Ervaringen van mensen met getunde motoren

Race Eend

Forumguru
@bobby45 100 of 120 of 130 kph constant rijden is natuurlijk geen belasting voor de moderne motor, dat kan prima als deze 5 minuten gelopen heeft. Echter hoe kom je naar de 100 toe, door vol gas 4000+rpm te draaien, of gewoon vlot doorschakelen bij koude motor.. dáár zit het verschil in.
 

bobby45

Actief lid
ik schakel bij 2500 tpm over

@race eend
Ik ben werktuigkundige op en centrale als we gas turbines op starten kijken we naar de materiaal stress.:2133:
Ik zal het materiaal beter in de gaten houden dan de olie.
Ik geloof dat de tsi 1.4 van aluminium is???
Dat geleid de warmte nog beter dus zal er minder stress ontstaan.

Ik ga in jan over op lpg dan gaan de temperaturen nog verder omhoog.
Race eend is er al en lpg tsi getunend??:icon_smile_question

zal je dat eens willen uit zoeken? lpg heeft ron 101 tot111 toch?
 

Race Eend

Forumguru
Er zijn wel meerdere 2.0 TFSI's op lpg getuned, dat ging prima. Bij een 1.4 TSI moet dit ook prima kunnen.

Octaan gehalte van LPG is lekker hoog ja, voor een turbomotor fijn.
 

Roel

Lid
En hoe zit het dan met de thermische belasting van de turbo?
De verbranding van LPG genereert hogere temperaturen.
 

Race Eend

Forumguru
Je kunt op lpg wat meer voorontsteking geven, dat geeft wat lagere uitlaatgastemperatuur bij een turbo motor. Echter moet je daarna wel echt 98 tanken als je een keer op benzine rijdt.
 
Krijg een mail binnen van Verrassend Skoda, mijn S2 1.8tsi dsg laten kietelen door Abt voor 1199,- ipv 1499,-.
Zijn er mensen die hun dsg hebben laten tunen? Toen ik de wagen net had heb ik wel rondgekeken maar de dsg zou toch zijn beperkingen hebben. Ik ben de discussie daarna een beetje uit het oog verloren tot eerder deze week dus..
 
Bovenaan Onderaan