Race Eend
Forumguru
@sitechis,
Bij JDEngineering wordt niet elke auto voor en achteraf op de rollenbank geplaatst hoor, wel tijdens software ontwikkeling natuurlijk, en als iemand dat vooraf bespreekt. Maar bij een standaard auto (herhalingswerk van je tuning op je ontwikkeingsauto) hoeft dit niet (immers vanaf de fabriek krijgt elke zelfde auto van dat productiejaar ook dezelfde ecu met dezelfde settings mee).
Natuurlijk is dat de mooiste manier van tuning (de maat-tuning), maar gezien er maar 1 rollenbank staat, is het niet mogelijk om elke auto zo te doen (auto vastzetten-testen-software bewerken-testen kost zo'n 3-4 uur), dat zou betekenen dat je maar 2 auto's per dag kunt doen.
Wat je dus bij de 'standaard' tuning doet is rijden met de auto vooraf met vag-com, software bewerken, rijden met vag-com achteraf. Komt er bij een auto iets afwijkends uit, dan zie je dit ook uit je vag-com logs terug en kun je de software zo aanpassen, zodat het euvel verholpen is, uiteindelijk rijdt je toch op de weg en niet op een rollenbank in het dagelijkse leven.
@Hilbert & JC:
Ik zou aanraden om 1500-2000km in te rijden, voor je gaat tunen (ook al kan het probleemloos vanaf km-0).
Hierdoor leer je eerst de auto even kennen en kun je het verschil tussen origineel en de tuning goed voelen. Ook kun je even kijken of de auto geen fabrieksfouten heeft, als je de auto vanaf km-0 laat tunen en hij heeft 500km later ineens een gekke storing dan wordt het vaak vingertje wijzen van de dealer naar de tuner en andersom..
Bij JDEngineering wordt niet elke auto voor en achteraf op de rollenbank geplaatst hoor, wel tijdens software ontwikkeling natuurlijk, en als iemand dat vooraf bespreekt. Maar bij een standaard auto (herhalingswerk van je tuning op je ontwikkeingsauto) hoeft dit niet (immers vanaf de fabriek krijgt elke zelfde auto van dat productiejaar ook dezelfde ecu met dezelfde settings mee).
Natuurlijk is dat de mooiste manier van tuning (de maat-tuning), maar gezien er maar 1 rollenbank staat, is het niet mogelijk om elke auto zo te doen (auto vastzetten-testen-software bewerken-testen kost zo'n 3-4 uur), dat zou betekenen dat je maar 2 auto's per dag kunt doen.
Wat je dus bij de 'standaard' tuning doet is rijden met de auto vooraf met vag-com, software bewerken, rijden met vag-com achteraf. Komt er bij een auto iets afwijkends uit, dan zie je dit ook uit je vag-com logs terug en kun je de software zo aanpassen, zodat het euvel verholpen is, uiteindelijk rijdt je toch op de weg en niet op een rollenbank in het dagelijkse leven.
@Hilbert & JC:
Ik zou aanraden om 1500-2000km in te rijden, voor je gaat tunen (ook al kan het probleemloos vanaf km-0).
Hierdoor leer je eerst de auto even kennen en kun je het verschil tussen origineel en de tuning goed voelen. Ook kun je even kijken of de auto geen fabrieksfouten heeft, als je de auto vanaf km-0 laat tunen en hij heeft 500km later ineens een gekke storing dan wordt het vaak vingertje wijzen van de dealer naar de tuner en andersom..