Foam'en

smutzkanone

Forumguru
Vandaag de fabia gewassen en dus ook gefoamed.
vriendin vind dat leuk dus die mocht het doen, alleen het dak kan mn ukkie niet bij.
Foto550-GOHY8IEV.jpg

Foto550-MCIUSZQS.jpg

Foto550-YKWGV3YD.jpg

Velg na het foamen
Foto550-ICYYQISB.jpg

Daarna even afspuiten, is geen velgen reiniger/borstel aan te pas gekomen.
Foto550-NBZDBVZD.jpg

bling
Foto550-7UMFD3SU.jpg

(laatste foto is wel een wasbeurt, glaze en sealent laag verder)
 

Joske

Forumguru
Wat gebruik je van hoge druk merk? En een apc van ...? Of ander productje?

Resultaat is top :thumbsup:
 

smutzkanone

Forumguru
ik heb een nilfisk ( geen karcher omdat die een kunstof pomp hebben), een heavy duty foamspuit en ik gebruik 200 ml Bilt-Hamber foam op een volle fles warm water.Als ik daar 100 ml APC bij meng krijg ik een nog veel dikkere schuimlaag die ook langer blijft "plakken"is mijn ervaring.
De vervuiling nu was alleen Sahara zand en bloesem, dus vond ik de apc toevoeging niet echt noodzakelijk.
 

Joske

Forumguru
Bij de duurdere karchers zitten ook veel meer onderdelen die in messing uitgevoerd zijn. Wat kost zo een Nilfisk? Type? ;)
 

smutzkanone

Forumguru
is een c120.6
via zon aanbiedings site voor 100 euro incl die zooi die je erbij krijgt( eigen merk amper werkende foamgun, riool slang, terras reiniger etc)
Voor het foamen is ie ideaal.
 

micky

Forumguru
nu ben ik best een poets freak, maar wat is foamen, waar koop ik het en wat heb ik eraan, bij het idee wordt ik wel al blij, gewoon omdat het er professioneel uit ziet hahaha
 

Noord26

Forumguru
Foamen is niets anders als sop in vloeibare vorm aan je slang (met hoge druk) koppelen waarbij door de spuitkracht het geheel als schuim op deauto terrecht komt. Dat weekt na wat minuten vrijwel al het vuil los. Gebruik het zelf ook. Werkt perfect en ook snel.

Je ziet goed op de 2e foto hoe het werkt.
 

micky

Forumguru
oke, dankje maar wat is de beste schuim en waar koop ik het, ik heb een karcher hogedrukspuit (een wat zwaardere) :)
 

Noord26

Forumguru
Karcher heeft zelf ook een middel. Je zal even moeten Goog'len om het te vinden. Wat passend is voor jou type.

Hier iemand die zijn RS met een Karcher systeem onder handen neemt.

 

CDK

Forumguru
Ziet er goed uit! :thumbsup: Ik ben ook in de race voor een hogedruk spuit, waar wil ik hem voor gebruiken?
1) auto wassen / foamen
2) tuintegels schoonmaken met zo'n terras reiniger
Welk type kan ik dan best aanschaffen van Kärcher danwel Nilfisk?
 

Joske

Forumguru
Mijn voorkeur ging voorheen naar Kärcher maar op industrieel gebied zie ik Nilfisk ook regelmatig passeren, dus ben er zelf ook niet helemaal uit.. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
Ziet er goed uit! :thumbsup: Ik ben ook in de race voor een hogedruk spuit, waar wil ik hem voor gebruiken?
1) auto wassen / foamen
2) tuintegels schoonmaken met zo'n terras reiniger
Welk type kan ik dan best aanschaffen van Kärcher danwel Nilfisk?

ik heb een maand of 2 geleden weer een karcher aangeschaft, een super aanbieding bij de Wehkamp, heb even gekeken, maar hij bestaat al niet meer, hier is hij wel te bestellen:
http://www.slimkopen.nl/karcher-hogedrukreiniger-k3-348.html

voordeel is de terrasreiniger die erbij zit, die werkt overigens echt goed.

de huidige aanbieding bij de Wehkamp is:

http://www.wehkamp.nl/huishouden/ka...r-k3-car-hogedrukreiniger/C27_7GP_HG5_200045/

vergelijkbaar apparaat, maar hier zit de foamer er al bij, ook niet verkeerd, alhoewel die goedkoper is dan de terrasreiniger los.

Ik ben er super tevreden mee, mijn vorige karcher heeft het 12 jaar vol gehouden met gemiddeld 3 auto's en een caravan plus de tuin, dus zijn uurtjes heeft hij echt gemaakt.

overigens weet ik dar de Nilfisk's ook echt heel goed zijn, maar heb er zelf nooit 1 gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
ik bedoel dat de foam die jij aangeeft slecht is voor de waxlaag dankzij de hoge PH waarde..?? overigens spuiten wij toch allemaal met voldoende afstand onze bolides af mag ik hopen :)
 
Bovenaan Onderaan