Greenline badge verwijderen

Mark2Go

Nieuw lid
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van een (Greenline) badge in de gril?
Mijn auto is verder helemaal clean behalve deze badge wat ik eigenlijk best wel zonde vindt.
Ik las wel ergens op het forum dat het mogelijk is alleen weet niet of het de gril zal beschadigen.
 

CDK

Forumguru
enige mooie optie is een nieuwe grill, is niet netjes te verwijderen helaas. je kan voor een originele grill gaan en eventueel voor de honingraat variant van superskoda.
 

serum

Senior Member
Hij is versmolten met de gril. op iedere spijl. Geen klein puntlasje oid. Als je hem verwijderd heb je een plaatselijk wat minder fraaie gril. Je zou de getroffen spijlen wellicht weer bij kunnen werken.

Maak vooral foto's ;)
 

serum

Senior Member
Het moet volgens mij wel te doen zijn, het is alleen de vraag of de gril gelakt is of hoogglans kunststof. Het weer 100% netjes krijgen kan een werkje zijn. Aan de andere kant gaat het om een paar kleine plekjes, mocht het niet lukken en in het ergste geval mist de gril wat tandjef.

Aangezien ik meerdere gebruikers over hoor en nog geen foto's heb gezien van het eindresultaat ben ik wel benieuwd of het een beetje knap wordt.
 

Reggiereg

Nieuw lid
Heren,

Ik heb het Greenline logo uit de grill gehaald, gewoon verwarmen en een kleine fitting schroevendraaier of een scherp mesje tussen het logo en grill zetten
en 1 voor 1 langzaam doordrukken.
logo zit inderdaad verlijmt
zie voor het resultaat onderstaande foto's
 

Bijlagen

  • SAM_0080.JPG
    SAM_0080.JPG
    346,1 KB · Weergaven: 679
  • SAM_0081.JPG
    SAM_0081.JPG
    397,2 KB · Weergaven: 613

hberg

Actief lid
Valt niet tegen, heb je ook nog een foto van de hele neus? Volgens mij zie je er dan niks meer van.
 

RefleCs

Forumguru
Netjes gedaan daar zal je op een afstandje volgens mij nauwelijks wat van zien. Maar een fototje zegt meer dan 1000 woorden ;)
 

Reggiereg

Nieuw lid
inderdaad je moet het weten om het te zien.
normaal is het niet te zien alleen van dichtbij.
ik heb het logo er uit gehaald en niks meer aan gedaan, misschien zijn de lijmresten nog verder weg te krijgen, maar mij stoorde het niet zo.
Suc6 ermee.
 

Mick

Actief lid
Wat is eigenlijk het nut om het Greenline logo te verwijderen? Mag niemand zien dat je gekozen hebt voor een 14% auto, of is het echt iets visueels?
Zo erg is het plaatje toch niet?
 

serum

Senior Member
Dat iemand hem volgens jou verwijdert omdat hij zich zou schamen voor de 14% zegt meer over jou dan iets anders?

Lijkt mij persoonlijk puur visueel. Ik zou een RS logo er ook afhalen.. wat moet je in het geval van greenline met een verticale zilveren streep van 20 cm op je gril?
 
Laatst bewerkt:

Triple

Nieuw lid
Lijmresten kun je verwijderen door ze in te smeren met lampenolie, even in laten trekken en vervolgens me je duim de resten er af duwen.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
persoonlijk zou ik er een nieuwe grill in zetten, het is best netjes gedaan, maar zou me 'kapot' ergeren aan de lijmresten/beschadiging bij wassen/drogen en poetsen ;)
 

Rallye

Forumguru
Wat is eigenlijk het nut om het Greenline logo te verwijderen? Mag niemand zien dat je gekozen hebt voor een 14% auto, of is het echt iets visueels?
Zo erg is het plaatje toch niet?

Tja, daar kun je over van mening verschillen. Ik laat het RS-plaatje in de grille zitten, maar zou een Greenline plaatje er liever niet in hebben. Dat zou, met alle respect, toch inderdaad een beetje voelen als rondlopen in een fleece van het huismerk van de ANWB, of een tasje van de Schlecker....

Aan de andere kant hebben sommige mensen liever, om volgens hen precies die reden, liever geen Skoda. Dat heb ik dan weer wel...... Blijft persoonlijk.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan