zonder middendemper gaat hij vrij luid zijn, mijn mening natuurlijk, succes ermee,
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Goofy@5E jij hebt een PFL vRS, die NIET voorzien is van een OPF.

Precies zoals @Tuner111 aangeeft, houdt het OPF heel veel tegen. Vandaar dat veel vRS 245 bezitters vanaf half 2018/begin 2019 op zoek zijn naar mogelijkheden om wat meer geluid uit de uitlaat te krijgen.

Als ik het goed heb bekeken, hoop ik dat ik precies het geluid eruit krijg wat ik graag zou willen. We gaan het meemaken, wordt vervolgd!
 

HarrieSkoda

Forumguru
@bsnline Ik geef je een tip; word lid van verschillende Skoda (RS) groepen op socialmedia. Ik weet namelijk zo al twee Fox uitlaat systemen te koop staan in die groepen. Misschien is dit dan toch je kans......:D

@EdK Top, het spul ziet er goed uit. Denk dat ik die maar gewoon ga bestellen. Ik keek ook even bij Fox zelf, maar daar zou ik € 100,- duurder uit zijn voor dezelfde (soort) spullen.......

@Goofy@5E Een andere downpipe zal zeker wat met het geluid doen. Voor nu is het afwachten wat de vRS 245 mét OPF doet icm. de Fox middendemper delete + eindpotten. Ik heb er zin in!!!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Haha goed werk heeft tijd nodig @Kanerr .

Zo ben ik weer bij het volgende gekomen. Het achteraanzicht van de vRS is in mijn geval redelijk 'black', met de Rieger diffuser en de zwarte uitlaat tips. Nu ziet het er misschien weer een beetje raar uit als je die zwarte eindtips ziet, en dan de blinkende RVS Fox uitlaat.

Nu kwam ik bij onze Engelse vrienden de volgende foto tegen, van een lid wat de achterzijde van de potten zwart heeft gemaakt.
Ik vind dit lang niet gek, en zit er zelf ook aan te denken om dit te doen. Jullie suggesties; do's of don'ts?

Fox uitlaat zwarte eindtips.jpg

Verder zijn alle benodigde (RVS) klemmen en verbindingsstukken besteld, dus lang hoeft het in principe niet meer te duren voordat de uitlaat er op zit :). Ik ben héél erg benieuwd naar het geluid!
 

bsnline

Senior Member
Schoonmaken, ontvetten, licht opschuren met een hoge korrel schuurpapier (dus zeer fijn) en dan nogmaals schoonmaken en ontvetten. Dan met een epoxy primer spuiten en met een hittebestendige lak afspuiten. Ik heb het spuiten in 6 lagen gedaan, 3x primer en 3x aflak volgens de voorschriften van de producten.

Prima zelf te doen, en met jouw precisie succes gegarandeerd ;)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zo, daar zijn we weer.

Ondertussen mooie verbindingsdelen ontvangen van Upgrade Performances Parts. Super service, en goed contact mee te leggen over wat je precies nodig hebt.

1k0.jpg


Daarna was het tijd voor de montage. Spannend, want ik was héél erg benieuwd naar het resultaat. Nu eerst maar eens een fotootje.

1k0.jpg


1k0.jpg


En het resultaat qua geluid is echt werkelijk perfect! Precies zoals ik wilde. Ietjes meer dan voorheen bij normaal rijgedrag, maar zodra de rechtervoet wat zwaarder wordt, gaat het geluid daarin mee. Hij lijkt echt oprecht ook wel lekkerder te lopen.

Enfin, ik ben er content mee! Nu gaan de vragen over filmpjes komen; wil ik best posten, maar komt in de verste verte niet overeen met de realiteit ivm. opname/afspeel apparatuur.

En nog even een leuk kiekje nu hij er weer lekker schoon bij staat.

1k0.jpg
 

Kanerr

Forumguru
Goed bezig!!! Toch zou ik voor andere velgen kiezen ipv de Turinis :D Maargoed das persoonlijk haha
 

HarrieSkoda

Forumguru
@JeSko thnx! Ja met oortjes komt het al beter over, maar door de matige opname apparatuur (iPhone) komt het nog niet bij werkelijkheid in de buurt.

@Kanerr thnx! Dit is ooo nog niet de definitieve opstelling. Ben er nog steeds niet echt over uit.

Nu bijna een weekje onderweg met de Fox uitlaat, wat een genot! Zoals eerder gezegd; iets luider dan standaard bij normaal rijgedrag, en een perfect donker/zwaarder geluid zodra er gas gegeven wordt.

Moet je een beetje mee oppassen omdat je gauw geneigd bent om harder te gaan rijden om dat geluid te kunnen horen. Invoegen/inhalen is nu nog meer een feestje!

Wel nog een vraag voor de kenners; sinds de nieuwe uitlaat lijk ik de turbo nog wel beter te horen. Het opspoelen hoorde ik al redelijk goed door de VWR600, maar nu merk ik ook op dat ik het afblazen beter hoor.

Het is toch niet zo het geval dat de (tegen)druk nu anders is door de nieuwe uitlaat, dat de turbo dit minder/niet leuk vindt?
 

leon-cupra

Forumguru
Als je even googlet ,komt je idd op het antwoord dat een aftermarket uitlaat icm een andere downpipe zorgt voor een betere flow, minder tegendruk door meestal een grotere diameter en minder bochten en krullen. Hierdoor spoelt de turbo sneller op en heb je een kleiner turbogat en meer vermogen.
Ze spreken echter wel niet of het slechter zou zijn voor de turbo … ze zouden anders tegen hun eigen winkel spreken ;)
 
Bovenaan Onderaan