Groupsbuy chiptunen 1.2 TDI (andere motoren natuurlijk ook welkom)

frusty83

Senior Member
@Cordoba, @corn

No hard feelings, nachtdiensten en weinig slaap :bloemen:.

Ik weet niet beter dan lucas mij heeft verteld. Uiteraard moet een standaard chip voor een andere auto tsi, tfsi etc geen probleem zijn. @dga_nl

@Timrr altijd welkom
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

laagvlieger

Forumguru
@Cordoba,

Ik voel een lichtelijk steek richting mijn zijde. Ik heb telefonisch contact gehad met Lucas van VAGtechniek. (zoals beschreven in dit topic)

Hij vertelde mij dat er geen korting werd gegeven op een chip op maat. Ivm capaciteit en benodigde tijd. (kennelijk bieden in het verleden resultaten geen garantie voor de toekomst, geen idee.)

Met alle goede bedoelingen probeer ik wat op te starten. (voor mij ook de eerste keer)

Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Maar als jij het beter kan regelen start het op, ga mailen bellen en regel het.

Sluiten wij dit topic en wachten wij rustig af.

Vriendelijke groet,

Mark

Mijn reactie kwam dan weer vooral uit mijn ervaringen met andere groepsaankopen, vooral bij JD engineering waar ze op het eerste zicht dan soepeler lijken te zijn in het geven van kortingen. Het is zeker geen kritiek naar jou toe, ik ben blij dat iemand initiatief neemt voor anderen.

Maar voor een standaard chiptuning ga ik niet. Het is geweten dat een gemiddelde 1.2 TDI al 80 pk en 200 Nm levert. Dan win je in de praktijk 20 pk en 20 Nm, misschien meer, misschien minder. Je weet het niet zeker. Ik zal Vagtechniek ook contacteren en vragen wat de mogelijkheden zijn voor een chip op maat.
 

frusty83

Senior Member
@laagvlieger, goede info. Zou mooi zijn dat geniet ook mijn voorkeur op maat. Maar begreep lukas dat daar geen korting op werd gegeven. Maar misschien is er toch nog wat mogelijk.
 
Ik belde voor een afspraak en kreeg te horen dat er die dag al 3 andere greenlines ook gereserveerd hadden, het is dus echt een hit op dit moment en mijn garage zei ook eerlijk voor je portemonnee is de egr wegschrijven beter, wel,is het illegaal. Kosten egr vervangen 575 (dealer is nog veel duurder) alleen egr wegschrijven 190
 

Spierings

Forumguru
Natuurlijk is het niet zoals de type goedkeuring is afgeven...

Maar er wordt hier in Nederland met twee maten gemeten... De type goedkeuring en de apk.. volgens de apk voldoet hij nog steeds aan de eisen als de egr weggeschreven is..

Zelfde geld voor een raceuitlaat voor onder je auto, velen zijn niet vrijgegeven voor de openbare weg en de politie zal je mogelijk een boete kunnen geven voor teveel lawaai. Maar voor apk is dit gewoon goed zolang hij gas dicht is..
 

Wouter1

Forumguru
De egr is weggeschreven, het waren vandaag bij de tuner alleen maar 1.2 TDI-tjes vertelden ze.

Ja ben er van overtuigd dat dit "vijgen na Pasen" zijn zoals we dat onze kanten zeggen! daarvoor is de F2 al te lang op de markt om nog veel klanten aan te trekken vrees ik.. vermoed dat de tuners hier ook zeker niet de hoofdprijs voor moeten betalen hebben, voor dit softwarepakket.
Toch niet echt::nono:
Eerder beter laat dan nooit of eind goed al goed... :jaja:
 
Alleen de Egr gedaan, mijn broer die de handleidingen schrijft van dieselmotoren was nogal negatief over standaard tuning. Het was gisteren alleen maar vag wat er stond, allemaal 1.2 tjes waarbij de egr werd weggeschreven echt waar Wouter.
 

CDK

Forumguru
mijn broer die de handleidingen schrijft van dieselmotoren was nogal negatief over standaard tuning.
Je hebt standaard tuning en standaard tuning, VAG en JD om maar 2 voorbeelden te noemen hebben een hoge standaard. Ze hebben zelf geschreven en door en door geteste software die na het overschrijven van de standaard software wederom getest word op het voertuig met aangekoppelde laptop tijdens een proefrit.
Er zijn ook 'tjoeners' die files inkopen en dat zonder te testen en ja zelfs zonder kennis in je ecu proppen en zonder enige vorm van nacontrole verkopen, dan ben je minstens de helft goedkoper uit als bij bovengenoemde adressen, maar dit moet je echt niet willen.
Zo heb je standaard tuning en standaard tuning ;)
 

Gerjo

Senior Member
Al een tijdje twijfel ik ook over chiptuning met mijn octavia 1.6tdi cr uit 2011 met 195k op de teller.

Mijn auto moet echter nog de sjoemelsoftware laten updaten.

Heeft iemand beeld wat nu wijsheid is?

Uiteraard lijkt mij korting ook mooi, dus ben even benieuwd of dit voor mij ook interessant is.
 

frusty83

Senior Member
Ik durf over wijsheid niks te zeggen want ik heb nog nooit een auto laten chippen.

Ik weet wel dat bij vagtechniek de software wordt hersteld als deze is overschreven door de dealer.
 

Ridley

Forumguru
Gewoon lekker chippen en sjoemelsoftware lekker laten zitten. Geen probleem hoor, zelfs niet bij hoge km standen.
 
Bovenaan Onderaan