F3 met Eibach veren

Canon-Eye

Forumguru
Maar als je zelf 's nachts had gereden, dan had je ook weinig anders gezien dan de witte strepen en de Leitplanke. Is ook 'niet veel van Duitsland'... :D
 

ronald_j

Actief lid
Overigens nog een andere vraag. Heeft het verlagen met 30mm nog meetbare invloed op het verbruik? Wat zijn jullie ervaringen?
 

Antera

Donateur
Zo weer terug van vakantie en wat een berichten weer. ;)

Alle meningen en berichten eens gelezen en het is duidelijk dat de meningen nogal erg verschillen omtrent de Eibach op de F3. Sommigen vinden het toch te hard terwijl anderen er duidelijk erg over te spreken zijn. Het is erg verschillend en daarom ook lastig om hier een mening over te geven die in ieder zijn straatje valt.

De Eibach is wat stugger dan op een Octavia b.v. dat is een ding wat zeker is. De Fabia is dan ook een lichtere auto waarbij je al sneller richting "stuiteren" zit. Dit was bij b.v. de golfjes ook tov de bora/passat.

Wil je toch beduidend veel comfort over hebben of meer richting de vering van de Octavia 3 met Eibach hebben dan word het zoals door @Corne

@Rosinfield Wij hebben al gesproken, maar lees hier over de Pro-street-S set. Dan mag je rekenen op een behoorlijk stugger auto kan ik je vertellen. Eibach is al stug en met de schroefset opstelling nog stugger zelfs.
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Ridley , waar ik wel benieuwd naar ben, is hoe jij de stugheid ervaart van de Eibach's onder je F3 vergeleken met de F2.

Bij mijn F2 ervaar ik de stugheid op zich als zelfs prettig. Alleen op (erg) slecht wegdek stuitert het me een beetje teveel. @ Antera : In hoeverre is dat puur een kwestie van die stugheid of (ook) van de OEM dempers?
 

Ridley

Forumguru
Ik ervaar hetzelfde als bij de F2, dat probeer ik al de gehele tijd te vertellen

Als ik binnenkort in Amsterdam ben kom ik wel even langs, kun je een stukje sturen en ervaren hoe het is. Kun je tenminste een weloverwogen besluit nemen.
 

Ridley

Forumguru
Vraag me zelfs ook af of de ervaring niet anders wordt met een 1.0 in het vooronder tov de 1.2. Als deze minder weegt, zou dat ook wat extra comfort KUNNEN betekenen.
 
Bovenaan Onderaan