HarrieSkoda: Octavia Combi 3 FL vRS 245

Rallye

Forumguru
Over de WLAN. Wat wordt er niet automatisch verbonden met wat? De auto met de hotspot van je telefoon? Waarom zou een simkaart in de auto daarmee helpen? Die heeft niets met de verbinding met je telefoon te maken - de Columbus maakt dan zelf verbinding met internet, dus is je hotspot niet meer nodig.

Volgens mij is het een probleem om de hoofd-sim en de duosim (geen dual) tegelijk aan te hebben. Zie bijvoorbeeld https://forum.kpn.com/mobiele-abonn...ijk-gebruiken-in-telefoon-en-4g-router-474702
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Rallye de auto verbindt NIET automatisch met de iPhone zodat er een WLAN verbinding tot stand wordt gebracht (het wereldbolletje in het midden van je scherm).

Een duo-sim kaart inderdaad, zou daar zeker uitkomst voor bieden, omdat de auto dan direct verbonden is met een 4G netwerk, door dat duo-sim kaartje...

En inderdaad, dan is heel die hotspot (die hij niet zelf tot stand kan brengen, en je dus handmatig telkens moet doen), niet meer nodig, ideaal!

Vraag is dan wel of je Apple Carplay dan nog naar behoren werkt, en je bijv. Whatsapp berichtjes binnen krijgt, omdat (zoals uit je link blijkt), één van de 2 SIM werkzaam is... Lastig verhaal.

Iemand die het op deze manier voor elkaar heeft, dus een SIM in zijn Columbus systeem? Ben benieuwd naar ervaringen hiervan, voordat ik zelf een duo sim kaartje aanvraag.
 

Tees

Donateur
Volgens mij is het bij sommige providers mogelijk een data-only simkaart te krijgen die gekoppeld wordt aan je abonnement. Dat is ook voor tablets vaak een uitkomst, die hebben geen telefonie maar wel en dataverbinding nodig. Je zou eens moeten kijken op de website van je huidige telefoonprovider.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Vandaag even zitten pielen met een SIM-kaartje met data-only. Is me niet gelukt om het werkend te krijgen, oftewel het wereldbolletje van rood naar grijs te krijgen. Toch eens even beter voor gaan zitten.

Verder wel bezig geweest met de achterzijde van de auto, en dat is goed gelukt, al zeg ik het zelf.

Eerst maar eens ontdaan van de uitlaatstukken, diffuser, reflectorstrip en logo.

1k0.jpg


Dat zag er na het schoonmaken al een stuk beter uit!

1k0.jpg


Toen was het tijd voor de opbouw, de uitlaatstukken die ik heb laten spuiten monteren.

1k0.jpg


En daarna geen foto's meer in etappes gemaakt omdat ik zo enthousiast was, dus nu met Rieger diffuser, Monte Carlo reflectorstrip, Kopacek logo en Milotec bumper beschermstrip! Mega blij met het nieuwe 'agressieve' uiterlijk!

1k0.jpg
1k0.jpg


Uiteraard worden de letters SKODA en OCTAVIA óf verwijderd, óf vervangen voor een zwarte variant. Alsmede met het vRS logo gaat wat gebeuren :D.

Natuurlijk kon de voorzijde ook niet achterblijven.

1k0.jpg


1k0.jpg


Dat was weer een geslaagde dag :jaja:!
 

marwin

Forumguru
Netjes.. Die Milotec bumper beschermstrip is wel nice met dat gebogen randje om de bumper heen. , maar het gekke is dat er expliciet bij staat dat die alleen voor de facelift vRS is. Naar mijn idee (zover ik het kan zien) zou die ook prima op de prefacelift vRS achterbumper kunnen. Zit er überhaupt verschil in achterbumper eigenlijk?
 

JeSko

Forumguru
Die letters er inderdaad lekker af zwieren, staat veel knapper, cleaner, minder gezever met poetsen, laatste voordeel is dat je een nieuwere auto hebt, daardoor zal de "col" nog niet zodanig afgetekend zijn op je lak, dus je werkt de eventuele verschillen in je lak makkelijk weg.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Haha leuk die reacties! En jullie kennen me al veel te goed merk ik al wel.

@Rallye Met de voorkant heb ik andere plannen, in ieder geval niet de add-on. Moet ik wel de exacte afmetingen weten, goh wat zou ik toch gaan doen :D.

@JPs_OC2 Thnx JP, een dikke kont zo inderdaad! Ik heb 'SKODA' en 'OCTAVIA' nog in het zwart liggen. Misschien kan ik het proberen. Vind ik het niks, is het er zo weer vanaf.

@Fmoon Niet te enthousiast hé :deuk:. Maar gelukkig verschillen smaken!

@Janno Gewoon bij een professioneel schade herstelbedrijf. Nice, ben je ook van plan om ze te laten spuiten?

@marwin Dat is specifiek waar ik op gezocht heb, toen ik de zoektocht opende voor een bumper beschermstrip. Het randje is namelijk het meest zwakke punt van heel de bumper. 9 van de 10 hebben dat randje dus niet, mijn inziens totaal useless dan.

Op je vraag of hij op een PFL zou passen, écht geen idee. Anders heb ik het dadelijk gedaan, mocht het niet passen :banghead:.
Waag er anders even een mailtje aan (in het Duits). Ze zijn zeer toegankelijk.

@Kanerr Thnx! Zit in de ontwikkelingen.

@brepus13 Daar heb je zeker een goed punt, iets om mee te nemen!

@JeSko We gaan zien wat de keuze gaat worden, haha. Bij de zilvergrijze Octavia zag je nadien ook niets meer, dus zo erg zal dat wel niet zijn. Enkel en alleen met bijv. de kleur rood gok ik.
Jij begrijpt mijn stijl al veel te goed, haha! Shhtt, niks verklappen hoor :maakmegek:.

@Rallye Klopt, alhoewel een sleeper ook wel heel erg leuk is, maar dat is nu ook al verleden tijd met zo'n achterkant :jaja:.

@Kanerr Dus jij zou Octavia (rechts) wel plaatsen, maar Skoda (links) niet? Dat vind ik persoonlijk helemaal geen gezicht :cry:.
 
Bovenaan Onderaan