Ervaringen van mensen met getunde motoren

Race Eend

Forumguru
Ik heb een goed advies voor je. Ga naar JB-autoservice, vraag naar Jos en overleg met hem, zeg gerust dat Remko (ik dus) je gestuurd heb.

Maar goed, JB dus. Die hebben mijn auto dus overnieuw gechipt en nu gaat hij super! Mooie vermogenslijn over een breed toerengebied en een hoge top (230+). Vermogen vlg JB ligt rond de 195 pk.

Succes ermee en veel plezier.

Goed te horen dat de tuning goed bevalt Remko!

JB autoservice levert JDEngineering software (software wordt dus door Jeroen Dik gemaakt, dit wordt alleen via de mail terug naar JBautoservice gemaild), zodat Jos de auto op locatie kan tunen.

Jos (JBautoservice) is qua onderhoud en mechanische diesel tuning een topper, samen met de JDEngineering software maakt het dat je daar heel goed terecht kunt. Vooral als particulier natuurlijk, bij leaser zul je toch bij een dealer moeten zijn voor je onderhoud.

Niet alleen Seat van der Velden (zoetermeer) levert overigens JDEngineering software.

ook VW/AUDI bourguignon Leeuwarden - VW/AUDI Haafkes in goor - Seat Kölher Hoofddorp - Seat Hoge Emmen

(hoeveel chiptuners kunnen dat overigens zeggen dat ze voor dealers chiptuning doen, alleen ABT/OCT/SKN, ziptuning zal bv NOOIT door een officiele dealer geleverd worden, dat heeft ook zo zijn redenen)

Er zijn ook wel enkele skoda dealers die bij problemen met levering van ABT (ineens niet meer beschikbaar zijn van tuning) overstappen op JD software, dit gebeurd dan mondjes maat (pon probeert toch een grote vinger in de pap te houden). Toch worden er voor enkele PON dealers ook regelmatig auto's getund door JD (zo ook die van de hoge heren zelf ;) )

Bakkertje

Forumguru
Ik heb een goed advies voor je. Ga naar JB-autoservice, vraag naar Jos en overleg met hem, zeg gerust dat Remko (ik dus) je gestuurd heb.

Is dat DE Jos die ook bij het TDIClub forum bekend is om de Jos behandeling?

Daar ben ik met mijn Passat ooit geweest om de roetkat leeg te laten meppen, pomp op tijd en EGR klep dicht. (de Jos light behandeling) Erg bedreven en aardige gast die echt alles van TDI's weet. Absolute aanrader!(Toen ook nog een stuk gereden in z'n caddy, damn wat gaat dat ding hard..)

VEEJAY

Forumguru
Ben nog steeds dik tevreden met men JD software! 'De dokter' heeft mijn 1.9 blokkie echt tot leven gewekt!:rockon:

plaza

Forumguru
En ook ik geniet nog dagelijks van het kuurtje van Jeroen!

Ben benieuwd of ik provisie krijg, wanneer ik zeg dat ik al 200 PK
erbij heb getuned bij JD ( welliswaar met 2 RS'en ) en nog elke
dag geniet ( en dat zijn er met skoda al 1400 dagen getuned )

Ralph

Lid
Mijn 2.0 TFSI RS is nu ook 10.000 km verder met een JD chip op maat. En gaat nog steeds probleemloos naar de 255km/u:1884:

Elke dag rij ik met een dikke glimlach rond:D

Racer

Lid
Hallo allemaal,

Om een beetje tegenwicht te geven tov al die JD-fans, mijn door Pedro Hartog onderhanden genomen RS doet het ook al een jaar erg prettig. Of 'ie net als de RS van Ralph ook de 255 haalt, dat heb ik nog niet getest. Maar de acceleratie tot 230 gaat zo snel, dat ik vast wel in de buurt blijf ;)))

Bij mij ook een maatwerkchip (249pk/380Nm).

PS. Ik heb de mijne 'pas' na twee jaar aan laten pakken.

Racer

Porettuhcs

Senior Member
Hallo allemaal,

Om een beetje tegenwicht te geven tov al die JD-fans, mijn door Pedro Hartog onderhanden genomen RS doet het ook al een jaar erg prettig.

Vriend van mij rijdt Audi en is ook helemaal waus van Pedro... net als de rest van het Audi-forum

Race Eend

Forumguru
Toch komt het meeste custom werk over het algemeen naar Lochem. Al gaat het maar om de auto's met een complete milltek etc (laat staan grotere turbo's) dat is toch een stuk lastiger af te stellen.

Overigens is Hartog inderdaad 1 van de betere hoor, maar over het algemeen weet jeroen er toch wat meer uit te peuteren (zonder dat het ten koste gaat van de betrouwbaarheid).

Falcon

Donateur
Begrijp ik het nu goed Race Eend dat ik gewoon hier in Leeuwarden een JD tune beurt kan krijgen bij Bourgoinon? Is dat voor de zelfde prijs?

Scheelt voor de volgende Skoda een stuk rijden om zijn kuur te krijgen :tongue:

Race Eend

Forumguru
Klopt Falcon, VW/AUDI Bourguignon automotive in Leeuwwarden levert nu ook JD software.

Evenals JB autoserivce in Dieverbrug, voor de Noorderlingen.

Superb1.9

Nieuw lid
Ben zeer tevreden over Ziptuning in Utrecht.

Mijn Superb 1.9 TDI rijd als een 2.0 TDI

Zie onder staande gegevens.

Wat mag u verwachten van Ziptuning met garantie?

Na de Ziptuning beschikt uw motor over meer koppel (trekkracht) en meer pk's, u merkt dat meteen bij het verlaten van de werkplaats in Utrecht. Meer koppel betekent meer rendement en soepeler accelereren in het verkeer (lager brandstof verbruik). Onze softwareaanpassing is ontwikkeld op onze eigen AWD Superflow vermogentestbank en goed bevonden voor automatische versnellingsbakke, ook DSG.
De Ziptuning resultaten

Voor uw Superb 1.9 TDI 105 pk hebben wij een veel toegepaste, op de testbank en praktijk geteste software.
Het vermogen stijgt van 105 pk naar 135 pk. Het koppel stijgt van 250 Nm naar ruim 328 Nm.
Met name het koppel is belangrijk voor de trekkracht.
De ervaring bij onze klanten is dat de aanpassing bij dit voertuig goed merkbaar is. Zie ook de rijervaringen op onze website.
De Ziptuning uniek gemeten acceleratietijd van 0 naar 100 km/uur na tuning is 11.6 seconde. Origineel was de acceleratietijd ongeveer 13 seconde.
In de tussenacceleratie van 80 naar 120 km/uur zal de verbetering groot zijn. De topsnelheid stijgt van 190km/uur naar 204 km/uur. Als u alleen op zoek bent naar brandstofbesparing, dan adviseren wij u Eco Performance te overwegen voor 225,- euro. Informatie over Eco Performance.
Prijs incl. BTW

Deze software aanpassing op maat biedt Ziptuning u aan voor Euro 499.00 inclusief BTW met gratis montage . Ik pas geleden i.v.b. met een aanbieding € 399 betaald

___JC___

Forumguru
Mooi stukje over een powerbox op de site van ziptuning.

De nieuwe generatie ecu's detecteert het plaatsen van een powerbox. Dus ook al verwijderd u de powerbox voor de servicebeurt dan nog kan de dealer zien dat er een tuning poging is gedaan.

Omdat de powerbox maar een klein aantal factoren kan aanpassen is de toepassing onvoldoende veilig te noemen. Door alleen de inspuitdruk ( raildruk ) te verhogen, neemt de ingespoten diesel hoeveelheid drastisch toe, dit levert misschien in eerste instantie meer koppel, maar ook de ingespoten brandstof voor het bovenste dode punt neemt hierdoor toe. Hierdoor ontstaat een situatie die vergelijkbaar is met het vervroegen van het inspuitmoment. De dieselmotor zal dus een hogere tot veel te hoge topdruk en -temperatuur opbouwen. Een standaard dieselmotor zal dit niet lang uithouden. Door de veel te hoge verbrandingstemperatuur in de commonrail en cilinderkamerdruk vertoont de gemiddelde zuiger al snel barsten, waardoor compressieverlies optreedt. De eerstvolgende keer dat de dieselmotor dan zwaarder belast wordt, ontstaan hoge temperaturen in de barst waardoor plaatselijk de zuigerlegering smelt. Met een gat in de zuiger tot gevolg!

Powerbox systemen kunnen informatie over de gaspedaalstand niet aanpassen, wat tot abnormaal hoge koppelingsslip lijdt bij auto's met een automatische versnellingsbak. Ook zullen deze dieselmotoren vaak luider draaien (meer ‘dieselklop’). De te hoge koppelslip zal uiteindelijk ook lijden tot schade aan de automatische versnellingsbak zoals bij een multitronic of DSG. Wij raden daarom het gebruik van dergelijke kastjes af.

Er word ook wel eens gesproken over een Powerbox welke alle kenvelden aanpast, deze bestaan niet omdat dit simpelweg niet kan.

Race Eend

Forumguru
Deze software aanpassing op maat biedt Ziptuning u aan voor Euro 499.00 inclusief BTW met gratis montage . Ik pas geleden i.v.b. met een aanbieding € 399 betaald

Wat een misbruik van termen weer, 'op maat', net of ze deze auto individueel hebben afgesteld, nee dus, het is gewoon een standaard programma wat er in elke superB gaat met dezefde ECU. Dit is verder geen probleem, maar het is niet netjes om dit op maat tuning te noemen.

Verder is dat garantieverhaal ook niet helemaal juist, ze schrijven in de kleine letters dat de auto dan ook bij hen moet onderhouden worden om garantie te behouden. En ik heb al enkele meldingen gezien van mensen die garantie wilde claimen bij Ziptuning (oa bij tros radar), waarbij dan stug gezegd werd: dit ligt niet aan de tuning, ga maar naar je dealer (prima, maar zeg dan niet dat je motorgarantie geeft).

De testbank van die lui staat overigens niet in Nederland, beetje vreemd om daar in Nederland mee te adverteren.

Wil overigens niet zeggen dat de tuning van de SuperB slecht gedaan is hoor, maar Ziptuning is me wat te veel reclamepraat en wat ik van ze op onze rollenbank gezien heb valt het altijd wat tegen.

plaza

Forumguru
[Wil overigens niet zeggen dat de tuning van de SuperB slecht gedaan is hoor, maar Ziptuning is me wat te veel reclamepraat en wat ik van ze op onze rollenbank gezien heb valt het altijd wat tegen.[/quote]

Hallo Race eend,

Om even terug te komen op tuning ven de Superb, ik zag op jullie site
dat er ( tijdelijk ? ) geen tuning meer wordt geleverd op de S2 V6 3.6
, is dat n.a.v. mijn tip dat de standaard waarde van Skoda PON niet overeenkomt met die van jullie site ? ( 250 PK i.p.v 300 PK ) , of moet
er nog het een en ander gemodificeerd worden ?
Het is namelijk de bedoeling dat de Superb 2 de volgende Skoda gaat worden,
alleen welke ( 1.8 tfsi , 3.6 v6 of mischien wel een 2.0tfsi ) , wanneer
( hopelijk ergens volgend jaar )
Is het mogelijk om een soortgelijke aanpassing op de 1.8 tfsi te krijgen,
zoals ik nu heb ?

VEEJAY

Forumguru
Ziptuning is goed in marketing, hun site en emails die je krijgt geven je echt het gevoel dat ze het over jouw type auto hebben, goede IT (CRM) mensen die erover nagedacht hebben.

Het andere uiterste is de site van EMS-Tuning -> http://www.ems-tuning.nl/ is al sinds 2001 onder constructie. (goede tuner overigens die Mark Verhoeven).

Ik heb toch voor JD gekozen want een goed merk verkoopt zichzelf.

Race Eend

Forumguru
Hallo Race eend,

Om even terug te komen op tuning ven de Superb, ik zag op jullie site
dat er ( tijdelijk ? ) geen tuning meer wordt geleverd op de S2 V6 3.6
, is dat n.a.v. mijn tip dat de standaard waarde van Skoda PON niet overeenkomt met die van jullie site ? ( 250 PK i.p.v 300 PK ) , of moet
er nog het een en ander gemodificeerd worden ?
Het is namelijk de bedoeling dat de Superb 2 de volgende Skoda gaat worden,
alleen welke ( 1.8 tfsi , 3.6 v6 of mischien wel een 2.0tfsi ) , wanneer
( hopelijk ergens volgend jaar )
Is het mogelijk om een soortgelijke aanpassing op de 1.8 tfsi te krijgen,
zoals ik nu heb ?

De superb 3.6 stond er inderdaad verkeerd op, in eerste instantie (ruim een jaar geleden) werd er vanuit gegaan dat het de passat R36 motor was. Dit is niet het geval, de skoda heeft oa andere nokkenassen etc. De skoda is niet interessant om van tuning te voorzien (net als de meeste FSI motoren zonder turbo). Website is daar niet op aangepast, alleen nieuwe modellen toegevoegd, nu is de 3.6 eraf gehaald.

De aanpassingen als op de 2.0 Tfsi moeten ook wel op de 1.8 Tfsi passen, alleen de powercontroller zal nog lastig zijn in de minder uitgebreide ecu van de nieuwe modellen (niet elke vernieuwing is een verbetering).

Bovenaan Onderaan