Fout in aandrijfsysteem melding

Ik wil jullie in ieder geval allemaal hartelijk danken voor het meedenken. Ik weet nu duidelijk wat me te doen staat. Ik heb met de dealer afgesproken dat de volgende keer dat de fout optreedt ik de auto om kan ruilen. Dat ga ik dan ook doen. Het probleem zal vast op te lossen zijn maar alleen wanneer je de kunde en het geduld hebt om alles helemaal langs te lopen. Aangezien ik een jaar garantie heb bij de dealer ruil ik hem liever in dan dat er toch 1 dingetje gerepareerd wordt en dat hij dan net buiten de garantie weer in storing schiet. Dan heb ik ineens veel minder rechten dan nu.

@Tees auto is in nov/dec 2023 gekocht. Heeft na twee weken toen gelijk dit probleem gehad. Terug geweest, konden niks vinden. Daarna tot 2 weken geleden geen problemen gehad. Nu hetzelfde als toen na die twee weken echter nu persistent.

Eerst die bougies en injector is proberen en dan verder kijken….. maar wel of niet dealer…. Thats the question…

Tees

Donateur
Welke regio woon je @Matthijs van der Poel? Wellicht kunnen we met je meedenken voor een goede garage die niet ál te ver rijden is. Al kan je met een wagen als deze zelfs nog overwegen wel ver te rijden als je dan een echt goede garage hebt.

Regio Noord,

Tussen Groningen en Drachten in

Blijft vervelend dit. Werkzaam in het buitenland. Vrouwlief vaak alleen met de kids. Dus dan toch maar een jonge auto om geen gedoe te hebben. Helaas .

Fingers crossed dat het de injectie is. Prijzig maar dan wel opgelost. Weinig trek in zo’n lijstje waar ‘hetisweergezellig’ tegenaan is gelopen.

Thanks voor het meedenken

Tees

Donateur
JB Autoservice in Dieverbrug is niet al te ver weg en heeft een zeer goede naam als het op VAG autos aankomt. Zijn er hier een aantal die daar ook vaste klant zijn (@hemi24?).

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben vorig jaar geswitcht van de veel te groot gefuseerde dealer in Assen naar een ex-VW dealer in Oosterwolde (niet al te ver uit jouw buurt): Autokort.
Erg tevreden over. Je zou eens contact kunnen opnemen.

Rallye

Forumguru
Even tussendoor. In ieder geval in één van beide gedeelde documenten is het VIN van de auto te zien. Nou is dit ook door de ruit van de auto te zien, maar er wordt vaak gewaarschuwd om dit niet via internet te delen. Eventueel via een mod het document verwijderen?

Tees

Donateur
Ik snap dat eigenlijk niet...een VIN is niet veel bijzonderder dan een kenteken. Nu weet ik dat er ook mensen zijn die hun kenteken blurren. Maar wat voor informatie zou iemand met een VIN kunnen opvragen die je niet wil dat iemand te weten komt?

iRob1984

Senior Member
Ik heb dezelfde problemen. Ik heb een Octavia First Edition 1.5.
'Storing aandrijfsysteem, werkplaats opzoeken'
Eerste keer dat ik deze storing kreeg was in sept/okt denk ik en toen heb ik de hele winter geen problemen ondervonden.
En nu sinds 2-3 weken nu de temperatuur buiten omhoog is gegaan, kreeg ik deze storing weer
Sinds gister is de opmerking 'Motortoerental maximaal 4000/min' erbij gekomen.
De power is volledig verdwenen, het is net alsof ik maar 50 pk heb ipv 150. Moest op de Brienenoord gewoon terug naar zn 4 omdat ik de snelheid zag terugzakken
Ik had een afspraak voor a.s. donderdag staan, maar heb hem net afgegeven om uit te lezen.
Verder de standaard storingen als Start-Stop systeem, Lane assist, Park assist, Front assist, etc. zijn dagelijks aan de orde. Daar maak ik mij al niet eens meer druk om, het is voornamelijk de irritatie tegenwoordig. Skoda staat echt nog in de kinderschoenen qua techniek. VW groep toch? Wordt tijd dat ze de koppen eens bij elkaar steken, want mn VW collega's hoor ik nooit over storingen.

Bijlagen

• 111.jpg
    111.jpg
    62,3 KB · Weergaven: 5
  • 222.jpg
    222.jpg
    61 KB · Weergaven: 5

Tees

Donateur
Wees gerust @iRob1984, er zit exact dezelfde software in. Het enige is dat uitvoeringen en motorisaties tussen VW en Skoda kunnen verschillen, dus er kunnen combinaties van systemen zijn die alleen bij Skoda (of VW) voorkomen en problemen veroorzaken.

Overigens zeggen deze foutmeldingen niet enorm veel, we zijn benieuwd naar de foutcodes die er straks bij uitlezen uitkomen. Vraag je die even en post je ze hier? Dan weten we ook of jouw probleem gelinkt is aan dat hier besproken of iets heel anders is.

iRob1984

Senior Member
Ik snap dat eigenlijk niet...een VIN is niet veel bijzonderder dan een kenteken. Nu weet ik dat er ook mensen zijn die hun kenteken blurren. Maar wat voor informatie zou iemand met een VIN kunnen opvragen die je niet wil dat iemand te weten komt?
Volgens mij kan je met je het invoeren van je VIN nummer de skoda app activeren, mocht je dat willen. En met de app ook de autodeuren openen...

Tees

Donateur
Gegeven dat de VIN aan de buitenkant te lezen is lijkt mij alleen het invoeren van de VIN om die app te activeren zéér onwaarschijnlijk. Anders waren er al een paar duizend VAG-auros verdwenen met bestemming onbekend...

iRob1984

Senior Member
Gegeven dat de VIN aan de buitenkant te lezen is lijkt mij alleen het invoeren van de VIN om die app te activeren zéér onwaarschijnlijk. Anders waren er al een paar duizend VAG-auros verdwenen met bestemming onbekend...
Je hebt in ieder geval VIN nummer nodig om connectie te maken met je auto. Tis al weer even geleden. Je koopt een auto van €40k, maar deze mogelijkheden zijn maar een jaar geldig helaas. € 70,00 geloof ik voor nieuwe activatie. Heb ik er niet voor over

iRob1984

Senior Member
Ik heb dezelfde problemen. Ik heb een Octavia First Edition 1.5.
'Storing aandrijfsysteem, werkplaats opzoeken'
Eerste keer dat ik deze storing kreeg was in sept/okt denk ik en toen heb ik de hele winter geen problemen ondervonden.
En nu sinds 2-3 weken nu de temperatuur buiten omhoog is gegaan, kreeg ik deze storing weer
Sinds gister is de opmerking 'Motortoerental maximaal 4000/min' erbij gekomen.
De power is volledig verdwenen, het is net alsof ik maar 50 pk heb ipv 150. Moest op de Brienenoord gewoon terug naar zn 4 omdat ik de snelheid zag terugzakken
Ik had een afspraak voor a.s. donderdag staan, maar heb hem net afgegeven om uit te lezen.
Verder de standaard storingen als Start-Stop systeem, Lane assist, Park assist, Front assist, etc. zijn dagelijks aan de orde. Daar maak ik mij al niet eens meer druk om, het is voornamelijk de irritatie tegenwoordig. Skoda staat echt nog in de kinderschoenen qua techniek. VW groep toch? Wordt tijd dat ze de koppen eens bij elkaar steken, want mn VW collega's hoor ik nooit over storingen.
Er zat slijtage en gaatje in de luchttoevoer naar de turbo volgens de dealer. Hier gaan ze iets vervangen.
En.... Noodloop had te maken kunnen hebben dat ik vergeten de dop op het oliereservoir te doen gisterochtend :facepalm:
Verder hebben ze een update gedaan van de software, startknop vervangen (was gescheurd en deels afgebroken) en het chromen ringetje om de versnellingspook was beschadigd, zouden ze ook even naar kijken

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan