Groepsaankoop JD tuning: stage 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antera

Donateur
Ik pas hiermee. Ik heb besloten eerst me 3inch uitlaat aan te gaan schaffen en dan andere injectoren/brandstofdrukregelaar om daarna maar in een keer te chippen. Anders kan ik straks nog een keer terug en kost het dubbel geld. Kom die dag misschien wel kijken

___JC___

Forumguru
Een 3 inch uitlaat op een 1.8T? Is dat niet wat overdreven? Ik heb 3 inch uitlaten op mn Buick zitten, maar zelfs bij die V8 is het nog iets teveel van het goede.

Noord26

Forumguru
@ Antera, heb je van de lijst afgehaald. Begrijpelijk dat je daarom nu niet mee doet.

@ a43.2quattro: Thnx voor de vermelding op het Audi forum. Ik merk bij andere fora als er eentje mee doet, anderen wel relatief snel volgen. Dus ik houd mijn vingers gekruist! We hebben nog 2 weken te gaan.

Antera

Donateur
Een 3 inch uitlaat op een 1.8T? Is dat niet wat overdreven? Ik heb 3 inch uitlaten op mn Buick zitten, maar zelfs bij die V8 is het nog iets teveel van het goede.

jouw V8 is geen geblazen motor en daar zit dan al een groot verschil in. Een downpipe is wel degelijk van grote nuttig de standaard versie zorgt voor nogal wat restricties en door een grotere te plaatsen word dit beter. Daardoor worden de uitlaatgassen makkelijker afgevoerd en worden niet geremd. Daardoor spoelt de Turbo een stuk sneller op en word ook het koppel beter. Daarnaast als je de downpipe vergroot moet ook de uitlaat vergroot worden. En als ik het goed heb is het zelfs prima indien mogelijk 3inch downpipe om daarna over te gaan in 2.5 inch naar achteren toe.

Noord26

Forumguru
1Noord26Skoda NLFabia Combi II1.2 Tdi
2Peter_OctaviaSkoda NLFabia Combi II1.2 Tdi
3MailmanSkoda NLFabia Combi II1.2 TSI (86pk)
4roobbieSkoda NLOctavia II1.6 Tdi
5a43.2quattroMy PoloPolo DSG1.2 TSI (105pk)
6ap.kuiperMy PoloPolo1.2 TSI (105pk)
7TurboboosterSkoda NLYeti 4x41.8 TSI
8OlileeMy PoloPolo BM1.2 Tdi
9Dhr. A.A. uit A'damgeenGolf 41.9 Tdi (130pk)
OVBHetzerSkoda NLFabia II HB1.2 TSI (86pk)

@ Erik: link werkt bij mij wel.

___JC___

Forumguru
@Antera, ah okee de downpipe die moet wel vrij dik zijn inderdaad. Daarna 2,5 inch naar achter klinkt wat dik nogsteeds, maar goed het is er maar eentje natuurlijk. Ik heb dr twee.

Tifosi

Nieuw lid
Ik wil ook graag mee doen aan deze actie...

Ik heb een Seat Leon uit 2007. 1.9 TDI Sport-Up. Heb contact gehad met JDengeneering en hij gaf mij de link naar dit forum.

Noord26

Forumguru
1Noord26Skoda NLFabia Combi II1.2 Tdi
2Peter_OctaviaSkoda NLFabia Combi II1.2 Tdi
3MailmanSkoda NLFabia Combi II1.2 TSI (86pk)
6ap.kuiperMy PoloPolo1.2 TSI (105pk)
9 Dhr. A.A uit A'damgeenGolf 41.9 Tdi (130pk)
10TifosiSkoda NLLeon II
1.9 Tdi (105pk)

Noord26

Forumguru
Weer een aanmelding. En eentje extra OVB (onder voorbehoud).

1Noord26Skoda NLFabia II1.2 Tdi
2Peter_OctaviaSkoda NLFabia II1.2 Tdi
3MailmanSkoda NLFabia II1.2 TSI (86pk)
6ap.kuiperMy PoloPolo 1.2 TSI (105pk)
9Dhr. A.A.geenGolf 41.9 Tdi (130pk)
10TifosiSkoda NLLeon II1.9 Tdi (105pk)
11Dhr. G.B.geenFabia II1.2 Tdi
OVBcali05Skoda NLFabia II 1.2 Tdi

@ quattro: je bericht staat er volgens mij nog gewoon. Post# 83?

Noord26

Forumguru
Geen idee wat u bedoeld met tuninglock. En tuning is afhankelijk van het motortype en de daarbij behorende aansturing. En niet afhankelijk van het model auto. Op de site van JD staan 12 Octavia's II vermeld met verschillende motoren welke allemaal behandeld kunnen worden. Welke motor ligt er in uw Octavia?

EdK

Forumguru
Bericht is helaas van Audiforum afgehaald, blijkbaar is het gebruikelijk om met de forumbeheerder te overleggen! Bericht verwijderd door moderator en ik heb een standje gekregen!

Goh is wel een beetje triest........
En nu heb je netjes een PB naar die Mod gestuurd ?
Of willen ze met JD niets te maken hebben omdat ze banden hebben met de orginele PON tuner ?

etphonehome

Nieuw lid
Dat je octavia niet kan chiptunen. is mij verteld door datatechnic en dat er maar 2 bedrijven zijn die dat kunnen omzeilen.
Ben in bezit van een 14tsi.

laagvlieger

Forumguru
De prijs is iig 586,50 en in het beste geval 552 euro. Rollenbankuitdraai voegt niets toe, op het feit na dat je weet of hij 101 of 102pk doet, laat het weg als je het budget niet hebt.

Sorry dat ik hier even op terug kom. In geval van tuning had ik juist wel graag een uitdraai gehad. Weet u bijvoorbeeld of de software van de 1.2 TDI die in mijn Fabia ligt dezelfde is als de 1.2 TDI in de Greenline? Zoals heel wat Greenline-probleempjes die op dit forum langs komen, daar herken ik niets van. Stel dat er toch een verschil is in aansturing, zou de box dan dezelfde waarden vertonen bij mijn Fabia?

Race Eend

Forumguru
Weet u bijvoorbeeld of de software van de 1.2 TDI die in mijn Fabia ligt dezelfde is als de 1.2 TDI in de Greenline?

Dat maakt niets uit, al die motoren zijn identiek. Alle 1.2 TDI motoren doen 100pk en 230Nm na een tuning (de software in de box maken wij niet anders voor de polo en de fabia bv). Als er echt een verschil is, komt dit er ook uit in de testrit. Maar desgewenst kan er uiteraard een uitdraai gemaakt worden.

Dat je octavia niet kan chiptunen. is mij verteld door datatechnic en dat er maar 2 bedrijven zijn die dat kunnen omzeilen.

Oei, datatechnic... dat is er 1 waar je met een grote boog om heen moet lopen. Daar wordt zoveel onzin verkocht. Klopt geheel niets van deze informatie.

Een 1.4 TSI is gewoon een OBD tuning, als ze van 2010 of nieuwer zijn moet de motorcomputer uitgebouwd worden en buiten de auto aan een testopstelling kan dan de tuning alsnog in de computer geflashed worden (een soldeerwerk dus).

Noord26

Forumguru

De 1.4 TSI is gewoon te tunen. Je gaat van 122pk/200Nm naar 150pk/280Nm. Er zit alleen wat verschil in modeljaren zie ik op de site en daarin ook €100,- verschil. Dat heeft te maken met het extra in- en uitbouwen van de ECU en op welke manier het mogelijk is om de tuning aan te brengen. Zie de JD website.

Wat betreft Datatechnic. Er zitten werelden van verschil tussen tuners. Schijnbaar is Datatechnic niet bepaald op hoogte van de mogelijkheden van uw 1.4 TSI motor. Dat zegt al genoeg lijkt mij over de kwaliteit die men kan leveren.. JD wordt door velen als de beste tuner op VAG-gebied bestempeld. Die 'titel' moet je verdienen. Die krijg je echt niet door op je eigen site prominent neer te zetten dat je de 'nr 1 bent in chiptuning', zoals Datatechnic dat wel doet. Dat moeten de klanten zelf maar beoordelen. Kijk zelf maar eens rond op de verschillende tuner-sites en zoek maar eens naar ervaringen van klanten (niet op de sites zelf naar klanten-ervaringen zoeken) van verschillende tuners. Denk dat je dan een stuk wijzer wordt. Als ik zelf even Google op ervaringen Datatechnic het volgende: TROS Radar - Toon onderwerp - zipttuning en cth tuning belgie

@ laagvlieger: het gaat om de motor en de aansturing daarvan. En die zijn exact hetzelfde. Uw auto is alleen geen Greenline vanwege ontbreken van een verlaging, start/stop, langere versnellingsbak-verhoudingen, etc. Motorisch zou het qua tuning, in mijn optiek, hetzelfde moeten zijn.

EDIT: Race-Eend was mij net voor. Die zit stiekem ook overal bovenop zeg! :xyxthumbs:

etphonehome

Nieuw lid
oke bedankt, heb hem net 2 weken in bezit de octavia combi ben toch een beetje huiverig ervoor om te laten tunen. Wat gebeurt er met de motorgarantie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan