Gezocht Octavia 2 / 3 / Superb rijders

Frank

Forumguru
Hoe zou die dag eruit zien? Kan me onmogelijk hele dag vrijmaken, maar probeer misschien wel te komen
 

blauwkeut

Forumguru
Ik kan er nu zelf niet bij zijn de 30e, maar als je een O3 met ACC & DSG onder handen krijgt, heb ik een vraag voor je...

Als je dit even leest http://new.skoda-auto.com/en/mini-a...OwnersManualEditionDate=11-2013#!pageId=00358 over de werking van ACC. ACC vertraagt de wagen in een filesituatie tot stilstand (=stopfase). Na een stopfase kan de wagen ook zelf weer vertrekken.

Het 'probleem' is dat die stopfase maximum 2-3 seconden duurt. Dan vraagt de wagen om het rempedaal in te drukken, waardoor de ACC uitschakelt. En als je niet remt schakelt ACC eveneens uit en kruipt de wagen verder. Op zich is het dan niet veel moeite om ACC manueel terug te activeren. Maar voor mij zou het prettiger zou zijn als de stopfase 10-15 seconden kon duren. Dat zou al veel situaties dekken in de praktijk (ja, ik ben zo wat aan het timen geweest ;) ). Daarna hou ik zelf de rem wel aan.

Kun je eens kijken of dat iets is dat aan te passen is?
 

Flem_nl

Forumguru
Het 'probleem' is dat die stopfase maximum 2-3 seconden duurt. Dan vraagt de wagen om het rempedaal in te drukken, waardoor de ACC uitschakelt. En als je niet remt schakelt ACC eveneens uit en kruipt de wagen verder. Op zich is het dan niet veel moeite om ACC manueel terug te activeren.

Dit is bij mij ook de grootste frustratie van het gebruik in een file. Dit is bij andere merken (bijv. Volvo) anders zover ik weet. @Antera Mijn auto staat ter beschikking als je dit wilt testen!
 

blauwkeut

Forumguru
Zelfs de nieuwe Golf VII en Audi A3 doen het op de 'juiste' manier (dit stukje gaat over de 'stopfase'):

Screen_02%202014.08.13%2019.10.28.jpg


(Volledige pdf Golf VII manual op https://dl.dropboxusercontent.com/u/8506076/Golf Mark VII Owners Manual.pdf pagina 226 e.v.)

Het lijkt er wel op dat de knoppen van de ACC iets anders werken bij de Golf? Je moet RES duwen of zoiets? Mocht het omgeprogrammeerd kunen worden zoals te Golf zou helemaal geweldig zijn. Maar goed, als de 3 seconden alleen verlengd kunnen worden, maakt het mij ook niet uit dat de maxidot 'Remmen aub' of zoiets zegt.
 

Antera

Donateur
De tijd zal het uitwijzen er is geen echte planning kan best wel wat tijd in beslag nemen het is niet iets wat binnen een uurtje door gewerkt is
 

Tafkah

Forumguru
Vooralsnog zal ik er zijn...
Wordt wel lastig om mensen te herkennen als je alleen hun nickname kent...

Je kunt mij herkennen aan mijn zwarte leren knickebocker, geel-groene houthakkers shirt met een witte anjer door het knoopsgat en een frans petje op....:D

..... of misschien toch niet, en zul je het moeten doen met een 'vuilniszakken-grijze' SII Combi :maakmegek:
 

blauwkeut

Forumguru
Heb er nog eentje voor de guru's om naar op zoek te gaan :)

Wanneer je drive modus hebt, en de motor draait, dan zie je de gekozen drive modus linksboven in de statusbalk staan van de Columbus:
IMAG0364.jpg


Is dit uit te schakelen zodat je altijd de huidige straatnaam ziet zoals mensen zonder drive modus? Of wanneer enkel het contact aanstaat en de motor niet draait?
Mijn drive modus is ingesteld en ben niet direct van zin 'm te veranderen... En anders druk ik wel op de knop om te kijken in welke stand hij staat... Het gaat uiteraard ook enkel om de weergave, drive modus zelf wil ik wel houden :)
IMAG0363.jpg
 

blauwkeut

Forumguru
Ja, klopt, die is besproken en er is geconcludeerd dat er geen 'zichtbare' instelling is om dat te veranderen. Dus vandaar de vraag of het misschien via VCP/VCDS mogelijk is...
 

ertromp

Forumguru
Bij deze een kleine toelichting op de dag:

Mark (@Antera) en ik willen om 09:00 starten.

Plaats bijeenkomst: Ikea Breda.
Graag verzamelen op buitenparkeerplaats (zie rode pijl)

meeting 30 augustus.jpg

Wat is het doel van deze mini-meet: Uitdiepen en onderzoeken mogelijkheden VagCanPro.
Zo willen we kijken hoe vermoeidheidsherkenning geactiveerd kan worden.
Mogelijkheden op Kessy
Teksten in multimedia systemen
PRCoder mogelijkheden VCP
Enz
Enz.

Daarnaast voor de moeite van de aanwezigen doen we natuurlijk ook wat reguliere instellingen die jullie graag willen :D

Groeten en tot zaterdag de 30e in Breda namens Mark en Erik!!
 
Bovenaan Onderaan