Groupsbuy chiptunen 1.2 TDI (andere motoren natuurlijk ook welkom)

Niels83

Forumguru
Na tuning behoort een auto soepeler te zijn.
Onze Fabia 3 1.2 TSI heeft een 5 bak, voorheen moest je alle 5 de versnellingen redelijk hoogtoerig doorlopen om enigszins het gevoel te hebben vlot met het verkeer mee te komen.
Na de tuning gebruik ik regelmatig maar 3 versnellingen en pak ik 1-3-5, de motor is veel soepeler en krachtiger geworden bij lage toeren.
Dat zal met jouw diesel niet anders zijn @Niels83

Ik hoopte eigenlijk ook op wat ervaringen met de 1.2tdi. Naar wat ik rij kan ik ook een tsi overwegen nl.
 

CDK

Forumguru
Dat begrijp ik inderdaad @basti26 :jaja:
Dan nog maar even geduld hebben. Vag Techniek heeft jaarlijks een kortingsactie, alleen is die uitsluitend geldig op de standaard chiptuning en niet op de chip op maat, dus daarin moet je dan even een keuze maken.
 

frusty83

Senior Member
Na de tuning van mijn 1.2 tdi pakt de auto veel beter op onderin, maar verwacht geen wonderen. In zijn 4de versnelling 50 is geen probleem (rij ik nooit) en daaronder ook niet.

Maar goed als je onder de 2000 toeren komt is je turbo nog niet wakker en zal je bij "snel" willen accelereren toch moeten schakelen. Ik denk dat een DSG bak een oplossing kan bieden, die doet alles voor je ;)

Ps: bij vagtechniek krijg je standaard 20% korting op een standaard chip als je met twee voertuigen komt om te tunen.
 
Laatst bewerkt:

Chatslet

Forumguru
Misschien een domme vraag, maar als een chiptuner tegenwoordig een EGR klep op een 1.2 TDi kan dichtzetten, kan iemand die handig is met VCDS dat dan ook niet?
 

Spierings

Forumguru
Misschien een domme vraag, maar als een chiptuner tegenwoordig een EGR klep op een 1.2 TDi kan dichtzetten, kan iemand die handig is met VCDS dat dan ook niet?
Nee, want de egr zit in de software geschreven en is dus niet makkelijk uit te doormiddel van anders coderen..
 

Chatslet

Forumguru
In dat geval breng ik mijn auto naar VAG techniek. Met ze 2en korting, dus wie komt er mee? Mij komt het beste uit op een maandag maar andere dagen zijn bespreekbaar.
 

Jsam

Lid
Hallo,

zit een beetje rond te lezen hier en ik heb dus ook last van de bekende Egr storing P040500.
Zijn er mensen hier die mij een bedrijf kunnen aanraden die dit kan wegschrijven?

Vervangen zie ik na heel veel te hebben gelezen geen heil in als het toch niet uit maakt of dat ding wel of niet werkt.
Ik rij nu effectief een week met de storing en merk er weinig van soms gaat het motormanagement ook uit.

Dus goede ervaringen van berdrijven die dit voor mij kunnen oplossen, liefste in de buurt van Almere, Amsterdam, Utrecht, Culemborg.

Kijk uit naar jullie tips!
 

AGTon

Forumguru
tuningservice.nl uit Huizen. Hoor daar goede verhalen over. Wanneer mijn garantie over is ga ik ook die kant op om de erg weg te laten schrijven.
 

Michel71

Actief lid
Hierbij mijn ervaring met het chiptunen van een 1.2TDI Greenline: het verschil is duidelijk te merken, maar dan -in dagelijks verkeer - met name in de 2e en 3e versnelling, bijvoorbeeld bij wegrijden van rotondes, invoegstroken, korte inhaalactie op provinciale wegen. Hij aarzelt niet meer, maar gaat gewoon als je het pedaal indrukt. Qua verbruik zie ik eerlijk gezegd bij normaal gebruik nauwelijks verschil, maar ik ben ook niet opeens veel sportiever gaan rijden ofzo. Ik maak me wel iets minder zorgen over sores met de EGR, ook fijn. Ik betaalde trouwens 300, het kostte iets meer dan een uurtje.
 

oco1979

Forumguru
Hierbij mijn ervaring met het chiptunen van een 1.2TDI Greenline: het verschil is duidelijk te merken, maar dan -in dagelijks verkeer - met name in de 2e en 3e versnelling, bijvoorbeeld bij wegrijden van rotondes, invoegstroken, korte inhaalactie op provinciale wegen. Hij aarzelt niet meer, maar gaat gewoon als je het pedaal indrukt. Qua verbruik zie ik eerlijk gezegd bij normaal gebruik nauwelijks verschil, maar ik ben ook niet opeens veel sportiever gaan rijden ofzo. Ik maak me wel iets minder zorgen over sores met de EGR, ook fijn. Ik betaalde trouwens 300, het kostte iets meer dan een uurtje.

egr ook dichtgezet ?
 
Bovenaan Onderaan