HarrieSkoda: Octavia Combi 3 FL vRS 245

Cordoba

Forumguru
Nette bak, en inderdaad schreeuwt de auto om aangepaste logo's.
Ik zou ook de chromen letters op de achterklep verwijderen, of op zijn minst vervangen door zwarte exemplaren.
 

Rallye

Forumguru
Zeker zolang je deze velgen houdt, of andere velgen met een blank deel, heb ik geen bezwaar tegen de beperkte aanwezigheid van chroom zoals nu.
 

JeSko

Forumguru
Gewoon weg met dat chroom. :thumbsup: Elegant chroom staat niet op sportief RaceBlue, dat zijn twee uitersten.

Overigens zot hoe de FL O3 RS veel knapper is dan de O3 RS, wat koplampen, achterlichten en minor tweaks al niet kunnen doen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Thanks voor de leuke reacties! Voor mij is het moment even heel snel gegaan allemaal. Nu rustig en goed nadenkend welke stappen te doorlopen om hem netjes op de weg te krijgen (import).

De zilvergrijze is er ook nog steeds. In de tijd dat alles geregeld wordt voor de vRS, kan ik dus rustig kiezen wat ik ermee doe..... Nog eens (goedkoper) te koop zetten, of compleet standaard maken en dan nog eens opnieuw te koop zetten.

@leon-cupra Winterwielen blijven de Turini's met de ContiWinterContacts. Over de zomerwielen twijfel ik echt heel erg... Turini zomersetje gaat sowieso een keer gepast worden hoe dat staat. Zover ik weet heeft de FL een bredere achteras, waardoor ik weer moet gaan spelen met spacers, ben benieuwd!

Ik hou de opties voor een geschikte zomerset nog open. Banden zullen weer Michelin Pilot Sport 4(S) worden, omdat ik daar zo over te spreken ben!

@MaxN De Xtreme's zijn niet zo mijn ding eerlijk gezegd. Zag op FaceBook ook iemand met een setje 20" Brock wat er erg dik uit zag. Heeft geen haast, dus lekker rondkijken.

@Rallye Thnx voor je bijdrage! Uitlaten gaan óf mat óf glanzend worden. Weet nog niet wat mooi zal staan bij een Rieger piano zwarte diffuser en de Milotec piano zwarte bumper protector. Nieuwe uitlaat tips aanschaffen kan altijd nog...

In die dongle heb ik zeker interesse! Ik denk dat ik niet de enige ben. Nadeel is alleen wel dat gelijk de USB bezet is.
Nu zat ik te denken of het op de volgende manier gemonteerd zou kunnen worden;

Achter het middenconsole de originele USB aftakken, zodat er achter het middenconsole een tweede USB poort gecreëerd wordt. Zo blijft de originele USB gewoon functioneel. Op de afgetakte USB poort monteer je dan deze dongle, en is de dongle ook nog eens uit het zicht omdat je deze ergens achter het dashboard kastje monteert. Of denk ik nu te makkelijk?

Inderdaad, voor die bumper protector wilde ik ook gaan van Milotec! En ja, er zit een verhoogde laadvloer in.

De telefoon kan inderdaad draadloos opgeladen worden in het bakje voor de DSG pook. De iPhone XR past er maar nét in, ik mag dus geen andere telefoon gaan halen.....

@Tuner111 Heel leuk die verlagingskits, maar ik wil wel gewoon enigszins comfort behouden. Ik heb een gezin die ik comfortabel moet kunnen vervoeren. Zoals de zilvergrijze Octavia erbij staat vind ik persoonlijk perfect, en wil dat effect nu dus weer. Grote kans dat het dus gewoon de standaard veren met de Eibach Pro Kit gaat worden.

Eerst was ik een beetje rouwig dat de vRS geen DCC had, maar nu ik met die verlaging zit te kijken, is dat gevoel direct weg.

Ik kan jullie in ieder geval vast verklappen dat ik absoluut niet van chroom houd. Dat hadden jullie stiekem al een beetje kunnen weten als je naar de zilvergrijze Octavia kijkt, hoe die er bij staat. Wat er precies qua logo's, type aanduiding, etc. veranderd gaat worden, ga ik nog even over denken.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verder even bezig geweest voor het uitzoeken van de remmen. Kwam met wat hulp van @Jee13 tot de volgende keuze.
Wel even kijken waar ik de blokken ga bestellen, want de prijzen hiervan lopen nogal behoorlijk uiteen.... Tot wel € 100,- verschil. Dat vind ik best bijzonder..

Remmerij voorzijde:
thumb

dp32127c_ebc_redstuff_brake_pads_5.jpg


Remmerij achterzijde:
thumb

dp32201c-_1.jpg


Voor wat betreft de diffuser gaat het dus toch een Rieger worden met dekseltje voor de afneembare trekhaak.

00088087_2.jpg


En dan ook gelijk een mooie bijpassende piano black bumper protector van Milotec

3349_0.jpg


En het irritante start-stop systeem heel gauw uit kunnen schakelen

For-Skoda-Octavia-5E-MK3-2012-2019-Car-Automatic-Stop-Start-Engine-System-Eliminator-Device-Sensor.jpg_Q90.jpg_.webp
 

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met de RS @HarrieSkoda en voor verlaging in combinatie met comfort behouden dan is de beste optie een KW Streetcomfort schroefset.
Overweeg je ook nog leder op de stoelen? Of wellicht een interieur overbouwen van een schade RS?
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Tuner111 & @CDK Die KW is mij te gortig. Ik weet wat ik nu heb aan de Eibachs en dat bevalt me wel. Ik ga geen trackdays houden of wat dan ook.

Er komt geen leder op de stoelen, vind dit perfect zo stof met alcantara. Anders fik je je benen/rug als je de auto instapt in de zomer. Er zit namelijk ook een panodak in. En voor de winter stuur, voorstoelen- en achterbank verwarming.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zit nog even te kijken naar die remmerij, maar kom daar echt niet uit. Aangezien ik nog geen NL kenteken heb, kan ik dus niet zoeken op kenteken. Als ik dan op auto zoek, komen er verschillende formaten naar boven.

Zover ik net (in hoeverre dat gaat) heb kunnen weten, hebben de schijven voor een diameter van 340mm en achter 310mm. Echter kom ik voor de achteras nergens een schijf van 310mm tegen. Kijk ik verkeerd? Zie ik iets over het hoofd?

Is wel handig om dat scherp te hebben alvorens te bestellen. Retourneren is altijd zo'n gedoe :D.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Ik denk dat je met de vagcom start stop gewoon uit kunt zetten.

module hvac dan 10 adaptation.

met een beetje geluk staat daar start stop tussen.
 

Bijlagen

  • 9962FAC7-562B-42FE-AE48-10011B2238F5.jpeg
    9962FAC7-562B-42FE-AE48-10011B2238F5.jpeg
    64,6 KB · Weergaven: 32

Rallye

Forumguru
@HarrieSkoda Volgens mij kun je USB niet “aftakken” en ergens meen ik te weten dat ook een USB-switch niet gaat werken.

In deze video kun je zie hoe Skoda de achteras van de Skoda verbreed heeft (vanaf plusminus 13.38), namelijk, in ieder geval bij de niet-RS, door een andere remschijf te monteren:


Als ik zo het plaatje zie houdt ook de vervangende remschijf daar rekening mee:

C98B0044-C1A1-4CD8-9A46-8341E8005E85.jpeg

Ik ben overigens wel benieuwd naar welke remschijven/blokken je precies gaat monteren. Heb je linkjes?

@Johnnyvr6 Verhoog je met de door jouw genoemde methode allerlei thresholds, of zet je echt de start/stop uit? Ik zou persoonlijk het eerste niet willen……
 
Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Geinig, kom nooit een blauwe tegen in Nederland… nu weer iets meer kans wellicht, al kom ik eigenlijk nooit een Octavia RS tegen als ik zelf in de Octavia rij. beetje leuke kilometerstand?
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Johnnyvr6 Aangezien er nog garantie op de wagen zit, wil ik het zo 'standaard' mogelijk houden. Zodat je de garage functie, oftewel dat de start-stop gewoon werkt, in kunt schakelen. Gelukkig hoeft er niet in bedrading geknipt en gesoldeerd te worden, en is het gewoon een stukje kabelboom wat je tussen 2 stekkers zet.

@Rallye Dat is balen! Dat was wel een mooie optie geweest om het zo 'ongezien' mogelijk te kunnen monteren.

Ja inderdaad, je zegt het goed. De achteras van de FL zou breder moeten zijn tov. de PFL. Gisteren toch nog even beter zitten kijken, en wat blijkt...... Zowel voor áls achter heb ik geventileerde schijven. Vóór 340 en achter 310.
Hetzelfde als bij een Golf R en een Audi S. Flinke remmerij dus, én dus andere schijven benodigd als afgebeeld.

Wat ik wil gaan bestellen is als volgt:

Brembo voorremschijf:
https://www.autodoc.nl/brembo/15251183

EBC Redstuff remblokken:
https://www.ebcshop.nl/onderdelen/artikel/6368/EBC-Brakes/DP32127C/Remblokkenset-schijfrem

Brembo achterremschijf:
https://www.autodoc.nl/brembo/8713873

EBC Redstuff remblokken:
https://www.ebcshop.nl/onderdelen/artikel/6368/EBC-Brakes/DP32173C/Remblokkenset-schijfrem

Volgens mij zit ik dan helemaal gebakken.

Enige wat ik me wel afvraag is, of met de Brembo 310 achter schijven ook rekening is gehouden met de 'verbrede as' van de Skoda, wat je bij mijn eerdere post van (dus de foutieve) schijven wel heel duidelijk zag.. Komt misschien ook omdat ze nu natuurlijk geventileerd, en al breder van zichzelf zijn, en dus niet 'extra' opgevuld hoeven te worden.

Even 2 foto's genomen om het naast elkaar te kunnen leggen:

1k0.jpg


1k0.jpg


Lastig verhaal al vraag je het mij.... Vind ik het erg als hij wat minder ver naar buiten zou komen? Nee, dat los ik dan wel op met spacers. Maar natuurlijk heb ik het liever in één keer goed en hetzelfde als dat het 'origineel' zou zijn.

@Fmoon Zie ze ook nog maar erg weinig, en zeker de FL in raceblue. Op de terugweg, in Luxemburg, bij het ophalen van de auto, zag ik er zomaar 2 achter elkaar rijden. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Daar kennen ze geen 1.0 en 1.2 volgens mij :D.

Overigens zag ik er precies zo een als die van mij afgelopen donderdag in de omgeving van Den Haag! Was wel even genieten en stiekem jaloers omdat ik er nog niet mee mag rijden :shutup:.

Er staat nu nét 33k op de teller, dus net ingereden :jaja:.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Die achterrremschijven zijn voor de Superb. Brembo lijkt geen geventileerde schijven achter te leveren voor de RS 245: https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/remschijf-10132/skoda/octavia/octavia-combi-5e5/126003-2-0-tsi-rs?supplier[0]=65&criteria[100][1]=HA De schijven op deze pagina hebben wel allemaal de extra verdikking - die uit jouw link niet (want voor de Sup). Ridex (ik ken het merk niet) wel: https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/remschijf-10132/skoda/octavia/octavia-combi-5e5/126003-2-0-tsi-rs?supplier[0]=100015&supplier[1]=100015&criteria[100][2]=HA

Het gekke is dat ik ook de schijven met verdikking krijg als ik mijn kenteken ingeef: https://www.autodoc.nl/auto-onderde...2-0-tsi-rs?supplier[0]=65&criteria[100][1]=HA Ik heb echter een PFL RS 220.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Rallye Verwar je nu de schijven niet met elkaar? De eerste link zijn enkele schijven en dus niet geventileerd.

Ik heb echt geventileerde nodig zoals je van mijn zelfgemaakte foto's kunt zien.

Briskoda rept ook over deze setup, waar al menig persoon ze vervangen heeft.

Schijnbaar kent Autodoc de 'upgrade' qua remmen voor de FL RS 245 niet.

Vergelijk het zij aanzicht van onderstaande schijf (met 360 graden view), maar eens met de foto's die ik heb gemaakt, dan zie je dat dat overeenkomt!
https://www.autodoc.nl/brembo/8713873

Oftewel, niet altijd klakkeloos vanuit gaan wat compatible blijkt te zijn voor je auto volgens de site, of zit ik er nu volledig naast.......?
 

brepus13

Forumguru
Nee je kunt niet per definitie vertrouwen op autosites. Ik check zelf altijd via een maatje in de groothandel of de diameter etc klopt, hij heeft het nog nooit verkeerd gehad.
 

Spector

Forumguru
van harte @HarrieSkoda daar is dan eindelijk de RS!

Was de DCC niet standaard? Of was dat bij mij alleen vanwege de business uitvoering?

Heel veel plezier ermee en ik hou het topic weer in gaten met betrekking tot de mods.
Ga je nog wat aanpassen met betrekking tot de uitlaat?
 

Fmoon

Forumguru
Heb je geen code onder je mat in de kofferbak? Ik heb daar even uit m’n hoofd 1LG staan ofzo en dat is weer te refereren aan welke schijven ik nodig heb. Krijg ik auto sites ook allemaal verkeerde maten maar als ik dan kijk naar die code dan klopt het.
 

Rallye

Forumguru
Wat hier ook gezegd wordt: autodoc klopt wellicht niet. Ik heb de RS245 (altijd een FL) ingevoerd bij autodoc en kom geen geventileerde schijven van Brembo tegen (mijn link). Als ik op jouw link klik zie ik dit:

9AACB97A-EED5-484D-B8B2-2BA58E5585B1.jpeg

Als je nu geventileerde schijven hebt, dan wil je die natuurlijk ook bij vervanging. Ik zie op jouw link echter enkel een verwijzing naar de Superb……. Even checken dus….
 
Bovenaan Onderaan