Gevalletje roest!

wimv

Actief lid
Proficiat ! Het zou ook werkelijk te gek zijn geweest als je hier aan het kortste eind zou hebben getrokken.
 

Thegabeman

Actief lid
Super! En dit was zonder verder aandringen na de laatste brief? Fijn dat het zo opgelost wordt!

We hebben in totaal 2 brieven verstuurd. Deze eerste die ziet je op pagina 1 geloof ik en de 2de hebben we om een expert gevraagd maar die hebben ze niet gestuurd alleen een telefoontje en dit mailtje!
 

wimv

Actief lid
Een expert die de hele handel moet uitzoeken kost waarschijnlijk net zoveel als nu de reparatie gaat kosten (denk maar niet dat PON de volle consumentenprijs betaalt). Ook corresponderen met een tegenpartij (rechtsbijstand) kost gewoon tijd en geld. Tel daarbij nog het negatieve effect van een ontevreden klant en je komt al heel gauw op een economische afwikkeling uit. Laat maar maken, da's gewoon goedkoper......
 

Cordoba

Forumguru
@wimv weer een scherpe analyse :thumbsup:

@Thegabeman mooi dat het netjes wordt opgelost, en een pluim voor deze dealer. Overigens een slecht teken dat iets wat eigenlijk zonder discussie en problemen opgelost zou moeten worden, zoveel verbazing en commentaar oplevert, als de 'after sales' naar behoren zou functioneren, zou niemand hier op reageren.
 

MacManiac78

Forumguru
Prachtig! Helaas moest je hier EERST voor in de pen klimmen. Garantie moet gewoon GARANTIE zijn. Ik snap dat niet. Gabe, ik stuur je even een PM.
 

Relaxteb

Nieuw lid
Hoi allen,
Mijn octavia 2 heeft ook last van roest onderaan de bestuurders deur. Het lijkt van binnenuit te komen.
Maar ik heb mijn auto particulier 2e hands gekocht in 2009. Hij is van 2007.
Kan ik dan ook naar een skoda dealer gaan om carrosserie garantie aan te vragen ?
Vind het niet normaal dat een auto van 7 jaar oud spontaan begint te roesten.
 

ertromp

Forumguru
Post eens een foto hier van het probleem wellicht zijn er hier meer die deze ervaring hebben maar ik heb het hier nog niet eerder gehoord.
 

Thegabeman

Actief lid
Zoals ik al eerder hier in de topic zei @Relaxteb "Wie niet waagt blijft maagd!" mocht het niet via de dealer gaan raad ik je aan om het via de rechtsbijstand te proberen. Zo is het mij ook gelukt. Maar ben je er zeker van dat het van binnenuit komt? Suc6!
 

Wild Chocolate

Senior Member
Een expert die de hele handel moet uitzoeken kost waarschijnlijk net zoveel als nu de reparatie gaat kosten (denk maar niet dat PON de volle consumentenprijs betaalt). Ook corresponderen met een tegenpartij (rechtsbijstand) kost gewoon tijd en geld. Tel daarbij nog het negatieve effect van een ontevreden klant en je komt al heel gauw op een economische afwikkeling uit. Laat maar maken, da's gewoon goedkoper......

Of ze realiseerden zich dat de klant het niet op zou geven na het eerdere lulverhaal, en dat ze geen poot hadden om op te staan...

@Relaxteb Je hebt ook als 2e (of 3e of 4e of 10e) eigenaar recht op de garantie. Zoals je bovenstaand hebt kunnen lezen, moet je je ook zeker niet laten ontmoedigen door een negatief antwoord van de dealer of PON.
 
Bovenaan Onderaan