HarrieSkoda: Octavia Combi 3 FL vRS 245

leon-cupra

Forumguru
@Tuner111 als ik mij niet vergis had jij ooit eens hier een filmpje gepost waar duidelijk wheelspin te horen was … was dat die ene keer waar het blokje niet onder jouw pedaal zat?? :tongue::tongue::tongue:



laatste is een graptje hoor ;)
 

Rallye

Forumguru
Das natuurlijk niet helemaal een eerlijke vergelijking, de Golf GTI is een HB, de Octavia (iig die van @HarrieSkoda) een Combi. Scheelt niet zo heel veel in wielbasis (5 cm), maar wel in totale lengte (en dus oversteek) en gewicht. Logisch dus dat er wat minder gewicht op de voorwielen rust, en de achterkant wat onrustiger is.

Het zou best kunnen dat dat de reden is voor de andere afstelling van de RS. Het was ook geen kritiek (en zeker niet op de RS van @HarrieSkoda), maar meer een constatering. Als gezegd: het heeft mij niet tegengehouden. Ik rij nu in mijn derde RS Combi.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Haha wat een berichten! Leuk jullie 'enthousiasme' zal ik maar zeggen.
Ook nog dank voor de complimenten. Ben stiekem ook nog elke keer trots als ik hem zie staan.

Alle papieren op de post gedaan, dus nu maar afwachten. Benieuwd wat het kenteken zal gaan worden, of ik nog in de L reeks zal komen, of dat het al een N wordt.

De 220 en de 230 blijken nogal wat last te hebben van 'ongecontroleerde wielspin'. Daarom heb ik specifiek voor een 245 gekozen omdat deze een elektronische sper heeft. Schijnt veel beter voor het bochtenwerk te zijn, en ook tegen de wielspin.

En als ik wil racen huur ik voor een trackday wel een Porsche, heb ik ook geen gezeur als er iets zou gebeuren met mijn eigen auto door eigen toedoen, of door dat van iemand anders :D.

Kunnen we het topic vanaf nu weer enigszins een beetje 'schoon' houden....;)?
 

Janno

Forumguru
Van wat ik heb gelezen lijden ze allemaal aan wheelspin, ook de 245. Wellicht beter in het bochtenwerk door het dif inderdaad, maar rechtdoor heb je daar weinig aan.

Enfin, maakt het ook wel leuker/spannender dan een auto waar je gewoon het pedaal kunt indrukken en de auto de rest doet :)

Ik ben benieuwd hoeveel rest BPM er nog op zit, heb je de rekening al gekregen van het RDW?
 

eriktv

Forumguru
Waar heb je de auto vandaan eigenlijk? Garage/particulier? En gewoon zelf rijdend opgehaald met exportkenteken? Er gaat altijd een heel blik aan keuze open als je eens zoekt in m.n. Duitsland, weet ik uit ervaring.
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat is nou eigenlijk een vRS?
Dat model kom ik op de Skoda-website namelijk helemaal niet tegen. Wel de RS... ;)
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Janno Rekening ga je niet krijgen van het RDW, maar de verzender van alle blauwe enveloppe die je in je bus krijgt :D.

@eriktv Zoals @Rallye inderdaad al aangeeft komt deze vRS uit Luxemburg, waar men alleen maar dikke auto's ziet rijden. Daar kennen ze geen 1.0/1.2/whatever, daar is het gelijk M/S/RS/vRS/etc. Ongekend!

Er zijn verschillende smaken hoe je kunt importeren; auto ambulance, zelf rijden, noem het maar op. Verdiep je er maar eens in als je het overweegt. Heb ik ook moeten doen en daar leer je veel van.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat duurt wachten toch lang als je spulletjes verwacht............:D;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Een Brits verzinsel dus kennelijk, die toegevoegde v.
in de grill van de 04 staat ook nog steeds vRS.
Ik zie daar vooral een logootje dat bestaat uit wat groene en een rood streepje. Om daar nou de letter V van te maken... en al helemaal geen v, want dat klopt dan qua formaat niet met de letters RS.

Als het model echt vRS of V/RS o.i.d. zou heten, dan zou Skoda die term ongetwijfeld in alle publiciteitsuitingen gebruiken.
Dat doen ze overduidelijk niet... :pardon:
 

Janno

Forumguru
Om de discussie over RS/vRS te beëindigen, ik heb hierover gelezen op Briskoda dat de V eigenlijk het teken op de S van Skoda vertegenwoordigt. In (bijna) elk land is het gewoon RS, behalve in de UK van wat ik begrepen heb :)
 

Fmoon

Forumguru
Dacht dat die v voor Victory stond dat weer verwijst naar de overwinning met het Rally kampioenschap.
 
Bovenaan Onderaan