Fluittoon bijgeluid

DeNnZ

Forumguru
@fraction1
Ik heb dus exact hetzelfde geluid bij mn Rapid 1.2TSI.
Nu is er onder garantie de airco pomp gewisseld, maar het geluid blijft bestaan.

Nu schrijf jij over de slang.. Hoe komt het dat het geluid (in elk geval bij mij) weg gaat zodra ik de airco uitzet?

Edit, ik heb even gekeken, maar bij mij is er geen geribbelde slang te vinden, ja, wel, 1... Maar die gaat naar het reservoir van de rem vloeistof.
 
Laatst bewerkt:

Fabbie

Nieuw lid
Hallo, net als het vorige bericht is de fluittoon bij mijn Fabia er alleen met de airco aan. Bij de dealer eerst de airco opnieuw gevuld en daarna nieuwe aircopomp geplaatst. Beide hebben niet gebaat. Als ik alle reacties goed begrijp kan het dus niet die geribbelde slang zijn aangezien die permanent een fluittoon veroorzaakt, met en zonder airco. Heeft nog iemand een tip, oorzaak voor ik weer terugga naar de garage. Alvast dank!
 

fraction1

Nieuw lid
Lees nu pas de berichten, excuses. uiteraard ,kan ikniet beoordelen waar t geluid bij jullie vandaan komt, kan alleen uit eigen ervaring mededelen dat de fluittoon uit t filmpje exact overeen kwam en zich voor deed op t moment dat ik een constante snelheid reed op CC of stabiel t gaspedaal ingedrukt had. Bij mij is t verholpen dmv t vervangen van die betreffende geribbelde slang zoals ik heb vastgelegd. Die toon was niet continue aanwezig, alleen boven bepaalde snelheden.
 

REV20

Lid
Had zelf ook het fluitsignaal / fluittoon uit mijn fabia 3 uit 03-2015 1.2 TSI
.......

Wat geweldig om dit te lezen, ik heb ook EXACT dit piepgeluid uit mijn Fabia 3 First Edition uit 06/2015. Airco aan of uit maakt niet uit. Ik ga hiermee binnenkort eens naar de dichtstbijzijnde Skoda-dealer omgeving ZO-brabant en hoop dat het daarna is opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vond dit topic bij toeval en ik had ook last van dat irritante fluit signaal. Maar dan alleen bij een constante snelheid, dacht dat 't lag aan een elektrische component of iets dergelijks. Blijkt het dus een slangetje te zijn! :oops:
 
Bovenaan Onderaan