@Hetisweergezellig
Bedankt voor je reactie. Het is helaas ontzettend herkenbaar wat je beschrijft. Goed om te horen dat je dealer zich aan de afspraak houdt en nu meewerkt aan een inruil, al is het natuurlijk jammer dat het zover heeft moeten komen.
Bij ons ligt het helaas anders. Hoewel het probleem zich bij ons ook herhaaldelijk heeft voorgedaan én dit alles binnen de looptijd van de fabrieksgarantie is ontstaan, krijgen wij van zowel de dealer als de importeur weinig begrip of oplossingsgerichtheid. De oorzaak wordt, na enkele onsuccesvolle pogingen het defect te repareren, zonder concreet bewijs toegeschreven aan onze rijstijl of aan tankgedrag, wat wij tamelijk frustrerend vinden.
We zijn inmiddels via onze rechtsbijstand verdere stappen aan het ondernemen, onder meer met een onafhankelijke diagnose en juridisch traject. We zouden het heel waardevol vinden om contact te houden met andere eigenaren die soortgelijke problemen ervaren.
In elk geval veel succes met de inruil en bedankt dat je je ervaring hier deelt, het helpt enorm om te weten dat we niet de enigen zijn met dit probleem.