F3 met Eibach veren

Rosinfield

† In Memoriam
Toch, wanneer je zo wat rondstruint en ervaringen met de Eibach schroefset bekijkt (over allerlei merken en typen auto's), is men over het algemeen zeer tevreden. Uiteraard wordt het wel hard en stug gevonden, maar met voldoende restcomfort. Een minderheid vindt het te hard. Maar dat het een stuk harder en stugger wordt, moet je natuurlijk wel incalculeren. En daar moet je ook van houden en het anders niet doen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Maar ik blijf bezig. Wellicht gezien de opmerking hierboven van @Antera , verdient een Eibach Pro kit met aangepaste dempers dan toch de voorkeur
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb de laatste tijd eens goed opgelet hoe mijn F2 met Eibach veren en OEM dempers rijdt. Eigenlijk best goed. Wegligging is geweldig. Comfort/stugheid ook prima vind ik. Alleen bij slecht wegdek wat minder en incidenteel een tik/knal bij een drempel (kennelijk wanneer die voldoet aan bepaalde kenmerken, meestal geen enkel probleem). Denk dus dat ik wederom voor de Eibach's ga, zij het met aangepaste dempers
 

Skodako

Senior Member
Zo..vanmorgen even langs @Antera geweest en uitlijning bij de Baronie.
F3 rijd weer als een zonnetje zo comfortabel met de oem veren.
Als ik nog eens in de gelegenheid ben zal ik de kw street comfort zeker aanschaffen.:thumbsup:
 

Desmo

Actief lid
Ik heb zaterdag ook de Eibach veren weer omgewisseld naar de standaard. Heb dik een jaar met de Eibach gereden , het heeft zijn voor en zijn na delen. Wat mij het meeste stoorde dat de rebound van de veer niet genoeg gedempt wordt waardoor je een soort hupje voelt.
Nu weer lekker zacht over de bulten en kuilen, maar minder strak sturen. Blijf nu eerst maar een tijdje rijden met de standaard.
Als er nog mensen zijn die de Eibach veren willen, die van mij zijn te koop.
 

TurboT

Forumguru
Ik heb zaterdag ook de Eibach veren weer omgewisseld naar de standaard. Heb dik een jaar met de Eibach gereden , het heeft zijn voor en zijn na delen. Wat mij het meeste stoorde dat de rebound van de veer niet genoeg gedempt wordt waardoor je een soort hupje voelt.
Nu weer lekker zacht over de bulten en kuilen, maar minder strak sturen. Blijf nu eerst maar een tijdje rijden met de standaard.
Als er nog mensen zijn die de Eibach veren willen, die van mij zijn te koop.

Valt me op hoeveel mensen toch niet geheel tevreden zijn met de Eibachjes. Jammer is dat.
Mijn vrouw is niet blij met een verlagingssetje. Ik heb geprobeerd.

Dan maar via superskoda maar een spoilertje voor de rapid gekocht :tegek:
 

Antera

Donateur
Helaas laat Eibach op de Fabia wat te wensen over lijkt het wel. De andere modellen enz hebben er geen last van vreemd genoeg. Jammer
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het lijkt me in elk geval niet juist om dat als algehele conclusie te stellen, omdat er ook positieve ervaringen zijn zoals die van @Ridley. Misschien heeft het ook (veel) te maken met in hoeverre men de hardheid/stugheid ervaart als bezwaarlijk.
Binnenkort zal ik ook nog een duit in dit zakje doen ;)
 

Desmo

Actief lid
Ik vind de hardheid/stugheid nog wel te doen maar de Eibach veren met standaard dempers is niet helemaal ok. Of dit storend is verschilt per persoon denk ik, voor mij was het wel storend.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan