Groepsaankoop JD tuning: stage 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Ver van Utrecht? Het ligt centraal in NL, dus je zal echt iets moeten verzinnen..

Alhoewel ik van velen hoor dat shoppen in Brussel ook altijd gezellig en leuk is.

;)

Oh ja, hoe zit het precies met de getankte benzine voor-, tijdens- en na de tuning? Hoop dat ik het relatief "goedkope" 95 mag blijven tanken... Kan hij meteen getuned worden, zodat ie 1:40 gaat rijden? :)

Noord26

Forumguru
Even voor de duidelijkheid tov andere aspirant deelnemers. Is het verstandig om met een tank 98 (of zelfs 102) bij de tuning te verschijnen als je een rollenbank uitdraai wilt?

Antera

Donateur
98 geeft de leukste waarde's heb toen het verschil gezien met 95 en met 98(BP) van 2 identieke auto's.

Ik tank ook altijd 98 kost wat meer maar wel lekkerder voor de motor

Noord26

Forumguru
Hoi Rob,

Je hebt neem ik aan al gezien wat je daarvoor gaat krijgen op de site van JD? Strakke grafiek van de 1.6 Tdi (130pk/325Nm)!

Overigens met of zonder rollenbank uitdraai?; altijd leuk voor de 'heb'. En om te kunnen laten zien wat je nu daadwerkelijk krijgt aan vermogen en koppel..

ps. Als Antera beslist of hij ook echt mee wil gaan doen, cq onder die duim vandaan zou kunnen ;), zou het betekenen dat we dan al 5 deelnemers hebben en de groepsaankoop een feit zou kunnen zijn (met 15% korting) en door kunnen naar de 15+ aanmeldingen om 20% korting te halen. Maar ik wil niet te hard van stapel lopen.

roobbie

Nieuw lid
Ik neem aan dat die vijfde zich deze week nog meldt:super:.
ik hoef geen rollenbank test, vind dat net even teveel geld voor een papiertje. Gezien de expertise van JD geloof ik het ook zonder run wel.

Noord26

Forumguru
Je slaat de spijker op zijn kop wat betreft een rollenbank-run. JD hoef je echt niet te controleren, maar sommigen willen gewoon graag zien of ze nu (in geval van een 1.2 Tdi) 100 of 103 pk hebben.. :)

Kan inmiddels melden dat er ook op het skodaforum.eu, aka 'de buren' wat geïnteresseerden aanwezig zijn. Dus het begint onder de aandacht te komen buiten dit forum om. En dat moet zeker wat extra kandidaten op gaan leveren. Zie het dan net weer niet zitten om mijzelf op Seat, VW en Audi fora aan te gaan melden; puur om het meer aandacht te geven. Ik hoop stiekem toch op de beste reclame die er is: mond op mond. Dus aan allen, verspreid het nieuws.

Noord26

Forumguru
Zo bedoelde ik het ook niet helemaal. :rolleyes:

Alle 4 de merken gebruiken dezelfde motoren. Als iemand dan interesse heeft in JD mag er wel een beetje moeite gedaan worden te kijken of er nog ergens een leuke actie loopt. Ik heb wel duidelijk aan gegeven dat het toegankelijk is voor iedereen met een VAG motor die JD kan tunen, dus iedereen is natuurlijk welkom. Dat wil niet zeggen dat ik overal op alle fora dit moet gaan verkondigen..

Heb expres ervoor gekozen om iedereen mee te kunnen laten deelnemen. Zou het niet terrecht vinden als alleen leden op dit forum of alleen mensen met een Skoda mee zouden kunnen doen, omdat ik hier toevallig ook als lid aanwezig ben of een Skoda rijdt. We werken allemaal net zo hard voor onze centen en houden allemaal net zoveel van onze auto's toch? En met de ene persoon kun je nu beter door 1 deur als een ander persoon. Dat heeft niets te maken met het merk auto wat iemand rijdt.

Falcon

Donateur
Hi Noord26.. ik zou het persoonlijk wel juist vinden als je in de startpost even meldt welke risico's wat betreft motorgarantie aanwezig zijn.

Maar verder top actie!... trouwens lijkt mij ook een geschikt moment om even wat Skodagekken bij elkaar te zien en bij Plaza te gaan eten.

Ik dacht dat JD de motorgarantie toch overnam, of niet? Trouwens, bij de 1.2 TSI zit het toch met een "powerbox"-achtig ding ingebouwd, dus kan altijd dat kastje eruit halen en gewoon de wagen laten afslepen naar de dealer :).

Omdat ik ook VW rijdt en hiervoor Seat gereden heb, zit ik ook op de andere fora. Ik zal kijken of ik daar ook even kan posten vandaag.

Race Eend

Forumguru
Ik dacht dat JD de motorgarantie toch overnam, of niet? Trouwens, bij de 1.2 TSI zit het toch met een "powerbox"-achtig ding ingebouwd, dus kan altijd dat kastje eruit halen en gewoon de wagen laten afslepen naar de dealer :).

Nee een tuner neemt geen motorgarantie over, tenzij je er een extra verzekering tegen afsluit. Een tuner kan nl geen invloed uitoefenen op het onderhoud van de wagen en heeft tevens de motor niet eens geleverd (productiefouten etc). Er zijn wel tuners die zeggen dat ze dit doen, echter dan zijn er tientallen kleine letters en probeert men er altijd onderuit te komen.

Als tuner lever je een aanvulling op de motor, zie het als een K&N filter of milltek uitlaatsysteem, als je 1 van deze delen plaatst, zal K&N of milltek ook geen schade vergoeden als de olie pomp er mee stopt met als gevolg een vastloper in het blok.... wil je tuning en overname van de garantie, dan moet je het via een dealer laten doen (en die mogelijkheid is er ook, er zijn veel dealers die ook JD software leveren).

Met een externe ecu is het anders, die kun je er gewoon tussenuit halen en dan is er niets meer te zien (ook niet als je een OBD tuning origineel maakt trouwens).

Hi Noord26.. ik zou het persoonlijk wel juist vinden als je in de startpost even meldt welke risico's wat betreft motorgarantie aanwezig zijn.

Het is een beetje alsof we gezamelijk kaartjes voor het zwembad gaan kopen. En dan waarschuwen dat je nat kunt worden...

Ik denk dat als je een product koopt, je je altijd in moet lezen op wat je gaat kopen, dit zijn geen kleine uitgaven, daar denken mensen echt wel over na (ik denk dat veel mensen er al over uit waren dat men het wil, maar dat de korting een stimulans is om het nu te doen en niet over 4 maanden).

OK, dan was ik in de war met Ziptuning, die hier bij mij om de hoek zit. Die doen dit namelijk wel: Garantie en beleidsverklaring - ZIPTUNING. Die hebben dat echter misschien ook wel nodig :), want ik hoor daar niet altijd goede verhalen over.

Zojuist heb ik getracht op de fora te posten van VW en Seat, maar blijkbaar is mijn account ge-disabled na lange tijd van inactiviteit. Helaas dus geen oproep daarop kunnen plaatsen.

Hetzer

Forumguru
Heren , graag on-topic blijven, hier alleen opgeven als je mee wilt doen met de groepskorting bij JD (goede actie overigens ;))

1.Noord26
2.Peter-Octavia
3.roobie
4.mailman
5.

*Antera ovb

Spector

Forumguru
Komt het voor mij nu op € 690,- of € 890,- (mj 2010) zonder groepskorting? Octavia RS van mei 2011.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan