Groupsbuy chiptunen 1.2 TDI (andere motoren natuurlijk ook welkom)

Cordoba

Forumguru
Maar het zijn maar waardes, je kunt het onderling niet zo controleren.. iedere rollenbank heeft zijn afwijking, de een positief en de ander negatief..
Wil je een goede vergelijking moet je ze allemaal op dezelfde bank testen..

Het type rollenbank dat JD en Vagtechniek hebben is gelijk, dus er zal weinig verschil zijn in de resultaten door de rollenbank. Volgens mij zijn er een paar jaar terug ook een paar mensen geweest die kort na elkaar bij beide banken gerold hebben, dan kun je helemaal mooi vergelijken.
 

Highway

Forumguru
Omdat er om ervaringen wordt gevraagd; ik heb mijn 1.8tsi bij Vag techniek laten tunen.

Ik ben er erg tevreden mee. Werd eerst een testrit gemaakt met vcds om bepaalde waarden te loggen. Deze werden na de testrit bekeken. Auto is goedgekeurd voor tunen.

Bij mij moest de ECU fysiek uit de auto gehaald te worden. Vervolgens is deze aangepast (was standaard pakket, niet op maat) en weer terug geplaatst.

Er is weer een testrit gemaakt met vcds erbij. De waarden zijn weer bekeken en een aantal dingen zijn gecontroleerd. Alles was prima.

Verschil is echt heel erg goed te merken. De 1.8tsi is al geen slome motor, maar in combinatie met een S2 (zwaar) merk je heel duidelijk dat je nu meer vermogen hebt. Vooral gas bijgeven in de 6de versnelling is goed merkbaar. Trekt nu aanzienlijk harder, en je zit zo van de 100 op de 140.

Ik heb nog geen nadelige gevolgen bemerkt van het tunen. Auto valt nog net zo rustig te berijden als voor het tunen, brandstofverbruik is niet veel veranderd - dit ligt natuurlijk ook aan je rechtervoet.
 

laagvlieger

Forumguru
Als iedereen zich hier meldt die bij Vagtechniek iets willen kopen (op voorwaarde dat er een mooie korting aan verbonden is), dan zal de lijst wel sneller uitbreiden denk ik. Of het nu een uitdraai is op de rollenbank, een chip, EGR/DPF wijziging, of zelfs een onderhoud. Wat voor auto maakt dan volgens mij niets uit.
 

iichel

Nieuw lid
Voor de nieuwsgierigheid: gaan we met z'n alleen voor een standaardpakket of staat het ook vrij om te kiezen voor maattuning met een vergelijkbare korting?
Dan is wellicht die 150 euro meerprijs nog te overwegen ;) Daar zit er ook standaard een vermogens uitdraai bij.
 

laagvlieger

Forumguru
Dat zou de topic starter even moeten overleggen met VAGtechniek uiteraard. Maar ik denk dat elk product mogelijk moet zijn om een groepskorting te krijgen ...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

frusty83

Senior Member
Hoihoi,

Er zit bij de standaard chip geen uitdraai, dat is een bewuste keuze van vagtechniek omdat er altijd wel een dipje ergens te bekennen is in een curve (hoe minimaal die ook is) en daar willen zij niet hun naam onder plakken.

Bij een chip op maat word geen korting gegeven omdat men die tijd ook echt nodig hebben.

Vandaar ook een groupsbuy voor de standaard chip, een kleine win win voor beide partijen. Slim plannen waardoor er aan meerdere auto's te gelijk kan worden gewerkt.

Ik heb begrepen van vagtechniek dat de 1.2 tdi softwarematig is begrensd op 190 km/h en dat zij die wegschrijven.

Bedankt voor review van het bedrijf en de chiptuning an sich. Stiekem toch op zoek naar ervaring van gechipte 1.2 tdi.

Hoop dat een en ander wat duidelijker is :pieker:

Gr, Mark
 

laagvlieger

Forumguru
Hoihoi,

Er zit bij de standaard chip geen uitdraai, dat is een bewuste keuze van vagtechniek omdat er altijd wel een dipje ergens te bekennen is in een curve (hoe minimaal die ook is) en daar willen zij niet hun naam onder plakken.

Bij een chip op maat word geen korting gegeven omdat men die tijd ook echt nodig hebben.

Vandaar ook een groupsbuy voor de standaard chip, een kleine win win voor beide partijen. Slim plannen waardoor er aan meerdere auto's te gelijk kan worden gewerkt.


Gr, Mark

Dat is jammer. Voor een chip op maat had ik wél willen gaan. Indien er 15 a 20 % korting werd gehaald, zoals in het verleden bij JD groepsaankopen werden gerealiseerd ...
 

Cordoba

Forumguru
@laagvlieger Ik denk dat het komt door de insteek van de initiatiefnemer. Gezien eerdere acties bij Vagtechniek, zullen ze geen probleem hebben om zowel op-maat als standaard tuning korting te geven. Als je echter alle deelnemers direct op een dag inderdaad wil tunen, dan moet je kiezen tussen maar een paar auto's op een dag (vanwege benodigde tijd voor maatwerk), of allemaal standaard en dan wat meer deelnemers. Bijvoorbeeld bij de meeting bij Vagtechniek, is veel met vouchers gewerkt voor het tunen, en die afspraak kon iedereen dan maken op een tijdstip dat er ruimte was bij Vagtechniek en de gebruiker van de auto dit ook goed uitkwam (afspraak moest wel binnen bepaalde tijd, ik meen een half jaar, gemaakt worden).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

frusty83

Senior Member
@Cordoba,

Ik voel een lichtelijk steek richting mijn zijde. Ik heb telefonisch contact gehad met Lucas van VAGtechniek. (zoals beschreven in dit topic)

Hij vertelde mij dat er geen korting werd gegeven op een chip op maat. Ivm capaciteit en benodigde tijd. (kennelijk bieden in het verleden resultaten geen garantie voor de toekomst, geen idee.)

Met alle goede bedoelingen probeer ik wat op te starten. (voor mij ook de eerste keer)

Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Maar als jij het beter kan regelen start het op, ga mailen bellen en regel het.

Sluiten wij dit topic en wachten wij rustig af.

Vriendelijke groet,

Mark
 

dga_nl

Lid
Ik heb een 1.2TSI met DSG, kreeg bij de garage het advies om met km-stand 135.000 niet meer te tunen. Kunnen jullie dit advies delen?

Mits dit niet afgeraden wordt heb ik interesse.

Edit: oeps, zie dat ik in Fabia gepost heb.. gaat over een O2..
 

octavia99

Senior Member
Standaard chip is echt geen probleem bij 135.000.
Je laat de tuning toch ook niet weghalen als een bepaalde kilometerstand is bereikt.
Je rijstijl zal meer invloed op de levensduur hebben dan de tuning.
 

CDK

Forumguru
@frusty83, niet zo aangebrand kerel. @Cordoba bedoelt het niet zoals jij het interpreteert, daar durf ik m'n handen voor in het vuur te steken!!
Leuk dat je het organiseert en iedereen die een chip op maat wil kan zelf in de pen klimmen toch en mailen naar @Vagtechniek en refereren aan deze kortingsactie en vragen wat er voor mogelijkheden zijn voor een maatchip op een andere dag? Weet bijna zeker dat Lucas daar wel iets mee doet :jaja:
 

octavia99

Senior Member
@Cordoba,


Hij vertelde mij dat er geen korting werd gegeven op een chip op maat. Ivm capaciteit en benodigde tijd. (kennelijk bieden in het verleden resultaten geen garantie voor de toekomst, geen idee.)

Vriendelijke groet,

Mark

Vagtechniek geeft bij zijn eigenacties (1 a 2x per jaar) nooit geen korting op maat tuning.
Zo hadden ze net een aktie die is afgelopen met 21% korting maar ook dit was alleen op standaard chiptuning.
 

Cordoba

Forumguru
@frusty83 Zoals Corné al aangeeft, is het anders bedoelt dan jij het interpreteert. Als mijn geheugen mij niet bedriegt, was het in het verleden zo dat zowel voor maatwerk als op standaard tuning bij groepsacties (via diverse autofora) korting mogelijk was. Mogelijk dat ze het ondertussen zo druk hebben gekregen, dat ze voor maatwerk geen korting meer geven. Overigens de door iemand anders eerder in dit topic gedane suggestie dat korting op onderhoud ook te regelen is: heb ik in de pakweg 8-9 jaar dat ik Vagtechniek ken, nog nooit gezien. (wel voor airco-onderhoud, maar dat is een hoofdstuk apart)
 
Bovenaan Onderaan