F3 met Eibach veren

Rosinfield

† In Memoriam
Uiteraard niet; ik gebruik het forum wel als referentie, maar dan in positieve zin ;) En even het goede moment afwachten he
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, kan op zich makkelijk (zij werkt nog, ik niet meer) en ze merkt er geheid niets van. Maar dat wil ik eigenlijk niet
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Wel wen er dan maar vast aan dat je op fabrieksvering gaat rijden met deze wagen.....:deuk::deuk::deuk:
Of van je verjaardags geld het dan maar bekostigen ..... zakgeld was toch al overgemaakt aan JD ?:pieker::pardon:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Andere vraag, moet je wat aan de stand van de verlichting veranderen na verlaging. En hoe kun je evt testen of dat wenselijk is?
 

EdK

Forumguru
Jawel in algemeen wel, maar of je het daar mee corrigeert ..... en zou dat zo zijn in één stand dan is het met de 2 andere standen dus niet het geval.
Maar zoals gezegd, dealer heeft afstel apparatuur en dan stellen ze dat bij koplamp zelf af met de afstelschroeven
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dan kan ik net zo goed die van mijn huidige auto eronder zetten. Subliem qua wegligging en mij niet te hard. Alleen niet ideaal in combinatie met de OEM dempers vind ik
 

Canon-Eye

Forumguru
Andere vraag, moet je wat aan de stand van de verlichting veranderen na verlaging. En hoe kun je evt testen of dat wenselijk is?
De snelle eerste test: zoek een gewone bakstenen muur met wat vrije ruimte en weinig verlichting.
Ga er in het dinker vlakbij staan en onthou de hoogte licht-donker scheiding van je dimlichten (of teken die af met stukjes schilderstape of zo.
Rij nu zachtjes achteruit. Als je bundel na een meter of 5 ongeveer 1,5 tot max. 2 bakstenen lager valt, hoef je er in principe niets aan te (laten) doen.
Elk ander verticaal vlak kan natuurlijk ook, maar zo'n muur heeft van die handige voegen waaraan je direkt ziet wat er gebeurt... :pardon:
 

Dennis78

Forumguru
Ola,

Heb mijn eerste serieuze km'rs weg met de Fab 3 combi MC met Eibach verlaging. Een goeie 3000 km (heen -terug naar Italië).

Eerste indruk: De motor 1.2 TSI 110 pk, super! De 6-bak zorgt dat je relaxt 140-150 km/u rijdt zonder al te veel motor herrie. Verbruik met een volgeladen auto. Heen ongeveer 1:17,8 (konden minder hard rijden ivm. vele wegwerkzaamheden en een hoop verkeer. Daar zit trouwens ook het file rijden bij inbegrepen.) Terug, nacht rit van 1500 km in 14 uur volbracht. Gemiddelde snelheidheid 110 km/u (incl. 4 stops :D ) verbruik 1:16,7

Weinig van Duitsland gezien want vrouwlief had de smaak te pakken en knalde met 150-160 km/u over de autobahn.

Eibach veren: Na beladen lag de auto iets lager, vooral achter (logisch daar zaten de koffers). Maar hij lijkt minder in te veren als met de originele veren.
Algemene comfort: uiteraard is de auto stugger, maar over het algemeen geen rare dingen meegemaakt. Drempels waren allemaal goed te pakken. Auto ligt strak op de weg. Zoals hier boven al eerder genoemd kunnen sommige kuilen wat hard aan voelen. Is me 5x gebeurd in 2 weken tijd. (denk dat het eerder aan het wegdek dan aan de vering lag. Natuurlijk voel je het beter met een verlaginssetje)

Dus al met al een tevreden gebruiker.


Trouwens op de terugweg benzine met octaan 100 getankt. Moet zeggen dat de auto nou niet echt veel zuiniger reed.
 
Bovenaan Onderaan