Foam'en

Joske

Forumguru
maar ik las ook iets over verschillende dosering qua foam/apc verhouding op carclean ifv een sterk vervuilde wagen of enkel als een prewash..

wij zijn toch leken op het gebied van detailing é :D
 

Waalko Kramer

Forumguru
Vandaag de fabia gewassen en dus ook gefoamed.
vriendin vind dat leuk dus die mocht het doen, alleen het dak kan mn ukkie niet bij.
Foto550-GOHY8IEV.jpg

Foto550-MCIUSZQS.jpg

Foto550-YKWGV3YD.jpg

Velg na het foamen
Foto550-ICYYQISB.jpg

Daarna even afspuiten, is geen velgen reiniger/borstel aan te pas gekomen.
Foto550-NBZDBVZD.jpg

bling
Foto550-7UMFD3SU.jpg

(laatste foto is wel een wasbeurt, glaze en sealent laag verder)

Beste @smutzkanone woon je in de omgeving van Zaandijk (Zaanstad).
Kan ik mijn Fabia ook een keer bij je brengen om hem te laten foamen?

Mooi hoor....
 

smutzkanone

Forumguru
Ik woon zon beetje aan de andere kant van het land.
APC bijvoegen is niet noodzakelijk hoor.
En volgens mij schuimt supasnowfoam nog iets harder.
Zo zijn er verschillende merken foams, sommige 5 liter cans kosten net zoveel als een 1 liter fles, maar van die 1 liter fles hoef je misschien maar 50 ml te gebruiken.
Op de foamgun zelf kun je de hoeveelheid van mengsel dat wordt opgezogen instellen,dus kun je de verhouding ook nog wat regelen.
 

H@RM

Senior Member
Ik vind jullie nogal fanatiek met APC 100ml!!! mee mengen bij het foamen
100ml gooi dat in een meg's mengfles en je hebt een mengverhoudig van meer dan 1:10 (om maar even aan te geven hoe sterk je het mengt

Met Poorboy's world APC mag je wel helemaal oppassen. Die is een stuk geconcentreerder. Met een mengverhouding van 1:7 Dus 1 deel product 7 delen water is het te gebruiken als engine cleaner

Met deze verhoudingen word de wax/ sealent laag behoorlijk aangetast.
Of je moet het niet erg vinden om na iedere was beurt je auto opnieuw in de wax te zetten.


Kijk eens naar de per product aangegeven mengverhouding. De Bilthammer foam kun je verdunnen tot 1:100 (licht vervuilde oppervlakte) Dus normale vervuiling 1:50?
Oke geen dikke schuimlaag of wat dan ook. Maar wel veilig je lakbescherming.

Voor de gene die nu met de gedachte aan het spelen zijn om ook te gaan foamen. Ga opzoek naar een foam met een lagen Ph-waarde en dus waxvriendelijk is
 

smutzkanone

Forumguru
Ik gebruik foam ook alleen maar als ik ook van plan ben om een nieuwe sealend/wax laag aan te brengen.
Als ik alleen maar wil wassen meng ik gewoon autoshampoo erbij.De werking is dan wel een stuk minder, en misschien zelfs overbodig, maar ik vind het gewoon leuk.
Ook al heeft sealent een standtijd van 3 maanden,als ik de tijd heb gaat er gewoon om de 4 a 6 weken een nieuwe laag op.glaze opbrengen en afnemen en dan een sealant op opbrengen en afnemen is een uurtje werk.Tussen de lagen door ff wat trims doen of het interieur,wat toch gebeuren.
Als ik een wax veilige foam heb gevonden ga ik ook bij elke wasbeurt foamen
 

CDK

Forumguru
Zoals in de vorige post al zichtbaar heb ik maar direct een groot verpakking (5 liter) Artico Magico Snow Foam van Monello aangeschaft, die is veilig voor Wax en Sealants (ph 7) deze was bij www.carclean.nl uitverkocht, dus heb ik die bij www.wax-on.nl besteld, om bij beide leveranciers geen verzendkosten te hoeven betalen de bestelling opgesplitst, voor toekomstige kopers, let op er zit prijsverschil op sommige producten van centen tot meerdere euro's per eenheid.
 

Cordoba

Forumguru
@Corné de Kluijver Waarom én een gallon en een (ongeveer) halve liter Spray & Wipe besteld? Ik heb eerst zo'n 473 ml fles gekocht, en toen na een aantal maanden bleek dat het toch wel hard ging, bij een aanbiedings actie een gallon gekocht (heb daar iets van 32 euro voor betaald). Ik ben benieuwd wat je als extraatje krijgt bij Carclean Corné, ik gok op een peluche verde doek of een 3-pak piccolo nero.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

smutzkanone

Forumguru
nee ,ik gebruik altijd ex-p.
Maar dat je dus wel de black hole sealed,want bij de eerste was/regenbui is die weer van de auto.
Ik vind de detailspray van smartwax( die blauwe) erg fijn.
fijne geur en goede glans en erg fijne sprayfles. Vind m ook lang niet zo vettig uitpoetsen als bv de dodojuice red mist.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat een heel groot deel van de Black Hole gebruikers standaard ook de Exp als sealant gebruikt. In het eerste anderhalf jaar alleen black hole en exp als sealant gebruikt op de Fabia, later de Collinite 845 als wax toegevoegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

smutzkanone

Forumguru
Ik was bij mijn laatste bestelling bij carclean even aan het optellen gegaan met alle eerdere bestellingen erbij, dat en een HD en een roterende poetsmachine en pads ,en dan kom je op een bedrag dat je toch wel ff moet slikken
 

CDK

Forumguru
vanavond is de Nilfisk HD reiniger bezorgd, morgen verwacht ik de foamkit, de Monello Aritico Magico Snow Foam en nog wat andere producten, misschien aankomend weekend eens testen :jaja::D
 

Joske

Forumguru
olalala :D

ik heb deze morgen mijn compacte Nilfisk mogen ontvangen, leuk toestel, mooooi blauw ook :D

testen ben ik jammergenoeg nog niet aan geraakt.. ben wel een shampoo gaan halen van Auto Glym en ga voor de aardigheid de meegeleverde opzetbare plastic fles eens gebruiken om te zien wat het nu juist doet. Wassen met zeep.. of inschuimen. Ben benieuwd, maar gok gewoon op het eerste ;)
 

CDK

Forumguru
@Joske, de foam gebruik je om de zwaarste vervuiling in te kapselen en na inweken met de HD af te spuiten, daarna nog gewoon met de hand wassen é ;)
dat foam potje ga je niet veel aan hebben denk ik, want je kan daar niet meer of minder foam mee instellen zag ik daarstraks, ook las ik op Carclean dat het daardoor zeer snel inzakt en weinig tot geen effect heeft.
Maar proberen kan nooit kwaad en ervaring is de beste leermeester toch? :jaja:
 

Joske

Forumguru
yup :jaja: en anders, zoals ik al zei: wordt het gewoon afspuiten met zeep er ineens bij. Handje-wassen hoort er natuurlijk altijd nog bij achteraf ;)

maar dan zal er toch al een hoop vuil/zand/troep af gewassen zijn waardoor de kans op swirls minimaliseert (wat eigenlijk mijn grootste zorg is..)

denk er trouwens aan om de mengkraan er op aan te sluiten, ik kan tot 40°C gaan heb ik gezien, monteer ik nog wel een thermometertje tussen de gardenakoppeling en de HD. Dan is het wel helemaal ideaal denk ik dan ;)
 

CDK

Forumguru
in mijn geval is dat een beetje lastig, maar ik mag tot 60 graden, dan krijg je hem wel schoon hoor, maar vrees dat je dan ook de beschermlagen er mee afstript.
 
Bovenaan Onderaan