Groepsaankoop JD tuning: stage 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

GewwiT

Lid
Heb eventueel ook wel interesse in een kuurtje voor mijn 1.6 TDI. Maar mijn grote vraag is of de externe ECU eenvoudig te verwijderen is bij onderhoud (lease)....

De foto's van Race Eend over de externe ECU voor de 1.2 TSI zien er vrij eenvoudig uit. Maar ik heb vernomen dat de externe ECU voor de 1.6 TDI ook met stekkers onderin het motorblok zit waardoor je de kunstof afdekplaat ook dient te verwijderen???
Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

Noord26

Forumguru
Die vraag laat ik even over aan Race-Eend.

Volgens mij zit de externe ECU aan de zijkant van je filterhuis. En het zou letterlijk nog geen 5 minuten werk zijn om hem eruit te halen. Je krijgt er zelfs een handleiding bij voor het in- en uitbouwen. Het gemak van in- en uitbouwen, wat ik lees op andere fora, schijnt zeer gemakkelijk te zijn cq zelfs te doen zijn voor iemand met twee linkerhanden als het op techniek aan komt. "Als je een stekker in een stopcontact kunt steken kun je deze externe ECU ook in- en uitbouwen", is wat ik als meest pakkende omschrijving heb gezien op een ander forum. En dat spreekt wel boekdelen. Er lopen natuurlijk wel wat extra kabels onder de afdekplaat van de motor. Dat is puur stekkertjes werk.

Als ik u vast mag zetten voor een JD kuurtje, hoor ik graag het graag.

VEEJAY

Forumguru
Noord mensen vragen of ze een account moeten aanmaken op SF om aan te melden of dat ze naar een emailadres hun aanmelding kunnen sturen?

Noord26

Forumguru
Hier een account aan moeten maken voor aanmelding is niet nodig.

Voor mensen die niet actief zijn op dit forum, die kunnen zich aanmelden via: noord26@gmail.com

Stuur mij even een mailtje met je forumnaam, echte naam en wat voor auto/motor het betreft, alsmede of een rollenbank uitdraai gewenst is.

@ Veejay: thnx voor de heads-up!

Race Eend

Forumguru
Er zijn meteen wat terrechte vragen naar boven komen drijven bij nieuwe aanmeldingen:

- Is het mogelijk om mee te doen met een auto die week 11 afgeleverd gaat worden? Dus de week dat het inplannen begint, ivm eerst 2K km moeten rijden. Hierbij ben ik er zelf vanuit gegaan dat het geen probleem moet zijn, omdat men graag een tuning extra verkoopt en 2000km daarin geen belemmering moet zijn.

- Is het mogelijk om bij een lokale, mee werkende dealer, de JD tuning uit te laten voeren? Wanneer het puur software is of wanneer het ook een externe ECU betreft?

- Als je een beetje afstanden rijdt is 1000km ook voldoende (gewoon even een weekendje sturen en je hebt hem ingereden).

- Dealers hebben niet zoveel marge om ook nog die 20% korting weg te geven, dan wordt het voor zowel JD als die dealer niet meer erg interessant. Dus het wordt gewoon Lochem.

Race Eend

Forumguru
Heb eventueel ook wel interesse in een kuurtje voor mijn 1.6 TDI. Maar mijn grote vraag is of de externe ECU eenvoudig te verwijderen is bij onderhoud (lease)....

De foto's van Race Eend over de externe ECU voor de 1.2 TSI zien er vrij eenvoudig uit. Maar ik heb vernomen dat de externe ECU voor de 1.6 TDI ook met stekkers onderin het motorblok zit waardoor je de kunstof afdekplaat ook dient te verwijderen???
Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

De 1.6 TDI zit wat minder makkelijk en behoeft eigenlijk een brug om hem te kunnen monteren.

Tevens zou ik voor de grote wagens met 1.6 TDI motor, eigenlijk nog even geduldig wachten, met een externe ecu kun je nl niet zo veel behalen als je met een obd tuning zou kunnen halen bij die modellen (zeker bij de allernieuwste softwareversies van VAG) op een polo is 20pk en 30Nm goed verneembaar, op een hele grote wagen wat minder natuurlijk..

GewwiT

Lid
Ok, bedankt voor de tip Race Eend.

@Noord26, sorry maar ik zie dan nog even af van de externe ECU voor mijn Octavia.

TurboBooster

Forumguru
@Noord26

Zet mij, TurboBooster ook maar op de lijst >>>> Yeti 1.8 TSI 4x4, zonder rollenbank.

Ik heb de groepsaankoop ook even vermeld op VW TDI Club en VW Passat Club.

Groet, TurboBooster.

Noord26

Forumguru
Je staat op de lijst. Wilde je net een PM sturen, maar dat werkt momenteel niet? Als het wel weer werkt, stuur dan even door wat je echte naam is. Praat wel zo makkelijk. EDIT: mijn box zat aan de maximale berichten. Kan inmiddels weer verzenden en ontvangen. Kunnen maar 100 berichten in staan? Is wel erg weinig..

Thnx voor vermelding op de VW fora!

1Noord26Skoda NLFabia Combi II1.2 Tdi
2Peter_OctaviaSkoda NLFabia Combi II1.2 Tdi
3MailmanSkoda NLFabia Combi II1.2 TSI (86pk)
4roobbieSkoda NLOctavia II1.6 Tdi
5a43.2quattroMy PoloPolo Highline DSG1.2 TSI (105pk)
6ap.kuiperMy PoloPolo1.2 TSI (105pk)
7TurboboosterSkoda NLYeti 4x41.8 TSI
OVBAnteraSkoda NLOctavia 1 RS1.8 T

laagvlieger

Forumguru
Tevens zou ik voor de grote wagens met 1.6 TDI motor, eigenlijk nog even geduldig wachten, met een externe ecu kun je nl niet zo veel behalen als je met een obd tuning zou kunnen halen bij die modellen (zeker bij de allernieuwste softwareversies van VAG) op een polo is 20pk en 30Nm goed verneembaar, op een hele grote wagen wat minder natuurlijk..

Kan ik daaruit concluderen dat er binnen bepaalde tijd (kort of lang) ook obd tuning komt voor de 1.2 TDI?

Ik ben wel geïnteresseerd in wat meer vermogen voor mijn Fabia, maar op dit moment hebben andere zaken voorrang, zoals de aankoop en inrichting van een huis. Dan is € 652 aan tuning spenderen bijna onverantwoord. De afstand naar Lochem (250km enkel) is dan nog het 'kleinste' probleem, maar toch. Het zal nog even moeten wachten.

Race Eend

Forumguru
Kan ik daaruit concluderen dat er binnen bepaalde tijd (kort of lang) ook obd tuning komt voor de 1.2 TDI?

Ik ben wel geïnteresseerd in wat meer vermogen voor mijn Fabia, maar op dit moment hebben andere zaken voorrang, zoals de aankoop en inrichting van een huis. Dan is € 652 aan tuning spenderen bijna onverantwoord. De afstand naar Lochem (250km enkel) is dan nog het 'kleinste' probleem, maar toch. Het zal nog even moeten wachten.

1.6 en 1.2 TDi hebben 2 totaal verschillende motorcomputers, de 1.6 TDI is OBD uitleesbaar, ECHTER er zijn nog geen checksums. Een 1.6 TDI is dichterbij een obd tuning dan de 1.2 TDI is mijn inschatting. Tevens is een 1.2 TDI met externe computer een wereld van verschil, op een 1.6 TDI is het verschil kleiner.

De prijs is iig 586,50 en in het beste geval 552 euro. Rollenbankuitdraai voegt niets toe, op het feit na dat je weet of hij 101 of 102pk doet, laat het weg als je het budget niet hebt.

Hetzer

Forumguru
Ik heb laatst met een MTM en Ventura module gereden, alleen daar was de turbo niet echt meer hoorbaar, hoe was dat bij die 86 pk A1 met stage1 van jullie, was daar de turbo wel meer hoorbaar ?
En voor 552 euro trek je mij wel over de streep :)

Race Eend

Forumguru
Ik heb laatst met een MTM en Ventura module gereden, alleen daar was de turbo niet echt meer hoorbaar, hoe was dat bij die 86 pk A1 met stage1 van jullie, was daar de turbo wel meer hoorbaar ?
En voor 552 euro trek je mij wel over de streep :)

Tja, genoeg mensen regelen dan is die prijs nog interessanter ;)

Hij draait origineel ongeveer 0.6 bar turbodruk met de externe ecu, 1 bar. Of je de turbo gaat horen hangt echt af van de demping en de turbo zelf/filter/uitlaat etc. Een gierende turbo is overigens lang niet altijd een goed teken overigens. Het geluid wordt zeker niet minder dan origineel, maar of het echt merkbaar meer wordt verwacht ik niet.

Noord26

Forumguru
@ Hetzer. Ik neem aan dat je het niet af laat hangen van de reeds lopende prijs (cq korting van 15%) of wanneer er wel genoeg animo komt voor 20% (15 personen of meer)? Want het verschil is €34,50. Ik weet wat je net gespendeerd hebt aan die lichte velgen van je. Die paar tientjes maken dan ook niets meer uit toch? Dus op 'de lijst' dan maar?

:rolleyes:

ps. Waarom zou je voor JD willen gaan nu? Was de MTM of Ventura niet wat je ervan verwacht had? Of is dat dezelfde box met een andere sticker?

Hetzer

Forumguru
MTM, had ik via een Duitse neef van mij vrouw, hij werkt bij een Skoda-dealer in Bremen, om hem uit te testen, met name op het stukje brandstof verbruik..
De test was overigens niet geslaagd, ik heb nog wel de mogelijkheid om hem te kopen , de MTM box is alleen wat duurder, zelfs met familie korting ;)
Ventura box heb ik ooit geprobeerd via Mypolo , maar dit was nog in mijn vorige 1.2 TDI, dat was 1 van de eerste boxen, met nauwelijks verbetering deze heb ik dus destijds ook niet gekocht

Noord26

Forumguru
Heb je even bij Antera in de lijst bij OVB (onder voorbehoud) geplaatst..

:eek:

@ Mark, zijn er nog fraaie stickers oid beschikbaar van JD? Lijkt mij meteen reclame voor de firma als iemand die er wellicht op wil plakken. Ik heb nu bijvoorbeeld reclame van de dealer onderaan de nummerplaat zitten. Maar daar kan best een mooie JD overheen. Hint hint..

Noord26

Forumguru
Heb nog geen aanmeldigen binnen gehad van MyPolo of andere fora op mijn gmail-account naast de 2 die reeds op de lijst staan zoals gisteren geplaatst. Dus die lijst is actueel met 1 verschil: jijzelf staat op de optie lijst. (zie post #70)

Ik houd niet bij wat er allemaal gezegd wordt op andere fora. En wie dus zeggen zichzelf op te willen geven, of aan te gaan melden. Enige wat ik zie is een lege inbox op die gmail-account. De enige die mij pas een email heeft gestuurd op die account is Turbobooster van het forum hier (over inschrijving van zijn Yeti 4x4 1.8 TSI).

Noord26

Forumguru
Hierbij nog een nieuwe lijst met inmiddels deelnemer nr.8 en 2 deelnemers onder voorbehoud. Let even niet op de rare vlakverdeling. Direct knippen en plakken vanuit Excel geeft deze rare verdeling. :winkie:

1Noord26Skoda NLFabia Combi II1.2 Tdi
2Peter_OctaviaSkoda NLFabia Combi II1.2 Tdi
3MailmanSkoda NLFabia Combi II1.2 TSI (86pk)
4roobbieSkoda NLOctavia II1.6 Tdi
5a43.2quattroMy PoloPolo DSG1.2 TSI (105pk)
6ap.kuiperMy PoloPolo 1.2 TSI (105pk)
7TurboboosterSkoda NLYeti 4x41.8 TSI
8OlileeMy PoloPolo BM1.2 Tdi
OVBAnteraSkoda NLOctavia 1 RS1.8 T
OVBHetzerSkoda NLFabia II HB1.2 TSI (86pk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan