Foam'en

smutzkanone

Forumguru
zag m ook staan.dat heb ik er ook voor betaald.
Om te foamen is ie ideaal, voor het echte zware werk is ie misschien iets te licht.
het is echt maar een klein dingetje.
foamgun kost 45 euro,en een can foam vanaf 20 euro.dus voor een 170 euro kun je naar hartenlust foamen.
 

smutzkanone

Forumguru
Ik heb de foam kit heavy duty ( kijk maar ff op carclean.nl), dat is de enige waar ik ervaring mee heb.
Ik heb tot nu toe ook alleen de bilthammer foam gebruikt, maar ik wil ook een wax vriendelijkere foam erbij.
het schijnt dat de chemical guys honeydew ook erg lekker schuimt en de wax intact laat.
 

Joske

Forumguru
daar gaat ook mijn voorkeur naar uit, de heavy duty foamer

http://www.carclean.nl/product/Carclean_nl/Foam_Kit_Heavy_Duty_voor_Nilfisk_Alto_AB1728_100657

Carclean_nl100657.jpg
 

smutzkanone

Forumguru
die monello ziet er op de kleur na het zelfde uit als die van mij.Incl die monello fles,alleen zit er ook een grotere fles bij (zoals op de foto van joske).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Afgelopen week wat merken en types in mijn handen gehad om te kijken wat voldoet aan de wensen en een bedrijfje dat echt service kent (met betrekking tot vragen en eventuele garantie). Vrouwlief begint nesteldrang te krijgen (lees: schoonmaakdrang) en daardoor moest het eentje worden die aan voelde alsof hij minimaal 10 jaar mee zou gaan. Toch ook een Nilfisk geworden, van het nieuwste type met 10m extra flexibele slang op een haspel met rolgeleiding. Type 145.3-10 H PAD X-tra (wat een mond vol voor een reiniger..):

https://www.vvs-online.nl/webshop/h...fisk-e-145-3-10-h-pad-x-tra-hogedrukreiniger/

1393279748934Nilfisk_E145_3-10_H_PAD_XTRA.jpg


Nu nog eens ervaringen lezen wat als foam goed werkt. Heb nog de nodige spullen in huis om de auto eens echt een keer schoon te maken die ik voor mijn verjaardag gekregen had. Zoals Poorboys World Super Slick @ Suds, Black Hole, Collinite Wax en Dodo Juice klei + Born Slippy. Nooit geweten wat het allemaal inhield. Maar ik zie nu pas dat het allemaal top producten zijn als ik fora door lees.

Laat die voorjaars-schoonmaak maar beginnen!
 

CDK

Forumguru
mooi apparaat @Noord26 kijken wie hem het eerste gaat gebruiken, misschien ga ik het morgen doen als het weer een beetje meezit, het is er nog steeds niet van gekomen o.a. door een rug die wat tegenstribbelt....
 

Noord26

Forumguru
Misschien die reiniger op je rug laten zetten zodat de spieren wat los komen? @Corné de Kluijver. Ik loop zelf ook al maanden bij de fysio (manueel therapeut, aka 'de kraker') om de bovenste wervels los te krijgen helaas..

Ik moet de HD eerst nog binnen krijgen. En een fatsoenlijke slang kopen van de kraan naar de HD + foam aanschaffen. De huidige is zo enorm stug dat die achter elke hoekje blijft haken en altijd in de knoop zit. We hebben geen buitenkraantje en de aansluiting komt vanuit de bijkeuken, welke middenin het huis zit. :arghh:
 
Laatst bewerkt:

smutzkanone

Forumguru
kun je niet een vaste aansluiting naar buiten maken dmv een tyleen/pe leiding, met een kraan aan je (waarschijnlijk) koperen binnenleiding bv.
Dat maakt het ff wassen gewoon zoveel minder omslachtiger,dan telkens weer die slang van binnen naar buiten te rollen.

Voor slangen en koppelingen en spuitpistolen ( vergeet gardena maar kijk naar gillmour) ga ik altijd naar agrarische of meer "industrieel" gerichte zaken, die hebben vaak wat dikkere maar toch soepelere slangen dan bv de lokale bouwmarkt.
 

Noord26

Forumguru
Een buitenkraantje is wel te maken hoor. Maar wil er niet zoveel meer in steken. We staan in de planning om te gaan verhuizen. Mocht de verkoop gaat lukken. Daarnaast is het maar een klein huisje en is die slang in een paar minuutjes uitgerold. Volgende pand moet naast een garage ook een eigen oprit hebben.

@Corné de Kluijver , heb dezelfde foamgun van Monello besteld als wat je hier al aan gaf. Zoveel keuze is daar niet in. En foam van Monello. Spullen om de auto netjes te krijgen beginnen al een aardige plaats in te nemen in de garage. Nu nog even wachten tot alles binnen is en dan aan de gang ermee.

;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Familie v Buuren heeft nog wat optrekjes met oprijlaan te koop staan....moet je alleen wel 100mtr tyleen bestellen om van hoofdkraan naar garage te komen....
 

smutzkanone

Forumguru
Foto550-4HYROURU.jpg

kia rio van mijn schoonouders.
200 ml autobrite en 50 ml apc, geeft een lekkere foam.
De auto is nogal verwaarloosd kwa wassen/poetsen vandaar de apc.Ik merk dat er duidelijk verschil zit tussen wel een geen apc toevoegen, aan de foam zelf maar ook aan de werking.zeker op de wielen.
Ik heb per ongeluk ook een beetje over de buurvrouw gespoten :jaja:
 

Canon-Eye

Forumguru
Familie v Buuren heeft nog wat optrekjes met oprijlaan te koop staan....moet je alleen wel 100mtr tyleen bestellen om van hoofdkraan naar garage te komen....
Ik zie ervan af, want dan kom ik bij slecht weer alsnog zeiknat thuis na de auto in de garage te hebben gezet...
 

smutzkanone

Forumguru
ja All Purpose Cleaner ( sterk geconsentreerd "schoonmaakmiddel"), ik gebruik 1:4 met water in een sprayfles voor sterke vervuiling en 1:10 met water voor lichte vervuiling.
gemengd met foam krijg je een beter plakkend schuim en ontvet het beter, is mijn ervaring.
het is vrij "aggresief"spul dus je moet er wel mee oppassen
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan