Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Hetzer

Forumguru
De nieuwe Fabia zou idd medio 2015 hier op de markt gaan komen,
Over de instapmotor word nu niet gesproken, dit word de 1.0 MPI, die we kennen van de Citigo.

Zie ook onderstaand bericht

SKODA CONCEPT VOORBODE NIEUWE FABIA
03 februari 2014 09:22

Skoda brengt een nieuwe concept car mee naar de Autosalon van Genève. Het is een compact model dat als voorbode kan worden gezien voor de nieuwe Fabia, die ronde de jaarwisseling uitkomt.
De nieuwe Fabia wordt de eerste auto van de Volkswagen Group die op het ingekorte MQB-platform (Modularer Quer Platform) zal worden gebouwd, het MQB-A. In volgende generaties verschijnen ook de Seat Ibiza en de Volkswagen Polo op dit platform. Het nieuwe platform zorgt bij de Fabia voor iets grotere afmetingen en de auto zal dan ook lange worden dan de huidige vier meter. Qua design knoopt de nieuwe Fabia vermoedelijk aan bij de recent gefacelifte Octavia en Yeti, wat een aanzienlijk vlottere verschijning belooft dan het huidige model. In motorisch opzicht mogen we naast de éénliter driepitters met 60 en 75 pk ook een nieuwe 1,2 liter viercilinder turbomotor verwachten en een 1,4 liter driecilinder turbodiesel. Op de Autosalon van Parijs zal de productieversie van de Fabia - op de foto een eerdere Fabia concept versie - worden onthuld.
 

hpolie

Senior Member
Škoda in Nederland tot 31.12.2013

CITIGO 4.642
FABIA 59.682
FELICIA 2.298
OCTAVIA 40.734
OVERIGE MODELLEN 476
RAPID 878
ROOMSTER 2.628
SUPERB 9.087
YETI 5.120
Totaal ŠKODA 125.545

Totaal VOLKSWAGEN 873.863

Bron: RAI statistieken
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Op een Tsjechische site ook al volop bewerkte foto's:

fabia33-552x368.jpg


fabia32-542x368.jpg


fabia31.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Als je de 1e en de 3e foto van @ertromp in post#28 vergelijkt, zie je toch wel veel verschillen:
- vorm van de koplampen
- vorm van de mistlampen
- stukje motorkap waar het logo zit is duidelijk anders
- ook het plaatwerk (vooral de vorm van de motorkap) is behoorlijk verschillend, ik krijg de indruk dat de laatste foto nogal gebaseerd is op de O3 en niet op de nieuwe Fabia.

Gezien de grote verschillen, is er nog weinig te zeggen over hoe de Fabia III er echt uit gaat zien.
 

Antera

Donateur
Mooi dat ze het MQB nu ook gaan doorzetten in de Fabia en dan vermoedelijk ook in de nieuwe SuperB die gaat komen. Word steeds leuker.

Ben benieuwd wat ze er allemaal van gaan maken en wacht vol spanning af. Weer een nieuwe uitdaging om deze te voorzien met Eibach :D
 

laagvlieger

Forumguru
In de UK is de Fabia RS een overweldigend succes. Maar op het vasteland krijgt de RS geen voet aan de grond. Ik denk dat Skoda een andere uitstraling wilt geven aan het model Fabia. Het is zelf niet zeker of er een Combi komt, dat zit toch direct in het vaarwater van de Rapid Spaceback?
 

Gunner

Forumguru
Mijn skoda-verkoper vertelde me dat er binnenkort een nieuwe Fabia zou moeten komen die er een stuk frisser zou moeten uitzien dan het huidige model. Snelle zoektocht leert me dat dit zo rond het einde van het jaar zou moeten gebeuren, maar officiële info is er nog nergens.

Als hij er een beetje uitziet zoals op onderstaande impressie zou het nog wel eens interessant voor me kunnen zijn.

full.jpg


iemand wat meer info?
 
Bovenaan Onderaan