Groupsbuy chiptunen 1.2 TDI (andere motoren natuurlijk ook welkom)

frusty83

Senior Member
Vagtechniek geeft als service herstel van de tuning als deze wordt overschreven door de dealer. Sjoemelsoftware update verplicht is.
 

Cordoba

Forumguru
Vagtechniek geeft als service herstel van de tuning als deze wordt overschreven door de dealer. Sjoemelsoftware update verplicht is.

Klopt, of het nu komt door sjoemelsoftware of andere reden dat de ECU een update moet hebben bij de dealer, Vagtechniek en volgens mij ook JD zetten zo de tuning weer terug. Kan zijn dat TVS die service ook heeft, en van andere tuners weet ik het niet (soms is die terugplaats-service voor de tuning alleen voor een bepaalde periode (bijv. 1 jaar na tuning) of voor de oorspronkelijke opdrachtgever (dus als je een getunede auto hebt gekocht, moet je dan wel opnieuw betalen voor het terugzetten).
 

Gerjo

Senior Member
Vagtechniek geeft als service herstel van de tuning als deze wordt overschreven door de dealer. Sjoemelsoftware update verplicht is.

Het gaat mij meer om een praktisch oogpunt. Om nu eerst te gaan chiptunen, daarna sjoemelgedoe oplossen en daarna weer software terugzetten lijkt mij onpraktisch.

Ander vraagje, iemand bekend met dtc tuning in Enkhuizen?
 

frusty83

Senior Member
Dat is inderdaad een "nadeel" wordt de software overschreven door de dealer dan zal je weer langs vagtechniek moeten om dit weer te herstellen.

Zolang de update niet verplicht is zal ik deze niet laten uitvoeren en mocht het zijn dat op een of andere manier de computer wordt overschreven rij ik wel opnieuw naar vagtechniek.

Is een keuze en ik begrijp als je zoals green bijvoorbeeld 30km naast vvt woont dat die keuze snel gemaakt is.

Ps geen ervaring met dtc.
 

Gerjo

Senior Member
Nuenen is anderhalf uur Rijden voor mij. Dus ik wil er best heen, maar dan graag eenmalig...
 

laagvlieger

Forumguru
Ik krijg er voor Skodaforum leden helaas geen voordeel uit. En helemaal niet voor tuning op maat. Zie onderstaand antwoord dat ik kreeg. Er is wel een actie lopende bij Vagtechniek: 20% korting op standaard chiptuning indien je ook een onderhoud laat uitvoeren. Dat is dus € 344 in plaats van € 429. Maar daar moet je wel de prijs van een onderhoud bij tellen. Zie ook hun website. Dus voor de geïnteresseerden ...


"Beste Cedric,


Bedankt voor je mail. Helaas geven wij nooit korting op maattuning, dit is simpelweg te arbeidsintensief om korting op te geven. Op de standaard tuning geldt inderdaad wel de 20% korting in combinatie met onderhoud.


Wat betreft de forum actie, ook deze zal geen korting op maattuning bevatten.


Mocht je verder nog vragen hebben hoor ik dat graag.


Met vriendelijke groeten,

Vagtechniek"
 

frusty83

Senior Member
Grappig, is bijna hetzelfde enkel dat hij telefonisch tegen mij had gezegd dat er 20% korting mogelijk was op chiptuning als er meerdere gegadigden waren zodat zij "slim" kunnen plannen (2 auto's tegelijk etc)

Daar bel ik tzt nog over, laten wij eerst een definitieve lijst maken wie er serieus interesse heeft zodat wij wat zaken kunnen regelen.
 

Green

Actief lid
@frusty83
Had ff VVT gevraagd of er eventueel ook iets te
regelen zou zijn voor een zgn groupsbuy.
Hieronder stuk uit zijn reactie. Zal zaterdag verder met hem hierover hebben. :yeehaa:


Als er interesse is voor een groupbuy dan staan wij hier uiteraard voor open, dan hoeven het niet alleen maar 1.2 tdi's te zijn, alle andere motoren mogen ook (uiteraard op maat en incl testbank) Mocht dit concreet zijn dan kunnen we daadwerkelijke prijzen doorgeven.


Met vriendelijke groet een mede skoda (RS) rijder,

With kind regards,

Iwan Haisma

Van Vught Tuning
De Factorij 20a
9363 TN Marum
Telefoon +31 (0) 594 646 122
info@vanvught-tuning.nl
www.vanvught-tuning.nl
cid:part3.DB926BF5.1E5B548C@vanvught-tuning.nl
 

CDK

Forumguru
@Green, helemaal top, goed initiatief, goede tuner, maar wel in het verkeerde topic. Je kaapt nu namelijk klanten weg uit iemand anders z'n topic. Iemand die net als jij daar ook tijd en energie in steekt en reeds gestoken heeft ;) Eigenlijk valt dit onder topic kaping en daar worden de moderators ook niet blij van.
 

Green

Actief lid
@Corné de Kluijver .

Idd zeer terecht je opmerking ,ik was even te spontaan.:banghead:
Graag mijn reactie op dit topic verwijderen.
Zal na mijn tuning aldaar in reeds bestaande topic over dit bedrijf ,aldaar mijn bevindingen posten.
 

Octavia1.6i

Forumguru
Ik wacht de actie van Green even af. Marum is voor mij een thuiswedstrijd (15km van Groningen af), dus daar gaat mijn voorkeur heen. @Green, maak jij een topic aan om te inventariseren voor VVT?

Zit dan ook nog even met de sjoemelsoftwareupdate, welke mijn Fabia 1.2 TDI ook nog moet hebben eigenlijk..
 

frusty83

Senior Member
@Green

Super goed, en geen probleem. Lekker in dit topic houden.

Vind het persoonlijk super dat iedereen meedenkt en meedoet :cheers:

Vvt blijkt inderdaad ook een hele goede tuner te zijn.

Op maat met uitdraai en goedkoper, dan rij ik wel naar het noorden ipv het zuiden :tegek:
 

CDK

Forumguru
Super goed, en geen probleem. Lekker in dit topic houden. VVT blijkt inderdaad ook een hele goede tuner te zijn. Op maat met uitdraai en goedkoper, dan rij ik wel naar het noorden ipv het zuiden :tegek:

In dat geval zou ik de topic titel aanpassen ;)
 

frusty83

Senior Member
Heb geen PayPal anders was ik dat al, ideal zo ideaal zijn geweest :angel: ach ik kijk eens naar een PayPal account.
 

keijers

Nieuw lid
Ik krijg 20% korting als ik samen ga met iemand anders. Dus wie wil er bij VAG Nuenen samen een keer langs gaan voor de standaardtuning?
 

frusty83

Senior Member
Klopt dat dat is ook reeds besproken in dit topic, (ik zal het in de begin post ook even vermelden) momenteel is er door @Green een lijntje uitgezet bij VVT en wachten wij die berichtgeving af.

Standaardchip/op maat etc en uiteindelijk korting bij VVT. Verslag volgt van Green.
 
Bovenaan Onderaan