Gevalletje roest!

DimiTator

Actief lid
Ze gaan echt geen €1000 uitgeven aan een labo onderzoek voor een stukje plaatstaal dat hun misschien €200 kost. En daarbij: bewijs eens dat dit door de klant veroorzaakt werd en niet in de fabriek (ontvettingbaden, fosfaatbaden) en andere chemische troep)
Ik heb dat in de jaren 80 meegemaakt. Peugeot gaf toen ook5 jaar roestgarantie op de 205-jes. Ik kreeg dezelfde opmerking van de invoerder. Wel, na een behandeling met zoutzuur werd het portier vervangen.
 

Thegabeman

Actief lid
Nou het antwoord van Skoda Nederland is binnen:

Hierbij reageren wij op uw briefvan 9 januari waarin u aangeeft de belangen te behartigen voor de heer G.L van der Zwaag in verband met een verzoek de beschadigde lak van de Octavia van cliënt op basis van de garantievoorwaarden te kunnen laten uitvoeren.

Helaas moet ik u melden dat het niet mogelijk herstel van de roestschade op basis van de

carrosseriegarantie uit te kunnen voeren, Deze conclusie wil ik u graag als volgt toelichten.

Het verzoek tot carrosseriegarantie is afgewezen op basis van het feit dat het geen doorroesten door

het plaatwerk betreft (d.w.z. dat er roest van binnen uit het plaatdeel komt). Doorroesten door de plaat

komt van binnenuit het materiaal (staal), In dit geval betreft het lakschade en geldt hiervoor een

garantietermijn van 3 jaar.

Verder melden de garantievoorwaarden dat, wanneer een defect optreedt, dit uiterlijk binnen twee

maanden na ontdekking van het gebrek schriftelijk gemeld moet worden bij een officiële SKODAdealer/servicevestiging
In de bijlage stuur ik u een kopie brochure 'SKODA Fabrieksgarantie'.
Inmiddels is de garantietermijn voor de lak van de auto van uw cliënt met zes maanden overschreden,
waardoor herstel op garantiebasis niet mogelijk is.

Om uw cliënt tegemoet te komen in de herstelkosten heeft SKODA-dealer Auto Arena een voorstel
gedaan om tegen gereduceerd tarief de schade te herstellen.

In het vertrouwen u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben, spijt het mij dat ik u geen ander bericht
kan sturen.

Met vriendelijke groet,

Pon Mobiel


Dit is echt een antwoord wat je aan hebt!! Ze hebben het beoordeeld aan de hand van een foto en of ze hebben de medewerker van de dealer gesproken, maar die heeft ook niet verder gekeken dannaar de plekken rond de lampjes want hij heeft de lampjes nog niet eens los gehaald. Knap werk zou ik zeggen!

Ik laat het er niet bij zitten ik verwacht toch minimaal een expert. Maar ik hou jullie op de hoogte!
 

DimiTator

Actief lid
Doom maar verder. Geen schijn van kans! Rechtsbijstandverzekering gaat er zelf niet aan beginnen omdat er een duidelijk garantie met de nodige clausules is.
 

MacManiac78

Forumguru
Oorzaak van deze roest zit hem in het sponsje onder het lampje die ervoor zou moeten zorgen dat er geen water van buiten naar binnen kan. Helaas blijft er in, om en rond dit sponsje altijd vocht hangen.
 

hemi24

Forumguru
Leuk, het is nog dezelfde tekst als die ze m'n zwager 5 jaar terug hebben gegeven!!!

Hij had een VW Caddy waarvan na 4 a 5 jaar de lichtschakelaar in de deurstijl verdween omdat het plaatwerk om de schakelaar wegroestte..! Verder verschenen er op de meest gekke plaatsen bloemkool-achtige bollingen onder de lak.

Garantie tegen roest van binnenuit is dus volgens de definitie van Pon het roesten van plaatstaal van binnenuit het plaatmateriaal. (hoe groot is de kans dat zoiets gebeurt binnen 12 jaar, of überhaupt?!?)
 

RayDelft

Forumguru
De opmerking van WimV is een scherpe. Je constateert de roest door toeval na 3,5 jaar. Het is onwaarschijnlijk dat de roest pas gisteren is ontstaan. Dat proces was allang bezig . Dus ook al tijdens de garantieperiode. Als het lampje toen was stuk gegaan had je het toen gevonden en ook garantie gehad. Dat is het argument waarmee je de dealer in gebreke moet stellen. Je kunt je stelling eventueel met een expertise laten ondersteunen. Doe dit alles schriftelijk en geef de dealer een termijn waarbinnen hij ( met Pon) tot een oplossing moet komen. Pon, hoe arrogant ook, is voor jou geen partij. In je garantievoorwaarden staat ongetwijfeld dat die geldt op voorwaarde van regelmatig onderhoud en inspectie door de dealer etc. Etc. De dealer heeft dus niet opgelet. Ookal kijkt de dealer natuurlijk niet Op deze plek, van de klant mag je dat in redelijkheid al helemaal niet vragen. Kijk ook of recentere modellen een andere constructie hebben op dit punt. Als dat zo is vind je daarin het bewijs dat de plek als probleempjes bekend staat.
 

Thegabeman

Actief lid
De opmerking van WimV is een scherpe. Je constateert de roest door toeval na 3,5 jaar. Het is onwaarschijnlijk dat de roest pas gisteren is ontstaan. Dat proces was allang bezig . Dus ook al tijdens de garantieperiode. Als het lampje toen was stuk gegaan had je het toen gevonden en ook garantie gehad. Dat is het argument waarmee je de dealer in gebreke moet stellen. Je kunt je stelling eventueel met een expertise laten ondersteunen. Doe dit alles schriftelijk en geef de dealer een termijn waarbinnen hij ( met Pon) tot een oplossing moet komen. Pon, hoe arrogant ook, is voor jou geen partij. In je garantievoorwaarden staat ongetwijfeld dat die geldt op voorwaarde van regelmatig onderhoud en inspectie door de dealer etc. Etc. De dealer heeft dus niet opgelet. Ookal kijkt de dealer natuurlijk niet Op deze plek, van de klant mag je dat in redelijkheid al helemaal niet vragen. Kijk ook of recentere modellen een andere constructie hebben op dit punt. Als dat zo is vind je daarin het bewijs dat de plek als probleempjes bekend staat.

[/quote
@RayDelft Bij de Octavia is dit probleem nog niet eerder bekent, maar dit probleem is wel bekent bij de VW Passat aldus de schade afhandelaar van de dealer! Dus op zekere hoogte zijn ze bekent met dit probleem!
 
Laatst bewerkt:

Thegabeman

Actief lid
HEUGELIJK NIEUWS!!! (sorry voor de hoofdletters);)

Heb net dit bericht gekregen van de dealer:


Goedemiddag Gabe van der Zwaag,
Het verheugd mij de auto van u in te mogen plannen voor de herstelwerkzaamheden aan de achterklep.
De datum waarop ik uw auto bij onze schadeherstelafdeling heb ingepland is 05.03.2014.
Verzoek van mijn kant is om de auto rond 08.00 uur bij ons te brengen.

De herstelwerkzaamheden zullen vermoedelijk van 05.03.2014 tot en met 07.03.2014 duren en worden onder
fabrieksgarantie afgewikkeld.
Met vriendelijke groet,
Maurice Karsemakers Garantie-specialist
Auto Arena B.V.
 
Bovenaan Onderaan