HarrieSkoda: Octavia Combi 3 FL vRS 245

HarrieSkoda

Forumguru
Het lijkt vandaag wel blue monday bij de tint stations. Ook die van mij is vandaag bij de tinter geweest!
Heb wat mooie plaatjes mogen schieten onder zijn heerlijke lampen. Wat komt de kleur dan goed tot zijn recht!

De ruiten rondom zijn geblindeerd, met uitzondering van de voorruit.
Drie vliegen in één klap; UV bescherming, inbraak preventie én een sportief uiterlijk!

Gelijk even een babbeltje gemaakt voor wat andere zaken die komen gaan.

Alleen jammer van de vieze voorruit in deze prachtige 'sluis' :D.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
Mooie aanpassingen maar op de laatste foto zie je wel dat de velgen niet meer passen in het geheel. Veel zwarte accenten en dan antraciete velgen. Zwart setje, maatje groter en wat breder zou i.m.o. veel beter matchen.
 

JeSko

Forumguru
Geen zwart @leon-cupra , das zo 2019, het staat weliswaar mooi maar ook anoniem, neemt 9/10 veel van de velg zijn design en looks weg. Nee, witte velgen, dat zou eens wat zijn onder deze blauwe RS :)
 

Kanerr

Forumguru
Ik vind wit wel leuk bij een Fabia als een speels/rally car idee maar bij een Octa vind ik het apart ogen.

Ik vind de Geminis wel mooi staan, zwart is echt een meh imo
 

Bakboord1

Forumguru
De huidige velgen in het goud zou ook wel eens goed kunnen uitpakken.

Het all black principe in combinatie met dit blauw is goed gelukt. Mooie achterkant ook zo met de diffusor en de uitlaten.
 

eriktv

Forumguru
Ja dan ga je maar naar het Subaru-forum :D.

Stiekem zouden op mijn auto (zeer donker bruin) gouden velgen erg mooi staan, maar ik moet er niet aan denken om ze daadwerkelijk te hebben...
 

leon-cupra

Forumguru
Wit is zeker mooi icm het blauw @JeSko maar in het geval van deze Octavia is er reeds veelvuldig zwart gebruikt. Mijn inziens krijg je dan veel te veel kleurmengeling wat imo niet mooi is. Ik ben persoonlijk voorstander van max 2 verschillende kleuren.
 

Bakboord1

Forumguru
Ik hou wel van wat kleur en vind het triest dat iedereen denkt dat je een auto nooit meer kunt verkopen als ie een andere kleur heeft dan zwart of grijs.
Je krijgt soms tranen in je ogen als je de keuzes ziet van merken. Soms gaat dat niet verder dan 5 tinten donker grijs.

Als je dan in Duitsland of Engeland bent valt pas op hoe weinig Nederlanders met auto’s hebben. Daar zie je veel meer personalisatie/tuning. Ik zie nog altijd liever een tuning over het randje dan de zoveelste zwarte golf die ik in een half uur al 20 keer heb gezien.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@marwin ; Ben bij ProAutoTint geweest. Die onderscheidt zich van de rest van de tinters met zijn DOT matrix remove.

@leon-cupra ; Thnx. Niet helemaal eens met je opmerking, maar gelukkig verschillen smaken!

@JeSko ; Wit gaat het never - nooit - niet worden, overigens geldt hetzelfde voor goud. Sorry, maar totaal niet mijn smaak :).

@Kanerr ; Gemini's it's going to be :D!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even contact gehad met Magda van Kopacek omtrent wat vraagjes over wat kleine zaken die nog op de planning staan om het geheel af te maken.

Voor de 245 versie zou er een kleinere versie vRS logo zijn, ten opzichte van de 220/230 versie. En dat klopt qua afmetingen inderdaad.

Voor de 245 bezitters onder ons die het embleem aan willen passen de volgende gegevens doorgekregen:
Front vRS badge = 9,8 cm breed en 2 cm hoog = 565853679RS (kom ik bij Kodiaq 2020 model uit) benodigd
Back vRS badge = 11 cm breed en 2,2 cm hoog = 5E0853687SNTA

Heeft iemand toevallig ook een goede foto, en eventueel de afmetingen van de 'add-on' welke gemonteerd dient te worden op de onderste lip van de voorbumper? Daar zou ik heel erg mee geholpen zijn.

Verder al verschillende berichten op internet gezien dat de zwarte kapjes op de deurstijlen vaal/dof worden, of snel bekrast raken. Nu heb ik 2 opties in gedachte;
1. Hoogglans zwart laten wrappen
2. Goed laten polijsten en een Xpel zelfhelende (transparante) folie laten plaatsen?
 

Fmoon

Forumguru
Dat laatste, vreselijk inderdaad. Ik heb het 7 jaar goed weten te houden maar nu zijn ze echt zwaar dof . Denk dat ik voor een wrap moet gaan. Zit alleen niet echt een goede in de buurt helaas.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ja @Fmoon , het vet uit je handen, je (te lange) nagels, etc. komt de staat van de stijlen niet ten goede.

@Kanerr waarom zou je voor die optie kiezen tov. pianozwart laten wrappen?

@JeSko ben tot nu toe een beetje sceptisch over (delen van een auto) wrappen. Als je met je washandschoen achter een hoekje zou blijven hangen trek je het er gelijk vanaf, lijkt mij?
Want het is en blijft een ‘sticker’...?
 

JeSko

Forumguru
Nee hoor @HarrieSkoda :D een wrap komt er niet af als je er achter blijft hangen, en is al zeker geen sticker, een sticker plakt ergens op, een wrap omhult de lak en "kleeft" met grote kracht. Daar moet je je echt geen zorgen om maken. Een wrap erafhalen is ook niet voor zwakkelingen.
 

JPs_OC2

Donateur
Wat @JeSko al aangeeft @HarrieSkoda > Een goed aangebrachte wrap krijg je er niet zomaar af. De uiteinden van de wrap vallen onder of achter andere bekledings- of carrosseriedelen. Ik heb op de vorige auto, de O2, de grille en logo's zelf gewrapt en dat heeft zonder enige problemen de dag en dagelijkse "mishandelingen" doorstaan.

Trouwens, je kunt de deurstijlbekleding - alle 6 panelen - vervangen door nieuwe. Ik heb het kortgeleden opgezocht omdat ze er bij mijn auto niet al te fris meer uitzien. Kost rond de €200,-. Maar dan blijft de kans wel groot op het krijgen van dezelfde vorm van beschadigingen die er nu ook op zitten.

Kortom, wrappen die hap. Blijft veel langer mooi en kan veel meer hebben dan de originele afwerking. ;)
 

Kanerr

Forumguru
De originele piano gelakte delen zullen een veel mooiere glans en diepte hebben dan een wrap. Xpel of vergelijkbaar zorgt ervoor dat je niet meer krast en kan meer diepte geven. Zo denk ik erover..
 
Bovenaan Onderaan