HarrieSkoda: Octavia Combi 3 FL vRS 245

HarrieSkoda

Forumguru
@Basti Dankje voor het compliment! Met de zoektocht voor de jouwe komt het ook wel goed, en als ik jouw plannen zo hoor, komt er nét zo een :thumbsup:.

@Busso Ook jij bedankt! Dat vermogen is inderdaad best pittig op de voorwielen. De elektronische sper doet wel iets om wheelspin tegen te gaan, maar kan het niet voorkomen. Bij het volledig aanspreken van het vermogen kan hij wel tot in de 3e versnelling spinnen. Tussensprints daarentegen zijn een genot.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In de tussentijd eigenlijk vrij weinig gebeurd. Ik heb wat problemen met de Carlinkit gehad, maar die heeft de verkoper netjes opgelost, dus ben er nog altijd zeer content mee. Merk overigens wel aan de Carlinkit; hoe ouder je toestel, hoe moelijker dat hij het allemaal heeft, maar dat is eigenlijk ook wel logisch.

Verder hebben we vorige week toch best wel een pak sneeuw gehad. Schijnbaar was het behoorlijk plaatselijk. Dus voor degene die niet kan geloven dat het vorige week gesneeuwd heeft, hier het bewijs :D. Best wel een knap plaatje zo.

1k0.jpg


Verder heb ik nog een olieservice en een APK laten uitvoeren bij VAG-Techniek. Niet omdat de olie per se aan vervanging toe was, maar het was nu één jaar geleden, en ik kon het op deze manier mooi combineren met de APK.

Is hij volgend jaar weer voor zijn grote inspectie aan de beurt, en zo probeer ik dat elke keer om en om te doen.

Zoals eigenlijk al verwacht; geen aandachtspunten of wat dan ook, glansrijk door de APK. Ik zag ze overigens wel even 2 x kijken naar die (verduisterde) reflectorband in de achterbumper, en dat terwijl er gewoon een CE keurmerk in zit.

1k0.jpg



1k0.jpg


Ik zou het niet heel erg vinden als het weer wat mooier weer zou worden, en de auto iets langer dan 1 dag (enigszins) schoon blijft.

We blijven iedere dag met een brede glimlach instappen :D.......
 

Roeland80

Forumguru
mag ik vragen wat voor problemen je hebt gehad met carlinkit? Die van mij crasht best wel vaak met name met Google maps deze loopt vaak ook achter in de route
 
En zwart is ook maar zo zwart.... Dus aan de knutsel gegaan.

Ik zocht eigenlijk binnen het forum wat anders (instaplijsten) en kwam dit tegen. Heb je deze met de reguliere lakstift ingekleurd? Wellicht dat ik dat bij mijn O4 ook ga doen. Heb dit logo nog liggen om op te plakken.

Er zijn inderdaad verschillende; de mijne ziet er zo uit (is wel de juiste pasvorm) en is een speciale uitgave van het e.o.a… weet ik niet meer.. was iig limited stock bij Kopcek. Nog een paar vraagjes: met welke lijm heb jij je logo vast gezet op de grille? Ik heb hier 2-compinenten bison kombi-plastic welke ik dacht te gaan gebruiken. En het loshalen van het oude logo? Visdraadje gebruikt of..? Zag op youtube er wel wat videos van maar dat ging op de botte bijl manier.. gewoon maximaal eraan trekken deden ze.. ik heb liever iets subtielers..
IMG_2094.jpeg

Mooie wagen zo in het blauw/zwart. Als ik je een tip mag geven: bestel bij je volgende bestelling bij Kopacek zwart gelakte wielnaafkapjes mee en mik dan bij de eerste bandenwissel (of gewoon zodra ze binnenkomen) die zilveren eraf ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sjonge jonge jonge zeg… ik quote een bericht van januari met één foto waar ik iets over vraag… nee; is dr un ijverige moderator om 7 uur zondag ochtend die niks beter te doen heb blijkbaar en gaat dan mn bericht zitte te editte met de melding dat ik geen fotos mag citere.. man man man man… IMG_2096.gif
 

Tuner111

Forumguru
ik vindt het ook, je mag als moderator dingen aanpassen. Maar wees niet te ijverig...
ik vindt het forum veel minder leuk als vroeger! voor het minste word je op je vingers getikt... Dat maakt dat je vaste leden minder en minder naar hier gaan komen en dus een forum als deze eeeen zeeer stille dood zou gaan sterven..
En dat vindt ik jammer, zeker voor me. ik heb jaren lang events in elkaar gestoken om de leden bij elkaar te bregen. om dat dan allemaal verloren te zien gaan erg erg trist

moderator sorry voor de off topic! maar moest het even kwijt :D
 

EdK

Forumguru
Dat maakt dat je vaste leden minder en minder naar hier gaan komen en dus een forum als deze eeeen zeeer stille dood zou gaan sterven..
Dat is allang begonnen hoor !!
Velen die hier dagelijks wel even waren die nu bijna tot niet meer aanwezig zijn.
En niets te maken met andere wagen oid :pieker:
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zo, kuch kuch, behoorlijk wat stof afblazen van dit topic..

Ik zie dat de laatste foto's in dit topic zijn geweest van zijn beurt vorig jaar. Inmiddels is er natuurlijk weer jaarlijks onderhoud uitgevoerd, zoals ik dit elk jaar netjes doe, ondanks dat dit nog niet nodig is volgens de gereden kilometers/verstreken tijd.

De vRS245 bevalt onveranderd, alleen meestal is het zo dat als er geen foto's/berichten meer geplaatst worden, de auto is zoals ik wil, en bij mij wil dat meestal zeggen dat ik op zoek ga naar wat anders. Dat wil dan dus ook zeggen dat ik rustig aan om me heen aan het kijken ben voor een opvolger van deze geweldige vRS245.

De vRS245 staat nog niet online geadverteerd, maar mochten liefhebbers dit topic in de gaten houden, zullen zij dit bericht ook lezen, en kunnen ze me een berichtje sturen. Auto is zoals hij is, net de 45kkm aangetikt en dus net weer volledig onderhoud gehad.

Dus, mocht je op zoek zijn naar een supermooie, rijk uitgeruste, bijzonder goed onderhouden vRS245 uit 2019, schroom dan niet om een berichtje te sturen!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na het uitgevoerde onderhoud natuurlijk zelf even het interieurfilter vervangen en de Racingline VWR600 vertroeteld voor wat frisse, schone lucht!

091c4cf5-9077-4567-9905-5227d80b02f2.jpg


14032efd-3cd0-487b-94ea-670ca41aa1d6.jpg


d6d1df58-fab8-42e9-8e8c-5761085ce26b.jpg


2f551587-2819-43ba-983f-46cf88b428d1.jpg


a159de6f-f198-4d93-a2b8-434a6efa9c98.jpg


a9980295-6e93-463e-a963-ce866ed87a39.jpg


Zo, die kan er weer tegenaan!
 

leon-cupra

Forumguru
Snap helemaal de beweegreden. Het customizen van een wagen is een deel van de fun. Als dat wegvalt zoek je een ander project.

wel eens benieuwd wat de potentiële opvolgers zouden kunnen zijn. Mooie opvolger zou voor mij een BMW 340i/330i touring zijn. Net een paar trapjes hoger dan een vRS245.
 
Bovenaan Onderaan