Foam'en

Cordoba

Forumguru
@Desperado ingevreten plekken kunnen tot op het kale staal doorlopen (nu ja de zinklaag). Als je zo'n plek goed bekijkt, bijvoorbeeld met een vergrootglas, dan zie je allemaal barstjes in de lak, met opstaande breukrandjes (craquelee effect). Ik had op mijn auto bij aankoop zo'n plek op de motorkap met een doorsnee van zo'n 15 cm. Door polijsten is de plek veel kleiner geworden (de randen waren niet zo diep ingevreten), en bovendien veel minder zichtbaar. De clou is om dergelijke plekken te polijsten en zo veel netter te krijgen, zonder door te gaan totdat je door de blanke lak bent. In eerste instantie ben ik handmatig begonnen, en al een flinke verbetering behaald, ook omdat je bij handmatig werken lokaal veel druk kunt uitoefenen en zo behoorlijk effect behalen. Later opnieuw machine-matig gedaan door Dennis/Dibbuz van Carclean bij een workshop: mijn auto was uitgekozen als demonstratie object, en door gebruik van lakdikte meter ook geen risico van te ver polijsten.

@EdK met die dingen maak je het gat in de 'bird' alleen maar groter, dus nog grotere flatsen. :D
 

smutzkanone

Forumguru
als je een auto gaat wassen met eenaangekoekte plek erop,is het slim om er eerst ff 10 minuten een natte doek op te leggen om het los te weken,daarna was je het er veel makkelijker af.daarna ff kleien om echt alles eraf te krijgen en dan idd polijsten.het zelfde als een testspot maken,dus juiste middel met juiste pad proberen
 

EdK

Forumguru
Ja en dan glimt hij je weer tegemoet en komt die schijtlijster weer langs die je wagen weer onderschijt omdat zijn WC weer schoon is....

Heb ooit met een reiger ( god heeft zijn ziel ) gehad , kom uit de wasstraat vandaan ( die niet krast ) en rij genietend van t zonnetje op de schone motorkap richting huis en zie ik erg laag een reiger overvliegen ..
Zo'n mooi gezicht op dat moment, totdat dat kreng opeens 180 draait in de lucht en precies gemikt zijn hol opentrekt en mijn portieren aan linkerzijde onder zaten van zijn shit.

Wel het genieten was geheel over en stond ik uiteindelijk nog met een emmer en spons voor de deur mijn deuren en ramen schoon te maken.
Sindsdien is er voor mij maar één remedie, afmaken die krengen zodra ze in een straal van 100 mtr van me wagen komen....
 

Cordoba

Forumguru
Verkeerd gehoord @EdK, ik ben nog van de dienstplichtige generatie.:tongue: Ik moet geloof ik nog steeds op rapport komen omdat ik de SMA voor gek heb gezet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Wel @Canon-Eye ik ben uitgegaan van mijn eigen tuinslang die in schuur hangt en daar heb ik een koppeling met waterslot op zitten en zit de pijl op en laat alleen door in richting van pijl en de andere zonder pijl die laat aan beide zijde water door !
Die pijl heeft er echt niks mee te maken - ik heb diverse koppelingen van uiteenlopende leeftijd, de recentere (ook zonder klepje) zijn met witte pijl, een behoorlijk oude heeft een (niet afwijkend gekleurde) pijl in reliëf. Kijk anders nog even hier en let goed op de plaatjes...

Zodra je die koppeling van jou (met pijl én waterslot) aansluit op bv. een los kraanstuk ("Waterdiefje") of zo'n verleng- of driewegkoppelstukje wordt het klepje opengedrukt en kun je er van beide kanten doorheen blazen.
Dus hij zal, als dat kraanstuk op een kraan geschroefd zit, ook gewoon water doorlaten. :jaja:
 

smutzkanone

Forumguru
Ik heb deze week mijn oprit opnieuw bestraat, dus allebij de autos compleet onder het stof.
Omdat ik toch de HD had staan om stenen schoon te spuiten, meteen maar ff de Subaru stofvrij gemaakt.
Foamgun eraan en 200ml kruidvat autoshampoo op een mengfles water.
resultaat.
Foto550-RB8GII86.jpg

Zoals verwacht een waterig schuimstraaltje.
Foto550-Z83VKEDQ.jpg

Ik heb dit ook al eens met 200 ml super slick en suds gedaan,en dan krijg je veel meer schuim dat ook langer blijft "plakken". (niet te vergelijken met echte foam natuurlijk)
Foto550-ISGULLDR.jpg

Zier er ongeveer het zelfde uit als met de emmer en de washmit wassen vlak voor het afspuiten.
Foto550-BADZGJP4.jpg

Resultaat :
Foto550-AI6GLGCY.jpg

Scooby weer stof-vrij.
Echte reflecties/glans zijn ver te zoeken, want deze auto heeft wegens tijdgebrek al ruim 3 jaar geen echte detailbeurt meer gehad ( staat in de planning)
 

Desperado

Forumguru
Mooie auto. Die zou naast mijn Skoda op de oprit mogen staan.
En die glans......als die van mij zo glanst ben ik al heel tevreden :D
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat het verschil met de Poorboys shampoo (Super Slick & Suds) en de kruidvat shampoo de concentratie van de shampoo is: met 200 ml PB-SS&S kan ik minstens een jaar m'n auto wassen, dus dat geeft wel iets aan.

Gebrek aan glans bij de Subaru kun je vooral zien doordat de reflectie op de frontspoiler erg mat is, mijn Faab moet ook weer een was- en detailbeurt hebben, maar doordat ik steeds óf geen tijd heb, óf het geen weer is, nog niet gebeurd. Daar staat tegenover dat ik vrijdag op de 4e etage op het werk stond, en dat de Faab er uit sprong qua glans op de parkeerplaats, slechts een paar auto's die in de buurt kwamen, maar die waren bijna 10 jaar jonger en pas gewassen zo te zien.
 

smutzkanone

Forumguru
je merkt zowieso al dat PB's veel meer schuimt en zachter aanvoelt tijdens het gewoon wassen dan die budget shampoo's
 

Noord26

Forumguru
@smutzkanone Sommigen auto's zijn blijvertjes en dat is er zo eentje! ;)

Maar met betrekking tot foamen: welk merk foam gebruiken jullie het liefste in welke verhouding?
 
Laatst bewerkt:

h dejong

Actief lid
Ridley
Als ik me niet vergis zelfs 49000 gulden.
55000 klopt ook maar dan kreeg je ook airbags en ABS

De concurrent, Lancer Evo, kostte meer dan 100k gulden zonder garantie
 
Bovenaan Onderaan