Foam'en

CDK

Forumguru
ik las dat je wel een terugslag klep moet monteren , dat je niet rechtstreeks op een drinkwaterleiding mag aansluiten, maar of dat nu echt nodig is....
 

Canon-Eye

Forumguru
denk er trouwens aan om de mengkraan er op aan te sluiten, ik kan tot 40°C gaan heb ik gezien, monteer ik nog wel een thermometertje tussen de gardenakoppeling en de HD.
Monteer zo'n thermostaat-douchekraan - die heeft een beveiligingsstand op 38 graden.
Krijgt je auto het ook niet koud als intussen iemand anders in huis ook even warm water tapt... :D
 

Joske

Forumguru
hahaha ;)

op elke drinkwatertoevoer die binnenkomt in je huis zit zobiezo minstens 1 terugslagklep ;)

is gewoon juridische onzin om hun in te dekken en is enkel van toepassing als je een "waterzuiger" zou gebruiken, dus een slangetje in een regenton leggen of iets dergelijks
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
dank voor de opheldering :D
om de boel te gaan verbouwen in m'n keuken om warm water uit de buitenkraan te krijgen zie ik niet zo zitten, dus ik doe het maar gewoon met koud water ;)
 

EdK

Forumguru
Gewoon een gardena aansluiting kopen en die zijn er ook met keerklep.
Te herkennen aan de pijl op het rode ontgrendel gedeelte.
 

Joske

Forumguru
ik kan warm water in de garage nemen, aan mijn oprit dus, is wel een voordeel

trouwens met die APC zal het vuil zobiezo wel lossen! ;)
 

CDK

Forumguru
APC ga ik niet gebruiken, vandaag carclean forum doorgespit en naar het schijnt laat dat een aanslag achter, die er weliswaar met kleien wel weer af gaat, maar is niet de perfecte manier, schijnt niet goed voor je lak te zijn....
 

Joske

Forumguru
goed dat je het zegt!

alleen de super-snowy-white-christmas-foam dus?

of hoe noemde dat beest nu weer? :deuk:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
yup, die komt op de bestellijst :jaja:

maar wel geen 5 liter hoor... daar kan je 5 jaar auto's mee gaan foamen :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
ik ga m'n ogen maar eens sluiten voor vandaag..., morgen 4 uur loopt de wekker weer af :banghead:
weltrusten hè ;)
 

Cordoba

Forumguru
ik las dat je wel een terugslag klep moet monteren , dat je niet rechtstreeks op een drinkwaterleiding mag aansluiten, maar of dat nu echt nodig is....


Is officieel wet, om te voorkomen dat vuil water uit apparaten terug kan stromen het leidingnet in, en zo allerlei vervuiling/infecties in het leidingnet brengen.

Overigens warm water kan ook je beschermlagen (sealant/wax) wel eens extra snel laten verdwijnen doordat wax zacht wordt bij hogere temperatuur. Ik verwarm ook mijn wax vóór ik het aanbreng, om zo een mooiere dunnere laag aan te kunnen brengen. Ander punt van aandacht: door de HD pomp wordt het water ook warmer, vergelijk het ook maar met een turbo. Bij een HD-pomp gaat er veel minder water door dan door een gewone tuinslang, maar ongeveer het volledige vermogen van de pomp gaat uiteindelijk in de vorm van warmte het water in.
 

CDK

Forumguru
@Corné de Kluijver Waarom én een gallon en een (ongeveer) halve liter Spray & Wipe besteld?
Sorry @Cordoba het is dat ik terug zat te lezen, maar op de 1 of andere reden is jouw berichtje niet gezien door mij, maar de reden dat ik van alle grote verpakkingen ook een kleine verpakking gekochtbheb is om bij te vullen, de handzame verpakkingen gebruik ik bij het detailen ;)

Ik ben benieuwd wat je als extraatje krijgt bij Carclean Corné, ik gok op een peluche verde doek of een 3-pak piccolo nero.
Ik ben ook benieuwd wat ik en of ik bij beide bedrijven iets extra's krijg, bij www.driven2shine.eu kreeg ik in het verleden inderdaad wat doeken cadeau. Ik zal het hier posten, vandaag hoop ik het binnen te krijgen.
 
Bovenaan Onderaan