D
Deleted member 12686
Elke garage met een beetje goeie monteur zal het probleem kunnen vinden, zeker geen noodzaak om naar de dealer te gaan of het moet garantiewerk zijn.
. Het oliepeil was ruim binnen de grenzen dus heb ook maar 300ml bijgevuld.@ertromp
Die is helemaal schoon, alsmede de peilstok.
Ik begrijp dat de sludge ook kan ontstaan door veel korte ritten. Ik heb de auto in november 2013 bij een handelaar gekocht met slechts 1 vorige eigenaar. De auto heeft "maar" 51k op de teller staan nu, dus het zou me niet verbazen als er inderdaad vaak korte ritten mee is gemaakt.
Er wordt elders geadviseerd om de koelvloeistof tot niet iets boven de max aan te vullen doordat de sensor wellicht niet helemaal goed meer is. Dit zou dan in ieder geval het probleem van het knipperende lampje moeten verhelpen. De zoetige lucht is daarmee uiteraard niet verholpen, alhoewel ik moet zeggen dat de geur uit het reservoir niet (echt) hetzelfde is als de lucht in de auto. Tevens komt er ook geen witte rook uit de uitlaat.
Een tweede (derde?) wellicht gerelateerde euvel dat me nu te binnen schiet is dat de aanjager soms veel te warme lucht naar binnen lijkt te blazen, ook al staat de temperatuur op z'n laagst. De airco lijkt het wel goed te doen.