Dat je octavia niet kan chiptunen. is mij verteld door datatechnic en dat er maar 2 bedrijven zijn die dat kunnen omzeilen.
Ben in bezit van een 14tsi.
De 1.4 TSI is gewoon te tunen. Je gaat van 122pk/200Nm naar 150pk/280Nm. Er zit alleen wat verschil in modeljaren zie ik op de site en daarin ook €100,- verschil. Dat heeft te maken met het extra in- en uitbouwen van de ECU en op welke manier het mogelijk is om de tuning aan te brengen. Zie de JD website.
Wat betreft Datatechnic. Er zitten werelden van verschil tussen tuners. Schijnbaar is Datatechnic niet bepaald op hoogte van de mogelijkheden van uw 1.4 TSI motor. Dat zegt al genoeg lijkt mij over de kwaliteit die men kan leveren.. JD wordt door velen als de beste tuner op VAG-gebied bestempeld. Die 'titel' moet je verdienen. Die krijg je echt niet door op je eigen site prominent neer te zetten dat je de 'nr 1 bent in chiptuning', zoals Datatechnic dat wel doet. Dat moeten de klanten zelf maar beoordelen. Kijk zelf maar eens rond op de verschillende tuner-sites en zoek maar eens naar ervaringen van klanten (niet op de sites zelf naar klanten-ervaringen zoeken) van verschillende tuners. Denk dat je dan een stuk wijzer wordt. Als ik zelf even Google op ervaringen Datatechnic het volgende:
TROS Radar - Toon onderwerp - zipttuning en cth tuning belgie
@ laagvlieger: het gaat om de motor en de aansturing daarvan. En die zijn exact hetzelfde. Uw auto is alleen geen Greenline vanwege ontbreken van een verlaging, start/stop, langere versnellingsbak-verhoudingen, etc. Motorisch zou het qua tuning, in mijn optiek, hetzelfde moeten zijn.
EDIT: Race-Eend was mij net voor. Die zit stiekem ook overal bovenop zeg! :xyxthumbs: