Greenline badge verwijderen

Desperado

Forumguru
@Oogje moet dat nou weer, die bijttelling erbij halen :D
Ik denk dat als je iets met visdraad of een heel scherp hobby mes probeert je hem er nog we netter af kunt krijgen.
Maar ik denk dat ik er wel mee zou kunnen leven.
 

henriz

Forumguru
En dan van zo'n PHEV het klepje van de stroomaansluiting dichtkitten en overlakken.
Kun je helemaal vergeten dat je een plugin-hybride hebt. :pieker:
 

Canon-Eye

Forumguru
En dan van zo'n PHEV het klepje van de stroomaansluiting dichtkitten en overlakken.
Wordt-ie overigens toch niet mooier van... :nono:

Kwestie van smaak natuurlijk - maar ik vind 'm nog zéér aanzienlijk minder geslaagd dan m'n eigen Fabia combi!
 

blokart

Senior Member
voor mij zou het niet acceptabel zijn en zou het een nieuwe grill worden ;) maar als jij er content mee bent @peterbaarlo dan is het goed. :)
Vandaag de front vRS badge verwijderd, deze was gelijmd dus grill is beschadigd (erger als peters groenelijn) maar gewapend met geduld een goed oog, schuurpapier van 120-800, polijstpasta zo is het ontbrekende materiaal vakkundig opgelost, als je het niet weet zal je het amper opmerken maar een perfectionist zal het zien maar ik kan ermee leven liever dit dan een logo.
Ik hou niet zo van originele logo's geef mij maar iets unieks, zie m'n avatar.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TL@

Forumguru
Ik vind het ook jammer dat het RS-logo vooraan niet weg kan zonder schade. Ik ga het op de mijne laten hangen (achteraan moet het wel weg)
Misschien dat ik het wel zwart maak met plasti-dip (net als de skoda-logo's voor- en achteraan), nog tijd genoeg om er over na te denken :thumbsdown:
 

030

Forumguru
Vandaag de front vRS badge verwijderd, deze was gelijmd dus grill is beschadigd (erger als peters groenelijn)

Hoe had je de badge verwijderd? Grof geweld?

Ik schat zo in dat je met een figuurzaagje ook een eind zou moeten komen, of sluit de badge direct aan op de ribben?
 

hberg

Actief lid
Als de losse grille nu betaalbaar beschikbaar zou zijn.... Tot die tijd durf ik het ook niet aan. Plastidip is ook nog een optie.
 

blokart

Senior Member
@ 030 en hberg
Materiaal is volgens mij aan elkaar ingevreten, verwijderd met een schroevendraaier die wordt gesteund
op een oude creditcard zodat je niet meer beschadigd buiten de gelijmde zone.
Vooral niet zagen dan verwijder je te veel materiaal, eventueel naast de stijlen zagen en voorzichtig wegvijlen
is ook een optie.
Mijn resultaat kan je hier zien.
http://www.forum-auto.com/marques/skoda/sujet2364-17325.htm#t223064
 

serum

Senior Member
Logo van de zwarte kunststof achtergrond halen, restant kunststof verticaal doorzagen, en van links naar rechts losbreken (niet van boven naar beneden, vraag maar aan @O3-Rider) daarna het plastic opwarmen met een verbrander en het wordt weer zwart. Beter is schuren, waterproof, 500, dan 800 of 1000 en even polijsten.
 

blokart

Senior Member
Logo van de zwarte kunststof achtergrond halen, restant kunststof verticaal doorzagen, en van links naar rechts losbreken (niet van boven naar beneden, vraag maar aan @O3-Rider) daarna het plastic opwarmen met een verbrander en het wordt weer zwart. Beter is schuren, waterproof, 500, dan 800 of 1000 en even polijsten.

Het vRS logo is groter dan het Greenline dus meer versmolten en moeilijker als GL maar ben wel van boven naar onder gegaan stijl na stijl omdat er dan minder kracht nodig is, Heb geen verfbrander nodig gehad, schuren ging met 120 dan 600 (uiteraard waterproof klonk logisch voor mij maar goed dat je het vermeld) en vervolgens polijsten, ik meen dat mijn resultaat mag gezien worden na wat het was?
 

TL@

Forumguru
Resultaat is inderdaad heel mooi, je ziet het nauwelijks:
GoLwMGt.jpg
 
Bovenaan Onderaan