Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Gunner

Forumguru
Op zich niet verkeerd dat het meer op een Polo gaat lijken. Ben erg benieuwd naar de officiële shots.
 

Kinv

Lid
Laatste info is dat model 2e helft dit jaar op de autosalon van Parijs wordt gepresenteerd. Volgens CEO Skoda inderdaad lager en breder. Dit laatste zal wel verband houden met het MQB platform.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als ik een Polo wil koop ik wel een VW. Zo jammer dat ze niet gewoon een eigen model aanhouden.
Wat is er dan precies tegen een zekere overeenkomst tussen de Fabia en de Polo?
Er zullen ongetwijfeld ook verschillen zijn - al was het alleen al de prijs...
Ik zie trouwens het principiële verschil niet zo met de drieling Mii-Up!-Citigo. :pardon:
 

Desperado

Forumguru
De exclusiviteit van Skoda wordt ermee teniet gedaan. Daarmee maken je van Skoda gewoon een goedkope VW. Helaas zie je die trend steeds meer in de automarkt en dat vind ik erg jammer.
 

laagvlieger

Forumguru
Meer nieuws over de motoren die de Fabia zal krijgen, naar grote waarschijnlijkheid niet veel verschillend als het gamma die de gefacelifte Polo zal krijgen. Allemaal EU6 motoren die volgens volkswagen 21% efficiënter zullen zijn.

Deze krijgt de Polo alvast mee:

Benzine:
1.0 MPI (60 en 75 pk, 4,6l/100km)
1.0 TSI Bluemotion (90 pk, 4.1l/100km)
1.2 TSI (90 en 110 pk)
1.4 TSI BlueGT (cilinderuitschakeling, 150 pk)
1.8 TSI GTI (192 pk)

Diesel:
1.4 TDI Bluemotion (75pk en 210Nm, 3,2l/100km)
1.4 TDI (90 pk)
1.4 TDI (105 pk)

Voor de nieuwe Bluemotion diesel wordt beweerd dat het koppel van 210 Nm piekt bij 1.500 toeren. Daarnaast krijgt de 90 pk diesel ook een DSG automaat met een verbruik van 3,4l/100km. Aldus de cijfers ...

bron: http://www.greencarcongress.com/2014/01/20140128-polo.html
 
Laatst bewerkt:

Gunner

Forumguru
90PK 1.2 TSI lijkt me vooralsnog voor mijzelf prima. Kan niet wachten op het offcieiele nieuws.

Nooit gedacht dat nog eens over een Fabia te zeggen :deuk:
 

Hetzer

Forumguru
1.8 tsi GTI blok zal niet in de F3 komen, omdat er immers ook geen toekomstige RS gaat komen.
Idd de Citigo 1.0 motor als instapper, ligt nu sinds kort ook in de FL Polo
 

Gunner

Forumguru
Volgens een ander topic in dit subforum de nieuwe Fabia pas in begin 2015 in de showroom?
 

Hetzer

Forumguru
Introductie, na de zomer eind van het jaar, vanaf eerste helft volgend jaar in de showroom
 

tha a

Senior Member
best aardig maar dit is wat je krijgt als je een "nieuwe polo", Seat Ibiza en octavia in een blender doet....

Maar iig stukken beter dan huidig... Laat maar komen!
 
Bovenaan Onderaan