Fluittoon bijgeluid

Ik al 13400 . :deuk:
Hoe vinden jullie de airco/kachel werken ?
Ik vind de wagen S'ochtens maar bar koud , kachel op 22 stoel op standje 1 ..
Of zal het aan mij liggen ..?
 

Kogamyata

Senior Member
@Joske Ik heb me vergist. Het was de F2. Maar is dat gewijzigd dan. Meerderen hebben die fluittoon gehad en later versaken van binnenventilator.
@internetboarder Er is bij de Fabia 2 vaak gesproken over slechte opwarming. Dat is in topics behandeld, welke weet ik niet meer. Zelf heb ik daar ook eea over geschreven. Het zou te maken hebben met de zeer zuinige motoren, waar zoveel mogelijk warmte in bewegingsenergie wordt omgezet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

FabiaLicious

Actief lid
Bij mij is de fluittoon ook te horen en lijkt erger te worden, heb inmiddels 10K gereden, ging op zoek op ons mooie forum
en kwam hier terecht.
zijn er nog meer die het verhaal van FII TDI " koolfilter in het brandstof systeem deze geluiden kan veroorzaken" kunnen bevestigen? ik wil het ook bij mijn dealer gaan aankaarten
 

Canon-Eye

Forumguru
@FabiaLicious , ik citeerde een stukkie tekst van jou waarin duidelijk een "F II TDI" wordt genoemd.
Als daar ook F3 (of III) had gestaan, zou ik natuurlijk niet hebben gereageerd...
 

Cordoba

Forumguru
Dit geluid komt bekend voor (constante snelheid, lage motorbelasting). In eerste instantie werd dit door mijn dealer afgedaan als een typisch TSI geluid. Het zou bij de auto horen. Dit was echter niet wat ik me van mijn nieuwe auto voorgesteld had.

Afgelopen week wederom melding gemaakt van dit geluid. Vanuit Skoda is een instructie naar de dealers gestuurd dat het koolfilter in het brandstof systeem deze geluiden kan veroorzaken. De auto is terug geweest naar de werkplaats en het probleem is naar tevredenheid verholpen.

Succes.

@Helmond42 Joop het ging over het forumlid met de nickname "FII TDI"
 

servies

Forumguru
En het is niet beperkt tot de Fabia III.
Het is gewoon een 'probleempje' met de 1.2TSI 66kWh motoren...
Mijn Rapid heeft het ook en het begint irritanter te worden. Ik denk dat ik van de week maar eens bij de dealer langs ga...
 

fabtdi

Lid
Ik ben bang dat het een TSI probleempje is.
Op het Duitse Yeti forum blijkt het ook bij de 1.2 TSI 81 kW en bij de 1.4 TSI 92 kW voor te komen en dan niet alleen bij Skoda maar ook bij de andere VAG merken.
voor Volkswagen schijnt er een andere slang ter vervanging van de ribbelslang te zijn, maar die is er nog niet voor (voor zover mij bekend) Skoda.
In de onderstaande link naar een bericht op het Duitse Yeti forum is er een lid die de ribbelslang met kabelbinders heeft vastgezet en daarmee van het probleem af is. Er staan ook foto´s bij van de boosdoener bij de Yeti
http://www.yetiforum.de/wbb3/index.php/Thread/10683-Hochfrequentes-Signal-hoerbar/

overigens hoor ik het geluid ook bij mijn 2 dagen oude Yeti 1,4 TSI 92 kW
 

FabiaLicious

Actief lid
@fabtdi dank voor de verwijzing, en inderdaad daar en op het polo forum gaat het om de vergelijkbare klacht.

ik maak er een documentje van en ga er mee naar mijn dealer.
Tnx
 

Supernaturol

Actief lid
Ik heb ook een soort gelijk probleem met een caddy. (Bouwjaar 2016 2.0tdi) Bij constant 120km per uur rijden hoor ik ook een een fluit toon. Maar als ik dan de koppeling in trap is het weg. Rij ik 123km of 119km per uur is het ook weg.
 
Bovenaan Onderaan